Gezocht: Hoefsmid voor lastig paard Moerdijk

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

denisesilver

Gezocht: Hoefsmid voor lastig paard Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 14:48

Hallo,

In verband met twee mindere ervaringen met vorige hoefsmeden, ben ik reeds weer opzoek naar een nieuwe smid. Nu heb ik 1 paard staan dat erg lastig is bij de smid, en waarbij niemand (inclusief ikzelf) een van de voorbenen niet op kan pakken (mogelijk door een eerder trauma). Voor dit paard zoek ik een smid die met rust dit paard onder handen zou kunnen nemen. Buiten dit paard staan er nog een welsh pony, shet en een paard die rondom beslagen wordt en last heeft van rotstraal.

Een bijkomend iets is het feit dat met regen wij geen afdak hebben om onder droog te staan. Voor onszelf niet zo'n probleem, maar de smid moet hier ook begrip voor hebben.

Als jullie zouden willen meedenken, graag! :D

met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is overrated

Cioccolato

Re: Gezocht: Hoefsmid voor lastig paard Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:54

Zou je niet eerst zorgen dat jij aan de benen kan komen en dan de smid? Lijkt mij voor paard en elke smid fijner als er iets van basis is voor de benen. Als die moet beginnen met benen aaien schiet het niet echt op natuurlijk

As long as we're together, kerstmuts has no end.[o]

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:17

Zou proberen eerder het '' probleem voorbenen oppakken op te lossen'' door bijv. positieve training i.p.v. op zoek naar een andere smid. Dus een andere hulp vraag. Welke trainer kan mij helpen de voorbenen van m''n paard leren op tillen!

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:42

Misschien kan Riaan du Rand je helpen. Ik weet alleen niet zeker of hij in Moerdijk komt. Hij heeft een tijd geleden met zijn vader mijn moeilijke jonge ruin bekapt, en is heel geduldig maar wel duidelijk.

I'm strong on the surface, not all the way through
I've never been perfect, but neither have you
Keep me in your memory, leave out all the rest

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 15:46

Hier zijn we ook mee bezig, maar het moet niet zo zijn dat ik een hele tijd lang geen hoefsmid erbij haal, vandaar dus de vraag of er een hoefsmid is die dit probleem voorzichtig kan benaderen

Edit: de reden dat ik bij deze smid wegga ligt niet bij het kappen, hij kan er namelijk in principe wel goed aan
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 13-02-19 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

• Talent is overrated

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 15:48

cissi schreef:
Misschien kan Riaan du Rand je helpen. Ik weet alleen niet zeker of hij in Moerdijk komt. Hij heeft een tijd geleden met zijn vader mijn moeilijke jonge ruin bekapt, en is heel geduldig maar wel duidelijk.

Dankjewel!

• Talent is overrated

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie