Stalling Nijmegen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

P0lly

Stalling Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 17:43

Hey allemaal,

Vanaf september zal ik in Nijmegen gaan wonen/studeren/werken }> . Voor mijn pony ben ik opzoek naar een stalling (groot of kleinschalig maakt niet uit). Het betreft een merrie van ongeveer 1,40 m hoog. Ik rijd zelf op het moment alleen recreatief, dus het hoeft allemaal niet heel ingewikkeld :')

Eisen:
24/7 buiten, liefst het hele jaar rond ('s winters in de nacht op stal valt te overwegen).
Buitenbak, en/of goede buitenrij mogelijkheden
Niet alleen op de wei
Genoeg ruwvoer etc
Het liefst niet te ver van het Radboud, zodat ik kan fietsen en anders goede verbinding met de bus.

Budget hangt af van de prijs-kwaliteit verhouding :)
Brand maar los *\o/*

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:49

Nijmegen is enigsinds drama met paarden. Helemaal 24/7 buiten. Het is niet heel makkelijk om een stalling te vinden. Helemaal niet op fiets afstand van het Radboud. Misschien vind je hier iets:

[ED] Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

P0lly

Re: Stalling Nijmegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 18:07

Ja daar was ik zelf ook al achter haha, vandaag dat ik me hier meldt! Dankjewel, ga even kijken

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 18:30

Ik vind reistijd op zich geen probleem, moet nu ook 45 minuten fietsen of met de scooter gaan, dus ben wat dat betreft wel wat gewend.

En anders moet ik misschien toch maar overwegen een stukje land ofzo te huren samen met iemand, dus als iemand daar goede tips voor heeft zijn die meer dan welkom!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:00

Als 30 minuten met de scooter ook een optie is, de stallen van mijn bijrijpaard. Daar hebben ze het echt super goed! Niet omdat hij mijn bijrijdpaard is maar het is een fijne locatie!

Pensionstal voor sociale PONY te huur per 1 mei in Gendt

http://link.marktplaats.nl/m1363905769? ... nt=app_ios

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:20

Ik heb mijn paard ook meegenomen toen ik ging studeren aan de Radboud en ik had dezelfde eisen. Heb mijn paard toen op stal Lagewald gezet. Ze hebben grote buiten groepen met inloop stallen en onbeperkt hooi. Ze staan dus nooit alleen op de wei. Verder hebben ze een buitenbak en binnenbak (binnen wel voor meerprijs) en je kan via de velden zo de bossen in, alleen een paar keer wat wegen oversteken als je verder wilt. Vanaf de Radboud fietste ik het in 30 minuten, maar je hebt wel wat flinke hellingen onderweg.

Stalling de Flierenberg voldoet ook aan je eisen, je zit daar zelfs nog wat mooier in het bos, maar daar hebben ze geloof ik geen inloop stal.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:19

De Bullekamp in Wijchen heeft zomers 24/7 buiten en 's winters alleen 's nachts op stal. Zal ook zo'n 30 min fietsen van de campus zijn, wel minder hellingen dan richting Groesbeek. Weitjes te huur zijn ook wel zeldzaam in de omgeving, je zou in Malden kunnen rondvragen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:33

Inderdaad Lagewald in Groesbeek.
Ze hebben merrie en ruinengroep en fijne 20x60 buitenbak. Binnen voor 40 euro meer prijs.

Flierenberg is letterlijk in het bos maar staan ze s nachts op stal. Geen binnenbak, maar goede 20x60 buitenbaan. Ik zou persoonlijk voor Flierenberg kiezen.
Naar dat zijn paarden mensen, dat maakt echt verschil.
Daarnaast staan ze s nachts in een schone stal, en de hele dag door buiten hele jaar.
De inloop stallen en de plaats ervoor zijn bij lagewald vrij smerig. In de winter ligt er zoveel piep dat je er rond glibberig. Mijn merrie was gevoelig voor rotstraal en dat was daar continu door de viezigheid in de winter. Wellicht hebben ze het inmiddels aangepakt want klaagden er meer over.
Lagewald is verder wel prima buiten dat, onbeperkt hooi en grote weides.

Kimx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:52

Hallo!
Ik ben opzoek naar een pension stalling voor mijn welsh anouk van bijna 11 jaar oud! Anouk is 1.25 groot en is een merrie....
Weet iemand een plekje omgeving nijmegen... ben in bezit va fiets en ov(bus) graag met soortgenoten! Niet te duur.....

Xx kim en anoukiee

Kimx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:52

Ilse_123 schreef:
Ik heb mijn paard ook meegenomen toen ik ging studeren aan de Radboud en ik had dezelfde eisen. Heb mijn paard toen op stal Lagewald gezet. Ze hebben grote buiten groepen met inloop stallen en onbeperkt hooi. Ze staan dus nooit alleen op de wei. Verder hebben ze een buitenbak en binnenbak (binnen wel voor meerprijs) en je kan via de velden zo de bossen in, alleen een paar keer wat wegen oversteken als je verder wilt. Vanaf de Radboud fietste ik het in 30 minuten, maar je hebt wel wat flinke hellingen onderweg.

Stalling de Flierenberg voldoet ook aan je eisen, je zit daar zelfs nog wat mooier in het bos, maar daar hebben ze geloof ik geen inloop stal.

Zit aleen best vol!

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:18

Is een wei met schuilstal ook een optie voor je? Zo ja stuur maar een pb

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:04

Trouwens, Flierenberg heeft wel een 24/7 groep, met onbeperkt hooi, ze hebben alleen geen schuilstal, alleen wat beschutting van de bomen (bosrand) langs de wei. Stom dat ik er nu pas aan denk, mijn pony heeft er vroeger nog gestaan.

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:45

Super, dankjulliewel voor de reacties!
Het flierenberg en Lagewald meteen opgezocht en een mailtje gestuurd mbt de prijzen (staan nergens nml). Weet iemand zo wat hier de tarieven zijn?
Flierenberg ziet er wel super mooi uit! Lagewald kan ik op FB niet zo heel veel van zien

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:44

Flierenberg was destijds 255 stalling en 80 24/7 weide

Lagewald 320 stalling en 205 voor 24/7

Kan beide iets verhoogd zijn in het nieuwe jaar maar dan heb je een richtlijn

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 18:17

oke super dankjewel! Kies dan denk ik eerder voor Flierenberg inderdaad, ook qua prijs.

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:42

Ik weet dat op dit moment het wel lastig is om een goede stalling te vinden in Nijmegen. flierenberg en Lagewald zat vroeger geregeld een wachtlijst.

Overigens heb ik ooit zelf op het lagewald gestaan en ben naar 2 maanden gegaan. :n had best hoge verwachtingen van die stal. Maar nadat ik mijn paard aantrof in de wei met een dik been en wond was ik niet meer zo blij. Staleigenaresse opgebeld en die kwam kijken. Die vond dat ik me aanstelde. Uuh pardon.. paard opgeladen naar de kliniek , röntgenfoto’s laten maken. Gelukkig bleek het niet heel ernstig. Maar heeft wel week op de kliniek gestaan voor wondverzorging en lasertherapie. Staleigenaresse opgebeld en die kon geen stukje wei afzetten voor revalidatie. Ik heb daarna vanuit de kliniek een andere stal gezocht en ben niet meer teruggegaan naar het Lagewald.
Tuurlijk kan het gebeuren dat een paard een trap krijgt in de kudde! Dat is het risico. Maar een gemoedelijkere reactie van de stal eigenaresse was gewaardeerd geweest.
Mijn paard stond snachts op stal en overdag in de wei. Ik geloof dat ik €300 per maand betaalde. Voor trailerstalling , 1/2 kilo brok extra en een grotere kast betaal je overal apart extra voor bij. Eindstand betaalde ik €320

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 23:51

Wat vervelend dat je niet zo'n goede ervaring hebt met Lagewald, snap je keuze wel in deze context!

Ik sta op het moment inderdaad op de wachtlijst, maar blijf wel verder kijken en kijk gewoon even waar ik het eerste terecht kan!

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:53

Jeroeleke schreef:
Wat vervelend dat je niet zo'n goede ervaring hebt met Lagewald, snap je keuze wel in deze context!

Ik sta op het moment inderdaad op de wachtlijst, maar blijf wel verder kijken en kijk gewoon even waar ik het eerste terecht kan!

ik sta nu een krappe 3 weken bij stal Lagewald, bevalt erg goed! Maar ik heb een rustige ruin, hij staat nu samen met een andere nieuwe ruin in de weide. Over n weekje gaan ze samen kennis maken met de kudde. Vind het fijn en rustig gaan op deze manier. Ik kan ook goed contact krijgen met de eigenaresse etc :) De buitenbak is momenteel zo goed te rijden dat ik nog niet gekozen heb om de binnenbak erbij te nemen (+40 euro)

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd een berichtje sturen ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:35

Hoe staat het er inmiddels voor met de zoektocht? :)

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 21:31

Ik sta momenteel op de wachtlijst voor Flierenberg :D en hoop aan het einde van dit jaar daar terecht te kunnen. Verder heb ik via marktplaats nog wat particuliere plekjes als plan B (voornamelijk wei+schuilstal doe-het-zelf), maar ik weet niet hoe ik qua tijd straks zit met studeren of ik echt 2x per dag zelf kan gaan voeren enzo

punkd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:44

stal utopia in Overasselt deze heeft ook alles wat je zoekt

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 21:48

Ja klopt!
Heb ik inderdaad contact mee gehad alleen is dit vanaf mijn kamer nog een dikke 45-50 min fietsen en flierenberg 10-15min

Kimx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:10

Helaas kan ik voor 2 shetlandes nog steeds niks vinden 2 jonge hengstjes.... worden op lateren leeftijd geruind!
Wil een kleine vergoeding betalen... wil liever geld in mijn da potje bewaren.... ben aleen in het bezit van een fiets...
Omgeving nijmegen groesbeek overasselt malden zo iets..
Stuur me een berichtje als u iets heeft!
X kim

RomileyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:31

Ik sta op een (vind ik) hele fijne stal in Groesbeek, ik denk 25-30 min fietsen vanaf het Radboud! Het heet stal Lagewald! Ik heb een 24/7 buitenweide in een kudde met een grote inloopstal en onbeperkt hooi, helemaal top!

Later toegevoegd: zie nu dat je inderdaad al gekeken hebt naar Lagewald. Laat me weten als je besluit hier te komen staan dan kunnen we meeten! Hahah!