Help! Tussenjaar in het buitenland met paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lklomp2

Help! Tussenjaar in het buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 15:09

Hallo allemaal!

Ik hoop dat dit hier mag.

Ik wil na mijn vwo (over 1.5 jaar ong) graag een tussenjaar nemen in het buitenland en daar werken met paarden. Ik vind het lastig ergens te beginnen, dus vandaar hier mijn vraag. Misschien zijn hier mensen die zelf ook een jaar in het buitenland hebben gezeten en daar hebben gewerkt met paarden en mij verder op weg kunnen helpen. Ik zou graag naar het buitenland willen voor 3 maanden tot 1 jaar. Waar maakt niet heel veel uit zolang het geen nederlandse omgeving is dus meer richting gebieden zoals IJsland, Noorwegen, USA, Canada, Australië, Zuid-Afrika enzovoort. Zijn er mensen die daar bedrijven weten die dus aan internships doen en ook vaker meiden/jongens met een tussenjaar hebben? En ik ben ook op zoek naar tips zoals waar moet je opletten bij de verzekering afsluiten en dergelijke.
Ik hoop dat mensen een aantal dingen weten zodat ik verder op weg kan

Groetjes,
Lieve Klomp

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:20

6 jaar geleden (jeetje wat gaat de tijd snel :')) zat ik in de zelfde situatie als jij. In 2015 uiteindelijk voor 2 jaar naar Canada vertrokken, waar ik nu nog regelmatig naar toe ga en na m'n studie emigreren. Ik zou je dus vooral kunnen helpen als je in de richting van Canada zoekt, maar andere algemene vragen mag je ook altijd vragen ;) Je kunt me altijd een pb sturen. Bedenk alleen wel dat elk land verschillende regels heeft. Dus bepaalde informatie wat voor het ene land geldt (bijvoorbeeld visumzaken), gaat voor een ander land misschien helemaal niet op.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:24

Dit topic hoort op School, studie en werk maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan dit topic niet verplaatst worden en moet ik het op slot zetten. Met de zoekfunctie kun je wel al topics hierover vinden en lezen.