stalling omgeving Zwolle straal van 30 autominuten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

stalling omgeving Zwolle straal van 30 autominuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:19

Ik heb alles op een rijtje gezet en hoop dat er mensen zijn met ervaringen/tips:

ik zoek stalling voor onze D pony. Hij wordt gereden door mijn dochter van 13.
Wij wonen zelf in Zwolle, pony staat nu in Ommen dus voor de juiste stalling wil ik best 30 minuten rijden. Dat kan dan alle richtingen uit; Nieuwleusen/Ommen, maar ook Kampen, Heerde of meer richting Wijhe/Olst.

Wat voor ons heel belangrijk is:
-niet te rustige stal; mijn dochter vindt het heel fijn als er wat gezelligheid is op stal (hoeven niet perse leeftijdsgenoten te zijn, maar nu rijdt ze altijd alleen en dat willen we niet meer)
- minimaal 6-8 uur naar buiten (winter op paddock is prima; met water/kuil)
- onbeperkt ruwvoer
- springmateriaal
- all in; al is mesten of binnen/buiten zetten in het weekend ook prima. Doordeweek gaat dat voor ons niet.
- budget max 250 euro
- eigen instructie mogen laten komen

Liefst met binnenbak, maar bovenstaande is belangrijker. Oh en ik moet er mijn trailer kwijt kunnen :D

Er zijn een aantal stallen die we al kennen, die niet bij ons passen:
De Vierels (daar komen ze in de winter standaard amper buiten en in de zomer ook maar 3 a 4 uur)
Black Pearl Stables bij de lichtmis
Manege Zwolle en Ruitersportcentrum Zwolle
Stal Veneberg in Ommen

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:23

Stal de tuinhoeve in stegeren (weet daar niet precies de stalprijs van)

Of country fair hoeve in wythem, dat is tussen dalfsen en zwolle in.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:46

Ik zou met een dochter van 12 lekker op Ruitersportcentrum Zwolle gaan staan, daar komen ze dagelijks in de paddock of wei en daar zal ze een hoop plezier hebben.

missfalki

Re: stalling omgeving Zwolle straal van 30 autominuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:03

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:05

Malle1970 schreef:
Ik zou met een dochter van 12 lekker op Ruitersportcentrum Zwolle gaan staan, daar komen ze dagelijks in de paddock of wei en daar zal ze een hoop plezier hebben.

Ik snap dat je dat zegt. Ze hebben echter nooit plek als ik informeer. Mijn overweging om er niet naar toe te verhuizen is dat er een aantal meiden rijden die mijn dochter een paar jaar geleden erg gepest hebben in de klas (oud klasgenootjes dus)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:08

Ik lees mee, ken verder geen stallen die wel aan je eisen voldoen. (Alleen stallen die het zeker niet doen O:) )

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:10

zodine1990 schreef:

Country Fair Hoeve gaan we dinsdag kijken!

Bij de Tuinhoeve zie ik dit staan:De paarden komen elke dag enkele uurtjes buiten naast hun training in de paddock.
Heb jij zelf ervaring met deze stal? (ik ken wel iemand die er lest, geloof ik) Maar wat voor training in de paddock? En hoeveel is 'enkele uurtjes buiten' :D
Ik zal ze even bellen van de week! Dank voor je tips.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:11

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:12

Amber_anne schreef:
Ik lees mee, ken verder geen stallen die wel aan je eisen voldoen. (Alleen stallen die het zeker niet doen O:) )

nee het is echt niet zo makkelijk hahaha. Had ik niet gedacht.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:12

Manege Gerner in Dalfsen misschien?

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:15

Pensionstal "De Boterkamp" in Broekhuizen.
Voldoet aan alle punten die je belangrijk vindt, en volgens mij ook vanaf Zwolle binnen 30 min. te rijden.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:15

Ik zelf sta bij Stal Buiten Vaassen. Mijn paard komt 8 tot 10 uur per dag buiten met onbeperkt ruwvoer en in de zomer op het land. Ik heb een grote buitenbaan die eigenlijk altijd rijbaar is.. Het is een gemiddeld grote pension stal. Je hebt wel altijd aanspraak in principe.. Ik kom altijd mensen tegen. Je kunt je trailer daar kwijt en er wordt gemest/gevoerd/binnen en buiten gezet.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:16

In heerde en Epe zijn ook een aantal stallingen (Hippisch Centrum Epe). Komen ze ook veel buiten.. En is een binnenbaan aanwezig.

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:08

Koekie73 schreef:
zodine1990 schreef:

Country Fair Hoeve gaan we dinsdag kijken!

Bij de Tuinhoeve zie ik dit staan:De paarden komen elke dag enkele uurtjes buiten naast hun training in de paddock.
Heb jij zelf ervaring met deze stal? (ik ken wel iemand die er lest, geloof ik) Maar wat voor training in de paddock? En hoeveel is 'enkele uurtjes buiten' :D
Ik zal ze even bellen van de week! Dank voor je tips.

Mijn paard heeft op haar oude locatie 2 jaar in pensionstalling gestaan, het is dat mijn paard verkocht is anders had ze daar nog gestaan. Zij stond daar buiten de training om de hele dag buiten op de wei of in de paddock/bak. (Zeker van 10 tot 17, vaak langer). Marlot luistert erg goed naar de wensen van haar klanten, je kan er goed mee in gesprek en je voorkeuren duidelijk maken. Training in de paddock is afhankelijk van waar je naar zoekt. Meestal krijgt zij namelijk paarden op stal waarvan zij dan ook de training verzorgt. Ik heb haar al een tijd niet gesproken en ben nog niet op de nieuwe locatie geweest dus een belletje is het snelst.

Bij country fair staat momenteel een paard dat ik bijrijdt. Het is daar erg gezellig, ik ben er nog niet alleen geweest en de eigenaar denkt graag mee. Nadeel is dat het wat rommelig is, maar dat doet niks af aan het feit dat er voor de paarden goed gezorgd wordt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 23:18

Dank allemaal! Dat zijn allemaal tips waar ik wat mee kan en stallen doe ik veelal nog niet kende. Heel erg blij mee.

@gizeppie ik had buiten vaassen toevallig gister gevonden. Ziet er echt geweldig uit! Wel net wat meer uit de richting, waardoor ik denk dat dochter dan ook echt van ponyclub moet wisselen. Even over nadenken of we daar gaan kijken.

@zodine; heel veel dank voor het delen van jouw ervaringen. Klinkt allebei goed. CFH ziet er op foto's inderdaad wat rommelig uit. Maar inmiddels weet ik wel dat dat niet zoveel zegt. We gaan het dinsdagmiddag zien. Benieuwd wat dochter er van vindt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:26

Stal Het Vossenbroek in Emst, de hele dag buiten in Paddock of wei, inloopstal met paddock ook mogelijk, goed en voldoende ruwvoer, mesten en binnen/buiten wordt voor je gedaan. Kleine binnenbak en super buitenrijbaan, trailerstalling.

Heel veel mogelijk en toevallig nu een plekje vrij. Meestal moet je op de wachtlijst.

utopia33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:32

Wij hebben per 1 februari een stal vrij. Dijkerhoek, gemeente Rijssen-Holten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 23:48

Waar is het precies @utopia? Heet de stal Dijkerhoek?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:18

Hippische centrum epe wordt genoemd. Ze staan wel veel buiten maar helaas geen onbeperkt hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:21

Ik kan alleen maar heel tevreden zijn met stal Verhoef in Oosterwolde! Paarden komen van sochtends vroeg tot het donker buiten (zomer tot laat dus!), fijne buitenbak, rondje buiten ook heel prima en niet te druk, niet te rustig. Mijn paard is daar onwijs blij! De stal is in oosterwolde, gelderland. 20 minuutjes vanaf zwolle. Voeren, mesten, buitenzetten wordt allemaal gedaan :-)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 00:46

Hebben ze ook iets van een website @pimaude?

yvonnnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:57

utopia33 schreef:
Wij hebben per 1 februari een stal vrij. Dijkerhoek, gemeente Rijssen-Holten

Heeft u wat meer informatie over de stalling?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 03:17

tiwi1969 schreef:
Stal Het Vossenbroek in Emst, de hele dag buiten in Paddock of wei, inloopstal met paddock ook mogelijk, goed en voldoende ruwvoer, mesten en binnen/buiten wordt voor je gedaan. Kleine binnenbak en super buitenrijbaan, trailerstalling.

Heel veel mogelijk en toevallig nu een plekje vrij. Meestal moet je op de wachtlijst.

Ook mijn aanraden. Ken alleen maar mensen met goede ervaringen hier

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:03

Inmiddels 2 stallen bekeken, morgen nog 1.
Country fair hoeve is echt super (wel rommelig maar maakt ons niets uit) Dochter en ik zouden er wel naar toe willen maar twijfelen nog even omdat er geen binnenbak is.

Tiebot is springparadijs voor dochter. Hele leuke sfeer ook en ik vond de eigenaar ook erg sympathiek. Alleen.... komen ze in de zomer een dagdeel buiten en in de winter moet je buiten (en binnen) zetten zelf regelen. Dat gaat niet lukken
Ik snap ook niet hoe anderen dat doen; laten die hun paarden 24u in een box van 3x3? :?

Ik ben nog wel benieuwd of er nog leuke/geschikte stallen in de buurt van Epe/Heerde zijn?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:08

Misschien stal Visch in 't Harde?
Je zit niet zo heel ver van de snelweg, dus qua afstand wel te doen, nog geen half uur denk ik.
In het weideseizoen staan ze overdag buiten in het land.
Buiten het weideseizoen worden ze overdag een aantal uur in de buitenbak of paddock gezet.
Mijn paard heeft daar een paar jaar prima gestaan.
Ook zit je op 5 min stappen van het bos.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 23-01-19 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt