Reparatie menkar shetlander

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

M_Jacky

Reparatie menkar shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 16:37

Hoi!
Ik heb een tijdje terug een leuk menkarretje gekocht voor mijn shetlander en een tuig.
De bedoeling is om met wat kinderen af en toe een bosritje te maken.
Nou heb ik zelf totaal geen verstand van mennen. Ik heb mijn shetlander al een keer proberen in te spannen, maar ik heb het idee dat het een en ander nog niet past en er aanpassingen gedaan moeten worden aan de kar.
Ook weet ik niet of de kar wellicht te klein is voor mijn shetlander. (Kan dat?) Ik heb gewoon veel vragen en ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen, adviseren en wellicht reparaties kan uitvoeren aan huis.
Bestaat zo iemand? :o :D

Ik zoek iemand omgeving Utrechtse Heuvelrug. Uiteraard tegen betaling.
Tips?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:41

Je kunt al een eind komen door hier eens een foto te plaatsten van het spul.

Verder heb ik de vraag : Is de pony wel al beleerd?

Tip: ga je koetsiers bewijs halen zodat je leert hoe te mennen en hoe in te spannen.

DE KATTEN STAAN OP STRAAT!!!
https://www.youcaring.com/skiathoscatwe ... on-1022903

Felix 28-05-1991 - 16-04-2019

Sascho

Re: Reparatie menkar shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:44

Zeker als je met kinderen op pad wil moet je goed weten wat je doet.
Ben ook wel benieuwd naar foto's.

Daarna zou ik er een goede instructeur bij halen, die zal je wagen niet gaan repareren maar kan wel aangeven wat er aan moet gebeuren

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:06

Is je pony al wel beleerd inderdaad? Zomaar even een tuigje erop gooien, kar er achter hangen en met je kinderen op stap lijkt mij op drama uit te gaan lopen. Er wordt vaak veel te licht zinnig over gedacht....

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:23

Euh, je kent niks van mennen maar je hebt wel een karretje gekocht om met kinderen buiten te gaan mennen :wow: ?
Ik mag hopen dat je shetlander een betrouwbare menpony is?

Makkelijkste en veiligste oplossing is de vragen niet hier op bokt te stellen -alhoewel er zeer ervaren menners zijn, dat bedoel ik niet- maar met pony, tuig en kar tot bij een goede instructeur gaan en je daar verder laten helpen.

Heel veel succes verder!

Don't take anything for granted

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 20:51

Natuurlijk is de pony beleerd en een ontzettend betrouwbare menpony. Het is een shetlander en ik ben niet iemand die op de bonnefooi dingen gaat doen risicovol zijn.
Ik heb vaker gemend maar dat is al heel wat jaren terug. De pony heb ik bij aankoop ''getest'' en die kent alle knopjes. Menles nemen o.i.d. lijkt me wat overdreven. Zo lang er een stuur rem en gas op zit (en dat zit er) gaat er niet zo maar iets fout. En ik rij niet over de weg. Het is alleen wel zo fijn als het geheel goed zit bij de pony. En dat ik dat zeker weet als ik ga mennen.

Fijn dat jullie toch mee willen denken. De tip over een instructeur vindt ik ook goed alleen ik zou graag namen horen van instructeurs in de omgeving Utrechtse Heuvelrug. Foto's zal ik binnenkort eens maken!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:05

Je hebt pb :)

Oy with the poodles, already

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:10

M_Jacky schreef:
Nou heb ik zelf totaal geen verstand van mennen. Ik heb mijn shetlander al een keer proberen in te spannen, maar ik heb het idee dat het een en ander nog niet past en er aanpassingen gedaan moeten worden aan de kar.
Ook weet ik niet of de kar wellicht te klein is voor mijn shetlander. (Kan dat?) Ik heb gewoon veel vragen en ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen, adviseren en wellicht reparaties kan uitvoeren aan huis.
Bestaat zo iemand? :o :D

Omdat je dit zei TS, niet zo vreemd dat je dan deze reacties krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie