Ik probeer het is zo. Al wat dingen gelezen maar deze zijn al wat ouder.
Mijn paardje van 15 Margie en ik staan nu op een leuke stal in Brielle maar ik wil me toch oriënteren om dichter bij het strand te komen (omgeving Rockanje/Oostvoorne ZH).
Het is nu 1.5 u onder de man voor we op het strand zijn.
Marg word ook wat jaartjes ouder (nu is het een rit van minimaal 4 uur totaal) en het liefste rijden we gewoon lekker buiten en het aller liefste rijden we in de duinen en op het strand. Dit doen we ook met gemak samen.
Ze kan geen hele dagen op de wei, ze blijft eten en krijgt dan koliek en zwellingen onder haar kaak met vocht.
Dus een paddock of een klein stukje afgezet land zou perfect zijn maar in de nacht op stal.
Het is ook wel belangrijk en dat er mensen zijn die haar in de gaten houden omdat ze ook snel koliek heeft van stro.
K ben erg benieuwd of er plekken zijn dichter bij het strand die daaraan zouden voldoen.
De stal waar ik nu sta, staan ze in de zomer op de weide in een kudde en als marg ongemak aangeeft mag ze de rest van de dag lekker buiten op de paddock, in de nacht staat ze op stal. 3x in de week zelf mesten. Binnen en buiten zetten word voor je gedaan. In de winter hebben ze allemaal hun eigen padock om ook lekker buiten te kunnen zijn)
K ben me er van bewust dat het een rij met eisen is en Margje nogal wat haken en ogen heeft. Maar wie weet is er wel wat!
Groetjes