Wie weet wat ?? Moeilijk paardje, stalling in Rockanje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kmariee

Wie weet wat ?? Moeilijk paardje, stalling in Rockanje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:47

Hoi allemaal,

Ik probeer het is zo. Al wat dingen gelezen maar deze zijn al wat ouder.

Mijn paardje van 15 Margie en ik staan nu op een leuke stal in Brielle maar ik wil me toch oriënteren om dichter bij het strand te komen (omgeving Rockanje/Oostvoorne ZH).

Het is nu 1.5 u onder de man voor we op het strand zijn.

Marg word ook wat jaartjes ouder (nu is het een rit van minimaal 4 uur totaal) en het liefste rijden we gewoon lekker buiten en het aller liefste rijden we in de duinen en op het strand. Dit doen we ook met gemak samen.

Ze kan geen hele dagen op de wei, ze blijft eten en krijgt dan koliek en zwellingen onder haar kaak met vocht.

Dus een paddock of een klein stukje afgezet land zou perfect zijn maar in de nacht op stal.

Het is ook wel belangrijk en dat er mensen zijn die haar in de gaten houden omdat ze ook snel koliek heeft van stro.

K ben erg benieuwd of er plekken zijn dichter bij het strand die daaraan zouden voldoen.

De stal waar ik nu sta, staan ze in de zomer op de weide in een kudde en als marg ongemak aangeeft mag ze de rest van de dag lekker buiten op de paddock, in de nacht staat ze op stal. 3x in de week zelf mesten. Binnen en buiten zetten word voor je gedaan. In de winter hebben ze allemaal hun eigen padock om ook lekker buiten te kunnen zijn)

K ben me er van bewust dat het een rij met eisen is en Margje nogal wat haken en ogen heeft. Maar wie weet is er wel wat!

Groetjes

Afbeelding

Afbeelding

aaidaa

Re: Wie weet wat ?? Moeilijk paardje, stalling in Rockanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:53

Ik heb zelf bij stal Duinhoeve gestaan: http://stalduinhoeve.nl.
Mijn paard stond in de winter alleen overdag buiten en in de zomer dag en nacht (maar daar kon je volgens mij wel afspraken over maken, of je 's nachts wel of niet naar binnen wilde). Ze hadden ook twee zandpaddocks en de mensen wonen er zelf naast, dus er is altijd iemand die op de paarden let. Het strand was op een kwartiertje stappen afstand.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:55

Roel plaisier zit ook in rockanje oostvoorne weet alleen niet hoe zijn stal heet. Daar komen ze elke dag buiten en is dicht bij het strand

Kmariee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 15:07

aaidaa schreef:
Ik heb zelf bij stal Duinhoeve gestaan: http://stalduinhoeve.nl.
Mijn paard stond in de winter alleen overdag buiten en in de zomer dag en nacht (maar daar kon je volgens mij wel afspraken over maken, of je 's nachts wel of niet naar binnen wilde). Ze hadden ook twee zandpaddocks en de mensen wonen er zelf naast, dus er is altijd iemand die op de paarden let. Het strand was op een kwartiertje stappen afstand.

Klinkt super, k heb u even een pb gestuurd.

Pluisje8

Re: Wie weet wat ?? Moeilijk paardje, stalling in Rockanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:24

Duinhoeve zou ik niet heen gaan.
Ben der afgelopen winter wezen kijken.
Het is er een rommel (moet je tegen kunnen) en de paarden staan winters tot hun knieën in de modder.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:18

Heb je al gekeken bij de Iron Horse Ranch? Dat is in Hellevoetsluis, maar is 20 minuten stappen van het strand af. (Het strand wat van Hellevoet tot Oostvoorne loopt)
Er is altijd iemand aanwezig dus toezicht is er. In de zomer staan ze overdag buiten in kleine groepjes. Je hebt dan een afgezet stuk landwaar maximaal 4 paarden op staan.
Binnen bakken, buitenbak, longeer cirkel, 10 paddocks, wasplaats en poetsplaatsen overdekt, kantine, etc.

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:20

Er is een pensionstal aan de Achterweg in hellevoetsluis genaamd Match kijk maar eens op de website of je dat wat vind. Succes