In den beginne zijn we met hem rustig gaan trailerladen. Iedere keer oefenen, iedere keer een stukje verder de trailer op, dikke knuffel, lekker snoepje, goed gedaan vent! Even op de trailer staan, rustig er weer af, geen probleem. Later trailer op, stukje rijden, trailer weer af. Alles ging voorspoedig, mee op wedstrijd, knappe jongen, lekker weer terug naar huis.
Totdat hij op een mistige koude donkere zondagavond zei: dikke vinger, ik doet het niet, ik blijf wel hier wonen! De trailer stond op een raar plekje, auto's kwamen langsgereden, we hadden wat tijdsdruk omdat we op tijd terug op stal moesten zijn (hadden we onszelf opgelegd wat de staleigenaar zei later: da's toch overmacht, als je dan te laat terug bent). Op een gegeven moment moet je wat en we hebben er een alleraardigste man bij gehaald, zo'n echte, zo'n onverstoorbare wat oudere paardenman. Geen gelul, touw erachter, rustig blijven want die auto's wachten maar. In twee minuten stond paardlief op de trailer, enigszins beduust van het feit dat hij toch gezegd had dat hij niet wilde maar dat hij er toch stond, hoe was dat in vredesnaam gebeurd! Sorry jongen, moest even, wij vonden een mistig donker grasveld met auto's die langsrijden geen ideale woonomgeving

Wat later gingen we het weer proberen, het dier mocht weer op de trailer. Maar hij zei: "nope! No way! Niet linksom, niet rechtsom, niet ondersteboven of binnenstebuiten. De enige manier waarop jullie mij die trailer in krijgen is in stukken!". Nou ja, geloof me, we hebben het overwogen maar met de huidige kiloprijs vinden we dat toch zonde. En aangezien ik geen zin heb om de boel te verzieken en we nog heeeeeeel lang met deze kanjer op pad willen, na een heul lang verhaal een heul korte vraag: wie weet er een goede trailerlaadhelppersoon in de omgeving West Brabant?