Wie wilt er met mij buitenrijden omgeving Emmen (Erm)

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EarthFocus

Wie wilt er met mij buitenrijden omgeving Emmen (Erm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 19:12

Hallo lieve bokkers,

2 jaar geleden heb ik het ook op deze manier gevraagd en heb toen een heerlijke buitenrit gemaakt.
Morgen ga ik op vakantie tot 4 januari in Erm, op 10 minuten afstand van Emmen.

Ik vroeg me af of er iemand is met 2 paarden, die zijn/haar paard voor een buitenritje uit wilt lenen, zodat ik daar de mooie omgeving kan zien!

Qua rijvaardigheid denk ik wel dat ik onder het kopje 'gevorderd' val, al klinkt dat zo stom.
Ik ben 24, heb jaren eigen paarden gehad, paarden ingereden en momenteel rij ik een aantal paarden, waarvan 1 jong paard, met een gebruiksaanwijzing.
Ik ben nergens bang voor, dus een jong paard is ook geen probleem, ik doe uiteraard sowieso een cap op!

Ik vind een staprit prima, maar ook een wat fellere rit vind ik prima!
Alleen een week niet paardrijden is voor mij wel heel lang, haha, en aangezien ik niet een paard van hier mee kan nemen, vroeg ik me dus af of 1 van jullie mij op rit wilt nemen, want ik kan dan wel rijden, maar de weg weet ik niet :P

Ik ben 1.70 en heb nogal flink wat spier, waardoor ik dus niet onder het kopje mager val, dus een iele d-pony wordt hem niet.

Een stevige D of E zou wel kunnen (tinker, fjord, haflinger) of gewoon een paard, grootte maakt niet uit.

Ik ben benieuwd :)

Liefs Gaby

Paris_

Re: Wie wilt er met mij buitenrijden omgeving Emmen (Erm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:14

Zet je oproep eens op 1 van de grotere facebookgroepen!
Bv 'marktplaats voor de paardensport', 'paardenspullen te koop' etc. Denk dat je dan meer kans maakt! :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:27

en anders manege de eekwal in emmen! kun je ook heerlijk het bos in, leuke paarden ook!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 19:28

Paris_ schreef:
Zet je oproep eens op 1 van de grotere facebookgroepen!
Bv 'marktplaats voor de paardensport', 'paardenspullen te koop' etc. Denk dat je dan meer kans maakt! :D

Thanks! Zal ik eens naar kijken!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 19:30

its_daantjee schreef:
en anders manege de eekwal in emmen! kun je ook heerlijk het bos in, leuke paarden ook!

Het is heel banketstaaf misschien, maar ik wil niet op een manege paard, die paarden lopen al zovaak de rondjes in het bos, je rijdt met een groep, dus je hebt altijd rekening te houden met elkaar.
Veel mensen zeggen dat ze kunnen rijden, maar wanneer je een gallopje doet, dan roepen ze algauw dat ze willen stoppen :p

Voor mij is het juist zo lekker 1 op 1 te rijden met iemand en met eigen paarden, die een buitenrit ook echt nog leuk vinden en die niet vele verschillende mensen op hun rug hebben.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:45

EarthFocus schreef:
its_daantjee schreef:

Het is heel banketstaaf misschien, maar ik wil niet op een manege paard, die paarden lopen al zovaak de rondjes in het bos, je rijdt met een groep, dus je hebt altijd rekening te houden met elkaar.
Veel mensen zeggen dat ze kunnen rijden, maar wanneer je een gallopje doet, dan roepen ze algauw dat ze willen stoppen :p

Voor mij is het juist zo lekker 1 op 1 te rijden met iemand en met eigen paarden, die een buitenrit ook echt nog leuk vinden en die niet vele verschillende mensen op hun rug hebben.

ik snap dat je dit denkt hoor! ik had exact hetzelfde, maar ik moet toch toegeven dat het bij de eekwal wel anders is. je kunt eventueel even bellen of er iemand is die met je mee kan. dat gaat dan 1 op 1 en niet in groepen! als je zelf samen met iemand bent die kan rijden kunnen jullie geloof ik zelfs met zijn 2en het bos in (dit durf ik echter niet helemaal zeker te zeggen, ik mocht dit met vriendinnen wel, maar wij liepen hier ook al jaren rond vanwege ponykampen) de paden zijn perfect voor een harde galop en het is een heerlijk natuurgebied, paarden zijn ook niet allemaal lieverdjes die hun rondje wel lopen :+ dus zeker wel uitdaging, net wat je zelf graag wilt.

begrijp zeker dat manege paarden niet je voorkeur heeft, maar geloof me. manege paarden van de eekwal zijn nog zo'n 'ramp' niet haha!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 20:02

its_daantjee schreef:
ik snap dat je dit denkt hoor! ik had exact hetzelfde, maar ik moet toch toegeven dat het bij de eekwal wel anders is. je kunt eventueel even bellen of er iemand is die met je mee kan. dat gaat dan 1 op 1 en niet in groepen! als je zelf samen met iemand bent die kan rijden kunnen jullie geloof ik zelfs met zijn 2en het bos in (dit durf ik echter niet helemaal zeker te zeggen, ik mocht dit met vriendinnen wel, maar wij liepen hier ook al jaren rond vanwege ponykampen) de paden zijn perfect voor een harde galop en het is een heerlijk natuurgebied, paarden zijn ook niet allemaal lieverdjes die hun rondje wel lopen :+ dus zeker wel uitdaging, net wat je zelf graag wilt.

begrijp zeker dat manege paarden niet je voorkeur heeft, maar geloof me. manege paarden van de eekwal zijn nog zo'n 'ramp' niet haha!

Bedankt voor je respons! Ik ga het overwegen :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:08

in ieder geval ontzettend veel plezier en een fijne vakantie gewenst!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:29

Helaas heb ik voor 4 januari niet zoveel tijd meer, anders was je hier zeker welkom geweest! :)

Http://www.helpwithhorses.nl
Western/NH (rij)lessen
Training van paarden
Shows en demonstraties!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 09:05

Yacintha schreef:
Helaas heb ik voor 4 januari niet zoveel tijd meer, anders was je hier zeker welkom geweest! :)

Wat een leuk stel paarden heb je!
Geen probleem hoor, ik heb maar besloten dat ik het een weekje zonder paard ga doen hahaha!
1 van onze honden is nu al enorm gespannen, dus we blijven een weekje dicht bij het huisje voor hem.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:15

EarthFocus schreef:
Yacintha schreef:

Wat een leuk stel paarden heb je!
Geen probleem hoor, ik heb maar besloten dat ik het een weekje zonder paard ga doen hahaha!
1 van onze honden is nu al enorm gespannen, dus we blijven een weekje dicht bij het huisje voor hem.

Dankjewel!
Ah ja, dan is dat misschien ook wel zo prettig, kun je dat goed in de gaten houden :)
Mocht je een andere keer in de buurt zijn en een ritje willen maken, stuur je maar een berichtje!

Http://www.helpwithhorses.nl
Western/NH (rij)lessen
Training van paarden
Shows en demonstraties!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie