Handelstal ‘ons plekske’

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jack9

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:54

Mijn ervaring is, tig x kijken wat je koopt en of het verhaal klopt, ze worden na haar inkoop snel te koop gezet en weten zelf niet goed of het verkoop verhaal wel klopt, wees op je hoede.

Paarden zijn daar allemaal aan de schijt, wat ze domweg ontkent, ze hebben daar redelijk wat tinkers te koop en er wordt daar niet gemest op het land. Let op de wormen dus.

Voor de rest worden de paarden wel redelijk verzorgd en doet zij haar best vd paarden tot de verkoop

Dees91
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:10

Dees91 schreef:
Beste paardenliefhebbers,

Sinds 1 december 2018 zijn wij eigenaresse van onze Tinker die wij bij Ons Plekske hebben gekocht. Ik wil me eigenlijk niet mengen in dit soort discussies. Het is goed dat er naar ervaringen gevraagd worden over stallen, zo is er over iedere stal in Nederland wat te zeggen. Daarom vind ik dat je respectvol je mening kunt uiten als je daadwerkelijk met een desbetreffende stal te maken hebt gehad.
Als tweede wil ik zeggen (voordat ik mijn ervaring wil delen), is het feit dat de paardenwereld in zijn algemeenheid niet heel netjes is soms. Als je voor je eerste paard gaat kijken (zoals ons toen) neem gewoon iemand mee die er veel verstand van heeft. Maakt niet uit of het bij een "top'' stal is of bij de lokale boer om de hoek. Neem altijd iemand mee die er veel verstand van heeft, Daarnaast heb je met levende wezens te maken, daar kan iets mis mee gaan.

Toen wij ons paard kochten bij ons Plekske, mochten we zo vaak langs komen als we wilde. We hebben daar zowel buiten als in een zelfgemaakte buitenbak gereden (ze zijn nog bezig om er een degelijke bak van te maken.)
De paarden staan er gezond bij en bovenal, ze staan voor het meerdendeel buiten.
Wij hadden dus niet iemand mee die er veel verstand van had en waren eigenlijk gelijk verliefd. Dus de keus was snel gemaakt. We wilde een paard waar je in principe zo op kon stappen en wegrijden. Als er een beetje werk aan zou zitten was dat niet erg. Daarnaast moet je het dan ook een band opbouwen.
Miran heeft eerlijk verteld dat longeren niet haar sterkste kant was en daaraan gewerkt moest worden. Ze heeft daar wel open kaart gespeeld. Ik denk dat zij ook een oprechte vrouw is en je geen oor probeert aan te naaien. Maar ik zal ook eerlijk zeggen, dat toen wij ons paard net een maand hadden, ik even twijfels had of zij wel de juiste match voor ons. Dit kwam omdat er bij de eerste keer rijden het leek alsof ze de hulp van draf niet helemaal begreep, ze begon te bokken (of misschien was ze op dat moment heel fris, wie zal het zeggen). Op dat moment dacht ik dat ze of niet goed beleerd en of doorgereden was. Ik heb hierover toen contact gehad met Miran en zij is bereid om langs te komen en te kijken wat eraan scheelt. Hiernaast zijn wij bezig met onze eigen instructrice die deze maand voor het eerst komt, om even te evalueren hoe het er nu precies voor staat wat betreft het beleren en doorgereden gedeelte. Mocht er toch iets aan schelen, dan weet ik dat ik wel bij Miran terecht kan voor hulp en dat ze ook langs kan komen als dit nodig is.
Verder was ze op voorhand gekeurd en kreeg je de mogelijkheid om zelf ook nog te keuren door je eigen dierenarts als je dat wilde, ook mocht je op eigen kosten een pssm test laten doen (dit zal ik altijd aanraden om te doen bij tinkers, ongeacht waar je er eentje koopt. Zeker als je ermee wilt fokken, hierin hebben wij als mensen verantwoording om met gezonde beesten te fokken. Wij gaan deze test ook nog laten doen.
Dit is onze ervaring tot nu toe.

Nogmaals, hou het een beetje netjes en geef je mond alleen een dauw als je daadwerkelijk met een stal te maken hebt gehad. Mocht er iemand nog meer vragen hebben, dan kun je me berichten. Daarnaast ben je zelf ook verantwoordelijk voor wat je koopt, ben ik van mening. Dus doe zelf ook je onderzoek en loop niet te hard van stapel.

Groeten!

ps: het is daarnaast handig als je een zowel een negatieve als positieve ervaringen hebt, deze ook volledig deelt en het niet in een pb doet. Er zou naar mijn mening open kaart gespeeld moeten worden op forums zoals deze. Dan krijg je een goed beeld van een bepaalde stal(len) en op die manier kunnen mensen zelf hun mening vormen. Nu word er iets negatiefs gezegd, maar vervolgens niet op ingegaan, waardoor je dus sneller halve waarheden of achterklap roddel krijgt. Dat lijkt me niet handig en ook een tikje kinderachtig.


Ik moet helaas ook even terug komen op mijn eigen verhaal, maar dat doe ik als wij klaar zijn met deze zaak.

lisalynn
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-02-19

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:30

@dees91

ik snap je berichtje niet zo goed , eerst zeg je dat je alles heb mogen proberen , zo vaak heb mogen komen rijden als je wilde en dit :Daarnaast ben je zelf ook verantwoordelijk voor wat je koopt, ben ik van mening. Dus doe zelf ook je onderzoek en loop niet te hard van stapel. hoe kan je dan nu een zaak hebben ? van de andere mensen weet ik het verhaal niet en van jou ook niet maar jij bent wel de enige die hier eerst heeft gezegd hoe netjes alles is verlopen en je alles mocht doen en laten doen , daarom snap ik je niet echt en met mij nog meer denk ik

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 00:43

ok, zag er ook een leuke merrie staan, maar komen ze allemaal uit Engeland vandaan bij ddeze stal?

jack9

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:18

ook uit ierland


er zijn meerdere handelaren waar je kunt kijken

Truffel99
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:40

Heeft iemand ervaring met Miran Demmers of handelsstal "Ons Plekske"? Of met Jan Mouws?

Skessa_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:44

Lees het topic door zou ik zeggen :+

Wat is er met Jan Mouws?

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:51

Ik ken de stal niet, maar wil wel even zeggen dat negatieve ervaringen altijd wel gedeeld worden en positieve niet, tuurlijk kan een paard of pony op een andere stal door andere leef gewoonten sterk veranderen in gedrag, en van de buitenkant kun je niet alles zien, wil je zekerheid dan moet je laten keuren dat ook van binnenuit alles ok is, anders blijft het altijd een gok wat je koopt.

Geen idee hoeveel paarden of pony's Chessie123 op jaarbasis aankoopt en verkoopt, en geen idee of de negatieve ervaringen in dit topic recent van afgelopen jaar zijn of al van jaren geleden, als Chessie123 100 paarden per jaar verkoopt en er zijn daar 5 op jaarbasis niet goed of teleurgesteld met de aankoop is dat denk ik nog niet zo gek, bovendien hoor je het verhaal ook maar van 1 kant, hoe is de aankoop daadwerkelijk gegaan, had de koper zelf beter moeten weten, wij waren er niet bij, en iemand word makkelijker te kak gezet dan de hemel in geprezen.

Whitney2004
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:09

Een hele leuk stal en een hele aardige mevrouw. Nooit nare ervaringen mee gehad. Is altijd eerlijk en heeft altijd super leuke paardjes staan. Zeker een aanrader om heen te gaan, er staan altijd leuke paardjes. En het is gezellig. En ik heb er nooit problemen mee gehad :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:12

jasmijn16 schreef:
Whitney2004 schreef:
Een hele leuk stal en een hele aardige mevrouw. Nooit nare ervaringen mee gehad. Is altijd eerlijk en heeft altijd super leuke paardjes staan. Zeker een aanrader om heen te gaan, er staan altijd leuke paardjes. En het is gezellig. En ik heb er nooit problemen mee gehad :)


Ik lees al een tijdje mee, ik heb geen ervaring met de stal maar puur uit interesse. Het valt mij op dat er nu meerdere keren accounts aan zijn gemaakt die alleen hier reageren... Het kan natuurlijk toeval zijn maar toch vind ik het een beetje typisch zo ook bovenstaand bericht.

Ook vind ik heel eerlijk gezegd de toon waarop de eigenaresse? antwoordt op berichten niet echt duiden op een professionele houding. Het is misschien handig om als eigenaresse van een stal daar wat meer op te letten.


Mee eens Jasmijn16! En wat ik ook vind is dat kopers ook een onderzoeks"plicht"hebben.

Ik heb geen ervaring met deze stal, wat mij wel opvalt en dat is niet alleen bij deze stal, is dat alle paarden zooooooo vreselijk braaf zijn. Ze komen allemaal vers uit Engeland of Ierland, ze staan een week of een paar weken op stal en ze zijn uuuuuuuber braaf en vooral ook allemaal bomproof!

Ik ben ook huiverig geworden door slechte ervaringen (nogmaals niet specifiek met deze stal) dat ik niet iedereen meer op zijn blauwe ogen geloof!

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:24

Ervaring leert dat er aan import tinkers nog al wat mankeert wat betreft bomproof enz. Wanneer mensen een normaal bedrag voor een goede in Nederland gefokt paard uit willen geven had je deze ellende niet. Die Engelse dieren worden door de travellers met scheepsladingen vol verkocht. En die kunnen dan wel zadelmak zijn maar zeker niet normaal doorgereden . Ik ken deze stal niet maar het gaat zo vaak fout met import tinkers dat mensen zelf ook eens verder moeten kijken.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:33

Truffel99 schreef:
Heeft iemand ervaring met Miran Demmers of handelsstal "Ons Plekske"? Of met Jan Mouws?


Jan Mouws de veearts?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:17

bigone schreef:
Ervaring leert dat er aan import tinkers nog al wat mankeert wat betreft bomproof enz. Wanneer mensen een normaal bedrag voor een goede in Nederland gefokt paard uit willen geven had je deze ellende niet. Die Engelse dieren worden door de travellers met scheepsladingen vol verkocht. En die kunnen dan wel zadelmak zijn maar zeker niet normaal doorgereden . Ik ken deze stal niet maar het gaat zo vaak fout met import tinkers dat mensen zelf ook eens verder moeten kijken.



Nou precies dat! Ik was 7 jaar geleden nog een groentje in tinkerland (nog steeds wel hoor) maar mijn eerste tinker kwam ook uit engeland en kwam bij een gerenomeerde fokker/handelaar vandaan. Als zij mij destijds 10% van het eerlijke verhaal hadden verteld dan was ik er niet aan begonnen! En dan was dit diertje niet voor mij ook al bij 2 verschillende adressen verkocht geweest, zo zielig dat diertje.

Ik ben vanaf toen ook op zoek gegaan naar een nederlands gefokt en doorgereden dier en die heb ik sinds 6 jaar ook, kostte me destijds niet eens zoveel meer, maar ik heb er een super paardje aan, die volgende maand voor de 4de keer de Eper4daagse gaat rijden met mij, incl de intocht met zo'n 400 paarden dwars door het dorp.

Nee hoor , ik ben ook veel kieskeuriger geworden als ik al die bomproof diertje voorbij zie komen.Natuurlijk de uitzonderingen nagelaten!

eline_yentl
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:32

Babootje schreef:
Truffel99 schreef:
Heeft iemand ervaring met Miran Demmers of handelsstal "Ons Plekske"? Of met Jan Mouws?


Jan Mouws de veearts?



Ik weet dat hij vroeger in de kliniek “de zoom” werkte. Kwam wel eens bij ons op stal toen ik nog in BOZ woonde.
Geen idee waar hij nu werkt en of hij nog werkzaam is als vee arts. Heb zelf goede ervaringen met Visdonk, maar dat was de vraag niet.
Miran ken ik niet behalve dat haar paardjes tegenover de manege staan/stonden waar ik destijds mijn eigen paardje gestald had. Zorgde zij ook niet voor de paardjes op de zorgboerderij die daarbij zat?

Chessie123
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 01:32

Klopt daar verzorgende wij inderdaad ook de beestjes van de zorgboerderij zowiezo de weekenden, en wij staan daar nog altijd tegenover , wel uitbreiding kwa weidegang zo’n 3 hectare meer als we hadden! Heerlijk en ideaal, mensen zijn daarom ook altijd welkom om te komen kijken hoe ze erbij staan mag ook onaangekondigd , hoe fijn ze het hebben lekker op de weides , hoe vriendelijk de paardjes zijn, ze kunnen en mogen paard zijn bij ons !! Onbeperkt hooi altijd gras en voorzien van voldoende water ,, worden niet dagelijks gereden enkel zo een 2 a 3 keer in de week ,.zowel in de bak als in het bos , ze worden gereden door meiden van 12 tot 14 jaar of door mij zelf , als dit niet verantwoord genoeg was mochten de meiden er echt niet op!
Wij zetten ze niet per direct te koop ze worden al nagekeken voor ik ze meeneem ze worden ontwormd en krijgen standaard een vitamine spuit dan laten wennen , band opbouwen , jammer dat mensen zo praten

Aldus Miranda van
“ stal ons plekske “

Om nog even toe te voegen , wij werken ook met proef tijd van 2 weken of 4 weken hier werken wij mee op contracten, hiervoor word een bedrag betaald ( huur) dus als proef periode goed gegaan is en het paardje mag blijven word dit bedrag van de aankoopsom afgetrokken , is er helaas toch de klik niet ( wat we nog niet hebben meegemaakt ) haal
Ik het paardje weer op en krijgen de mensen het “huur”
Geld niet terug ,
Hiermee denken de mensen wel meerdere keren na of ze hem terug doen of niet ,
Op proef doen doet niemand graag maar ik bied Deze mogelijkheid ondanks er kosten aan verbonden zijn , zijn er toch al een aantal mensen die dit hebben gedaan , en na proef periode dolgelukkig zijn dat dit mocht en ze er een maatje voor het leven door hebben gekregen

Voor meer info kan er altijd gekeken worden natuurlijk op stal ons plekske op fb,
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 16-05-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke reactie verwijderd en deels bericht samengevoegd met bericht dat direct na deze is geplaatst.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:41

Chessie123 schreef:
Klopt daar verzorgende wij inderdaad ook de beestjes van de zorgboerderij zowiezo de weekenden, en wij staan daar nog altijd tegenover , wel uitbreiding kwa weidegang zo’n 3 hectare meer als we hadden! Heerlijk en ideaal, mensen zijn daarom ook altijd welkom om te komen kijken hoe ze erbij staan mag ook onaangekondigd , hoe fijn ze het hebben lekker op de weides , hoe vriendelijk de paardjes zijn, ze kunnen en mogen paard zijn bij ons !! Onbeperkt hooi altijd gras en voorzien van voldoende water ,, worden niet dagelijks gereden enkel zo een 2 a 3 keer in de week ,.zowel in de bak als in het bos , ze worden gereden door meiden van 12 tot 14 jaar of door mij zelf , als dit niet verantwoord genoeg was mochten de meiden er echt niet op!
Wij zetten ze niet per direct te koop ze worden al nagekeken voor ik ze meeneem ze worden ontwormd en krijgen standaard een vitamine spuit dan laten wennen , band opbouwen , jammer dat mensen zo praten

Aldus Miranda van
“ stal ons plekske “



Ik ga hier wel even op reageren, want het lukt mij niet om op mijn vingers te blijven zitten.

Allereerst is dit stuk geen reclame voor jouw bedrijf, de felle manier van reageren spreekt niet van enig zakelijke houding. En als ik een paard koop van iemand zou ik het zakelijk bekijken en verwacht ik dat de verkoper dat ook doet. Nu lijkt het alsof er ook van jouw kant teveel gevoel bij komt kijken. Dat je als bedrijf er naar streeft om een band op te bouwen met het dier is goed. Maar dat de nieuwe eigenaren het paard volgens jou niet laten wennen aan hun nieuwe plek is niet langer van belang. Zij hebben het paard gekocht en mogen er dus mee doen wat ze willen. Als verkoper is dat pech als het niet gaat zoals je zelf zou doen maar als je daar niet tegen kan moet je geen paarden verkopen.
Daarbij lees ik veel punten in het bericht wat mij zou weerhouden een paard bij jullie te kopen. Ik zou geen paard kopen op een stal waar 14jarigen op de paarden rijden. En als de eigenaar via een filmpje er vanuit gaat dat het paard beleerd is voor de kar maar het zelf niet test vind ik niet professioneel. Je weet nooit wat er tussen het filmpje en het moment van verkoop is gebeurd. Misschien heeft het paard wel een ongeluk gehad met de menwagen en is het nu als de dood voor aangespannen rijden. Lekker dan, als je al koper er vanuit gaat dat het paard beleerd is voor de wagen en je komt tot de ontdekking dat het niet zo is zoals gezegd. Daar kunnen rare situaties mee ontstaan. Dus los van de ervaringen hier in het topic zou ik bij jullie bedrijf doorrijden naar een andere handelsstal en zou ik het ook niet aanraden bij anderen om hier een paard te kopen.
Ik begrijp dat het moeilijk te verkroppen is als er situaties omschreven worden die niet positief zijn, maar een kritische blik gaat er vanuit dat elk verhaal twee kanten heeft. Dit topic is om ervaringen te delen, dus ik snap wel dat het nog steeds bij sommige kopers steekt. Daar kan je als bedrijf dan ook rustig op reageren om de andere kant bij het verhaal toe te lichten. Om er dan als bedrijf bovenop te gaan zitten op een manier zoals de reactie hierboven, nee dat snap ik dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 16-05-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel uit quote verwijderd van eerder verwijderd bericht.

Chessie123
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-02-19

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:32

Vooralsnog zijn wij geen bedrijf , maar hobbymatige fokkers , met wat tinkers bij elkaar met vriedindinnen onder elkaar , zelf enkele merries en een dekhengst waar wij af en toe een veulentje van fokken, en hierbij af en toe enkele voor de liefhebberij eentje voor de verkoop, ik werk gewoon voor een baas, nee ik verkoop er geen 100 in een jaar, en soms blijft er wel eens een en mag bij ons oud worden! Wij bouwen wel graag een band op met het paard, zodat je dan het beestje volledige vertrouwen geeft ,, de meiden rijden met plezier en de paarden ook, normaal heb ik ook meestal kinder maatjes staan waar een groot volwassene niet eens op past, en waar heel veel zorgboerderijen of andere therapeutische maneges hier wel belang bij hebben, en tot de dag van vandaag nog contact mee hebben en alles goed gaat., dat is wat ik er leuk aan vind om te zien en horen dat mensen blij en gelukkig zijn met het aangekochte dier , als je een bedrijf zou zijn zou je er al niet eens meer aan denken zodra ze met de trailer de straat uit rijden en denken zo die is ook weer weg! Ik reageer niet fel dat is misschien de manier van lezen, en of iemand nu door wil rijden bij mijn stal of wel wilt komen is aan de persoon zelf , enige wat ik hieruit wil laten weten is dat ik geen vreselijk monster ben zoals hier word beschreven , ik weet wie er gereageerd heeft en de helft die niet eens bij mij geweest zijn, en deze personen mogen mij wel zo afkraken , word er wel iets positiefs gereageerd dan word het afgezeken of niet eens op gereageerd , lijkt erop of hier in dit topicc mensen er van houden om alleen het slechte te plaatse en dan niet eens het gehele verhaal , het paard waar het over ging was wel degelijk voor de koets , en een vriendin van mij haar op stal had gehad , en uiteindelijk bij mij is gekomen , in die tussentijd niks met haar is gedaan of gebeurt , waarom moet er altijd iets gebeurd zijn als misschien de nieuwe eigenaren zelf bij de eerste poging iets fout hebben gedaan want dat kan ook! Maar daar word niet aan gedacht , vaak tot bijna altijd spannen wij ze zelf in en rijden wij ook door dorp en polder , dit is dan ook altijd te zien op film want Deze plaats ik altijd ,

Verder sta ik vrij of ik hierop wil reageren,
Verder wens ik iedereen een fijne avond toe

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:41

Ik wil ook reageren op het bericht van Dovakiin.

Het is net hoe je het bericht van Chessie123 opvat. Ik vind dit geen felle houding. Zie vaak genoeg dat mensen teveel willen / verwachten. Wees redelijk. Ik vind op het moment dat kopers verkoper aanklagen omdat er dingen niet zouden kloppen er ook mag gekeken worden naar de redelijkheid daarvan. Dus als klopt wat Chessie123 zegt gelijk op vakantie etc, dan snap ik ook dat eventuele problemen verband kunnen hebben met... Daarnaast over het
rijden van 14 jarigen. Er zijn zat ruitertjes van 14 die beter rijden als een volwassene. Rijtechnisch kan je niets over betreffende 14 jarigen zeggen als je ze niet kent.

Ik ken overigens niemand..

Anomien

Berichten: 7403
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:30

Vind die felle reactie wel meevallen.
Goed te lezen dat er idd ook een andere kant aan het verhaal zit.

@Chessie123, klein detail; zou je meer willen letten op correct gebruik van je leestekens? Maakt het erg rommelig zo.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:46

Chessie123 ik wil graag jouw visie lezen maar je stukken zijn niet om doorheen te komen. Het is één lange brei van woorden.
Gebruik punten, alinea's enzovoort.

En zorg dat je wat minder in je emotie komt te zitten. In combinatie met je slechte spelling komt dit erg onprofessioneel over.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:58

estja schreef:
Chessie123 ik wil graag jouw visie lezen maar je stukken zijn niet om doorheen te komen. Het is één lange brei van woorden.
Gebruik punten, alinea's enzovoort.

En zorg dat je wat minder in je emotie komt te zitten. In combinatie met je slechte spelling komt dit erg onprofessioneel over.



#doeslief

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Handelstal ‘ons plekske’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:54

En toch helemaal eens met estja en Knert.
Het helpt als het wat leesbaar is, ik haak ook halverwege af.

@Chessie123, misschien kun je je berichten even nalezen voor je ze plaatst?

jack9

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:13

Vooralsnog zijn wij geen bedrijf , maar hobbymatige fokkers , met wat tinkers bij elkaar met vriedindinnen onder elkaar , zelf enkele merries en een dekhengst waar wij af en toe een veulentje van fokken, en hierbij af en toe enkele voor de liefhebberij eentje voor de verkoop, ik werk gewoon voor een baas, nee ik verkoop er geen 100 in een jaar, en soms blijft er wel eens een en mag bij ons oud worden! Wij bouwen wel graag een band op met het paard, zodat je dan het beestje volledige vertrouwen geeft ,, de meiden rijden met plezier en de paarden ook, normaal heb ik ook meestal kinder maatjes staan waar een groot volwassene niet eens op past, en waar heel veel zorgboerderijen of andere therapeutische maneges hier wel belang bij hebben, en tot de dag van vandaag nog contact mee hebben en alles goed gaat., dat is wat ik er leuk aan vind om te zien en horen dat mensen blij en gelukkig zijn met het aangekochte dier , als je een bedrijf zou zijn zou je er al niet eens meer aan denken zodra ze met de trailer de straat uit rijden en denken zo die is ook weer weg! Ik reageer niet fel dat is misschien de manier van lezen, en of iemand nu door wil rijden bij mijn stal of wel wilt komen is aan de persoon zelf , enige wat ik hieruit wil laten weten is dat ik geen vreselijk monster ben zoals hier word beschreven , ik weet wie er gereageerd heeft en de helft die niet eens bij mij geweest zijn, en deze personen mogen mij wel zo afkraken , word er wel iets positiefs gereageerd dan word het afgezeken of niet eens op gereageerd , lijkt erop of hier in dit topicc mensen er van houden om alleen het slechte te plaatse en dan niet eens het gehele verhaal , het paard waar het over ging was wel degelijk voor de koets , en een vriendin van mij haar op stal had gehad , en uiteindelijk bij mij is gekomen , in die tussentijd niks met haar is gedaan of gebeurt , waarom moet er altijd iets gebeurd zijn als misschien de nieuwe eigenaren zelf bij de eerste poging iets fout hebben gedaan want dat kan ook! Maar daar word niet aan gedacht , vaak tot bijna altijd spannen wij ze zelf in en rijden wij ook door dorp en polder , dit is dan ook altijd te zien op film want Deze plaats ik altijd ,

Verder sta ik vrij of ik hierop wil reageren,



Je bent wel een handelaar als je zoveel tinkers aanbiedt voor de verkoop, de tinker waar het omging
hebben jullie NIET zelf voor de wagen gezet, alleen horen van en een klein filmpje vd sulky, geen koetspaardje dus, ook vertelde jezelf dat je van de tinkerverkoop je huurhuis kan betalen, niet dat het uitmaakt waar je vele winst heen gaat, dit is aan jou, je laat ze vd wagen beleren door een goede kennis van je, in dit geval had de beste man geen tijd om haar te testen vd wagen

Op de verzorging is niets aan te merken, de paarden komen schraal binnen en ook al doe jij je best voor ze, ze gaan ook schraal de deur weer uit

Ook gaf je duidelijk aan GEEN PROEF PERIODE

en dat je wel eens verkoopt aan een verstandelijke instelling prima, deze mensen zitten erop en vragen niets aan de tinker, geen garantie dus voor een bomproof tinker

Bij elke advertentie staat idd hetzelfde verhaal( wat dus zeker niet klopt)