Hulp bij trailerladen omgeving Venlo

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jeroeleke

Hulp bij trailerladen omgeving Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 17:25

Hey Hey!

Kort paspoortje:
Jersey
10 jaar
1,40 m
Arabier x welshcob x welsh x ??

Ongeveer een jaar geleden haalde ik mijn pony helemaal bezweet en onrustig van de trailer, paar manen van d'r staart hingen aan de balk en er was een klein slipspoor te zien op de bodem. Nu gaat pony de trailer dus niet meer op.... Voorheen kon ze gewoon 'zelf laden', liet haar met het touw over haar nek zo de trailer in lopen en ze was zelfs altijd super enthousiast om ergens heen te gaan (lees: oortjes naar voor en met een stevige pas de trailer in).

Nu begint ze al een beetje te dralen als we richting de trailer lopen, en net voor ze haar voetjes op de klep zet blijft ze staan. Ze wil niet verder vooruit, alle andere kanten op en achteruit is prima. Elke keer dat je opnieuw aanloopt naar de trailer gaat ze langezamer. Echte paniek, zoals en rennen en trekken enzo zijn niet van toepassing (maar bang is ze zeker). Met ongeveer 2 uur lang proberen krijg ik haar op de trailer, met brokken en iemand die duwt of de voetjes optilt en verplaatst (lees: geen zweep of slaan). Maar graag zou ik haar weer zelfstandig kunnen laden.

Nu weet ik dat het gewoon veel oefenen is en weer vertrouwen krijgen in de trailer, maar alleen kan ik niet zoveel. Heb meerder filmpjes gekeken, maar ben ook bang om het nog verder te verpesten.

Ik rijd geen wedstrijden met haar, met de trailer is puur om naar andere uitrij locaties etc. te gaan. Dit is dus ook niet met vaste regelmaat. Wel heb ik gewoon een eigen trailer en kan dus onbeperkt oefenen.

Tips mbt trailerladen oefenen of een instructeur zijn van harte welkom!

Dankjewel alvast voor het lezen en de hulp! :D _/-\o_

Life is good, my horse makes it better <3

MyChoice

Re: Hulp bij trailerladen omgeving Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:33

Ik heb je vraag uitgezet bij studiegenoten, misschien heb je mazzel en is er iemand in je buurt die nog een paard zoekt voor portfolio :-) gaat om de opleiding van Annemarie van der Toorn.

Jeroeleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 17:36

MyChoice schreef:
Ik heb je vraag uitgezet bij studiegenoten, misschien heb je mazzel en is er iemand in je buurt die nog een paard zoekt voor portfolio :-) gaat om de opleiding van Annemarie van der Toorn.

Oh super, dankjwel! daar had ik zelf niet aan gedacht haha

Wicky

Re: Hulp bij trailerladen omgeving Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:37

Tekst even gekopieerd van Facebook;
Wij als team van Trailerladen.com zoeken voor vrijdag 30 november 3 moeilijk te laden paarden voor een demonstratie trailerladen bij Equidrome te Venlo.

Heb jij een paard of pony die alles uit de kast haalt om vooral niet de trailer in te gaan en sta je uren te stressen voordat het eindelijk lukt, dan zouden we je graag laten zien dat het toch mogelijk is om je paard of pony rustig en ontspannen in de trailer te zetten.

Wil je meer weten? Dan kun je me een on sturen

Waar de creativiteit van de horseman ophoudt, begint zijn grofheid

Jeroeleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 22:33

Wicky schreef:
Tekst even gekopieerd van Facebook;
Wij als team van Trailerladen.com zoeken voor vrijdag 30 november 3 moeilijk te laden paarden voor een demonstratie trailerladen bij Equidrome te Venlo.

Heb jij een paard of pony die alles uit de kast haalt om vooral niet de trailer in te gaan en sta je uren te stressen voordat het eindelijk lukt, dan zouden we je graag laten zien dat het toch mogelijk is om je paard of pony rustig en ontspannen in de trailer te zetten.

Wil je meer weten? Dan kun je me een on sturen

Oh ja heel graag! ga je even een berichtje sturen :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie