Dressage2learn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:10

Liess__ schreef:
Shae schreef:
Ondanks de aanbieding vind ik 'm nog niet heel goedkoop. Is het allemaal goed toepasbaar in de praktijk en leren jullie ook echt iets wat jullie nog niet wisten?


Ik vind van wel! Eerst wordt de theorie uitgelegd en daarna de praktijk, waarbij ze 1 van hun paarden gebruiken. Ik heb zelf een paard die echt lastig te rijden is, en sinds kort doe ik het werken aan de hand voordat ik opstap. Ik merk bij die van mij echt super veel verschil, waardoor ik achteraf mijn twijfels heb of we elkaar wel begrepen voor die tijd...

Het enige wat ik soms jammer vind is dat er geen opdrachtenboek oid bij zit, waardoor je nog meer bezig bent met de leerstof. Nu doe ik zelf samenvattingen schrijven, maar had gerichte vragen ook wel leuk en makkelijk gevonden

@Biancaaaa: in de filmpjes werken aan de hand leggen ze beide manieren uit. Zowel met kaptoom en bijzet als op een hoofdstel :) ik doe zelf ook op het hoofdstel omdat ik het voornamelijk gebruik om los te werken voordat ik erop stap


Bedankt! Ik had begrepen dat ze starten met de basis met een bijzet en later pas op het hoofdstel overgaan. Denk dat ik het af ga wisselen maar dan zonder kaptoom. Die heb ik niet en daar ook nog niet eerder mee gewerkt, volgens mij gaat het zo ook.

Gisteren voor het eerst in 3 maanden weer hoofdstel om en heel kort in de schouder positie aan de hand gewerkt, na eerste rondje ging dat best wel fijn. Maar moet er zelf wel handigheid in krijgen.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:16

biancaaaa schreef:
Bedankt! Ik had begrepen dat ze starten met de basis met een bijzet en later pas op het hoofdstel overgaan. Denk dat ik het af ga wisselen maar dan zonder kaptoom. Die heb ik niet en daar ook nog niet eerder mee gewerkt, volgens mij gaat het zo ook.

Gisteren voor het eerst in 3 maanden weer hoofdstel om en heel kort in de schouder positie aan de hand gewerkt, na eerste rondje ging dat best wel fijn. Maar moet er zelf wel handigheid in krijgen.


Volgens mij laten ze in de eerste filmpjes ook zien hoe je die oefeningen doet op het hoofdstel. Ze raden wel aan om met kaptoom te beginnen. En als ik het goed onthouden heb is het filmpje renvers/travers (film 4) alleen op hoofdstel.

Ik vind het vooral heel moeilijk dat je je eigen buitenhand moet ‘dragen’ en niet mag rusten op het paard. Ik heb er echt regelmatig spierpijn van! Haha

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:23

Liess__ schreef:
biancaaaa schreef:
Bedankt! Ik had begrepen dat ze starten met de basis met een bijzet en later pas op het hoofdstel overgaan. Denk dat ik het af ga wisselen maar dan zonder kaptoom. Die heb ik niet en daar ook nog niet eerder mee gewerkt, volgens mij gaat het zo ook.

Gisteren voor het eerst in 3 maanden weer hoofdstel om en heel kort in de schouder positie aan de hand gewerkt, na eerste rondje ging dat best wel fijn. Maar moet er zelf wel handigheid in krijgen.


Volgens mij laten ze in de eerste filmpjes ook zien hoe je die oefeningen doet op het hoofdstel. Ze raden wel aan om met kaptoom te beginnen. En als ik het goed onthouden heb is het filmpje renvers/travers (film 4) alleen op hoofdstel.

Ik vind het vooral heel moeilijk dat je je eigen buitenhand moet ‘dragen’ en niet mag rusten op het paard. Ik heb er echt regelmatig spierpijn van! Haha


Dan moet ik de filmpjes nog eens goed terug kijken! En inderdaad die positie en contact houden, niet simpel. Had poging gewaagd met schouder binnen maar toen stonden we haaks op de hoefslag. Nog even oefenen :D

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:29

biancaaaa schreef:
Dan moet ik de filmpjes nog eens goed terug kijken! En inderdaad die positie en contact houden, niet simpel. Had poging gewaagd met schouder binnen maar toen stonden we haaks op de hoefslag. Nog even oefenen :D


Ik heb nog even gekeken, maar vanaf minuut 30 in het eerste filmpje laten ze de basis beginselen al zien op het hoofdstel :D

Ik vind het tot nu toe wel een super fijne manier om mijn paard de oefeningen op de grond te leren. Het lijkt wel alsof ze denkt; Oh bedoelde je dit! Onder het zadel rijd ik daarna de oefeningen er ook veel gemakkelijker uit, al moet ik echt werken aan mijn eigen gewichtshulpen #) Ik heb nooit een abonnement op een ander online Instructie platform gehad, maar ik merk wel dat ik continue veel bewuster bezig ben dan voorheen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:23

Siami schreef:
Shae schreef:
Ondanks de aanbieding vind ik 'm nog niet heel goedkoop. Is het allemaal goed toepasbaar in de praktijk en leren jullie ook echt iets wat jullie nog niet wisten?


Ik heb zeker dingen geleerd die ik nog niet wist maar ik begon dan ook net. Ligt dus aan je ervaring. Al denk ik dat je altijd wel dingen van een ander oppikt. Om die kennis in de waarde in euro's uit te drukken is voor ieder uiteraard anders.


Ik zit al 30+ jaar tussen de paarden en heb ook instructeursdiploma's etc, en voor mij was het ook gewoon interessant. Het is een goede aanvulling op je rijden, en je pikt er gewoon uit wat je toe kunt passen op jouw paard!

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Dressage2learn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:50

Ik heb nu de eerste 3 filmpjes van biomechanica gekeken. Vind het heel erg goed en duidelijk uitgelegd. Tot nu toe niet heel erg vernieuwend, maar heb zeker wel weer wat nieuwe inzichten gekregen. Morgen weer verder met de rest van de filmpjes. Ben benieuwd!