Sorry het topic is langer geworden dan ik eigenlijk wilde, maar misschien is het hele verhaal wel even belangrijk.
Ik heb mijn paard nu 1,5 jaar en haar broodmager gekocht. Nadat ze was opgeknapt naar country Mill gereden en een zadel gekocht. Deze lag een half jaar echt super tot hij te krap werd aan de voorkant. Omdat ik zo snel alweer een zadel moest aanschaffen met een iets lager budget weer naar country Mill gegaan en daar weer een zadel aangeschaft. Mijn paardje liep er weer een half jaar goed onder tot ook deze krap begon te liggen aan de voorkant. Ik heb daarna contact gezicht met A3 zadels want ik wilde graag een aanpasbaar zadel aangezien ik geen zin heb om elk half jaar een ander zadel te kopen. A3 kon heel snel komen en een kentaur te leen gehad om te kijken hoe dat ligt. Tijdens proefrijden ging het heel fijn, maar wel een beetje wiebelig. Dit kwam volgens de zadelmaker doordat haar andere zadel scheef gevuld en te lang was dat ze ook even dr balans weer moest vinden. Na anderhalve week de zadelmaker terug laten komen, want ik zat echt niet stabiel en mijn paard vertoonde een gevoelige rug. Het zelfde zadel alleen andere kussens gekregen en weer even proefgereden en ik zei weer dat ik wiebelig zat, het is wel een heel ander zadel dan dat ik had dus nog een paar x thuis mee gereden, maar ik zit toch echt niet goed en mijn instructie zegt ook dat het zadel naar voren kantelt. Dus weet contact opgenomen met de zadelmaker en die kan nu misschien volgende week even langs komen.
Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet. De zadelmaker had al gezegd dat ze dan misschien een andere pasvorm nodig heeft en dus weer in een duurder segment terecht komt, maar heel eerlijk vertrouw ik het allemaal niet zo. Country Mill heeft mij een te lang en scheef gevuld zadel meegegeven en nu heb ik alsnog een zadel dat niet lekker ligt.
Ik heb geen super hoog butged dus een Sella zadel, of iets in die trant gaat helaas niet.
Iemand enig idee welke zadelmaker ik kan contacteren die een beetje snel tijd heeft?
Ik ben trouwens ook bij het zadelhuisje geweest in Brabant, maar ook hier een zadel die achteraf niet past en die ik daar heb terug gebracht. Daarna dus naar country Mill gegaan.