Plek in opfok gezocht voor merrie (vanaf december)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Plek in opfok gezocht voor merrie (vanaf december)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 18:36

Hi allemaal!

Omdat er ineens een merrieveulen op mijn pad is gekomen zal ik ook vast moeten zoeken naar opfok voor een merrieveulen.

Ze is in december 6 maanden en kan dan weg bij mama.

Belangrijk dat de veulens swinters ook veel buiten komen.

Ik zoek opfok in amersfoort, hilversum, t gooi, utrecht, beetje die omgeving. Veel die gecontact heb zitten al vol helaas.

Mega bedankt alvast!

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Plek in opfok gezocht voor merrie (vanaf december)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:06

Wat is het voor een ras? Komt ze nu veel in handen? Mag ze evt 24/7 buiten met schuilstal?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 19:12

DexterM schreef:
Wat is het voor een ras? Komt ze nu veel in handen? Mag ze evt 24/7 buiten met schuilstal?


Het is een appaloosa. Komt redelijk veel in handen. In de winter heb ik haar wel liever in stal. Goede vragen

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Plek in opfok gezocht voor merrie (vanaf december)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:36


Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 19:54

Het mag overigens ook bij iemand thuis zijn die een jong ding heeft lopen :D

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Plek in opfok gezocht voor merrie (vanaf december)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:27

Ik hoop voor je dat je iets gaat vinden. Vind zelf December echt een rot moment om af te spenen. Meeste groepjes in de opfok zijn al gevormd en zon eerste winterkou als afspeenmoment zou mijn voorkeur niet hebben. Is het geen optie om het veulen de winter nog thuis te houden bvb overdag nog bij de merrie? En dan in het voorjaar in de opfok de wei op?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 20:32

ajesca123 schreef:
Ik hoop voor je dat je iets gaat vinden. Vind zelf December echt een rot moment om af te spenen. Meeste groepjes in de opfok zijn al gevormd en zon eerste winterkou als afspeenmoment zou mijn voorkeur niet hebben. Is het geen optie om het veulen de winter nog thuis te houden bvb overdag nog bij de merrie? En dan in het voorjaar in de opfok de wei op?


Ja, is wellicht een idee. Zal ik moeten vragen aan eigenaar van de merrie.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:35

Deze zit naast Amersfoort;
http://www.paardenopfokhonthorst.nl

In Lelystad.
http://www.lelymarehorses.com

Verder zit inderdaad heel veel al vol. Ook nemen opfokstallen niet altijd veulens aan in december. Hier gaven ze als reden aan dat de groepjes al gevormd zijn en ze daarin geen nieuwe stress willen als het stabiel is. Ook was hier de ervaring dat de veulentjes die in december kwamen meer moeite hadden om de winter door te komen. Kan ze eventueel niet een maandje eerder bij de moeder weg of juist pas volgend voorjaar weg?

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 20:39

Kayleigh__ schreef:
Deze zit naast Amersfoort;
http://www.paardenopfokhonthorst.nl

In Lelystad.
http://www.lelymarehorses.com

Verder zit inderdaad heel veel al vol. Ook nemen opfokstallen niet altijd veulens aan in december. Hier gaven ze als reden aan dat de groepjes al gevormd zijn en ze daarin geen nieuwe stress willen als het stabiel is. Ook was hier de ervaring dat de veulentjes die in december kwamen meer moeite hadden om de winter door te komen. Kan ze eventueel niet een maandje eerder bij de moeder weg of juist pas volgend voorjaar weg?



Dankjewel! Heb beide een bericht gestuurd. Als het echt lastig wordt dan ga ik inderdaad vragen of ze langer kan blijven bij hun. Ik denk dat dat ook wel een optie is.

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:55

LUCYFERA schreef:
DexterM schreef:
Wat is het voor een ras? Komt ze nu veel in handen? Mag ze evt 24/7 buiten met schuilstal?


Het is een appaloosa. Komt redelijk veel in handen. In de winter heb ik haar wel liever in stal. Goede vragen



Ah ok dan kan ik je helaas niet helpen...succes met zoeken nog