Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 07:09

Mando schreef:
Of fiets eens langs de boeren en ga het eens vragen.


Wanneer er geen andere paarden of pony's staan,kun je ze beter overslaan.
Je wilt je pony(kuddedier) toch niet alleen zetten?! (Daarbij worden sommige zo druk alleen dat het gevaarlijk is voor het paard zelf en de omstanders)

Daarbij sta je zonder faciliteiten vaak duur, omdat je door het weer vaak niet kunt rijden.
Ook raad ik bij je eerste paardje wel een Lokatie aan waar mensen je kunnen helpen.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:35

In die omgeving moet je toch echt met minimaal 200 euro rekenen en dan ben je niet duur uit.

Wat heb je aan een pony bij een boer achteraf? Zo ben ik vroeger begonnen met ouders die niet veel van paarden wisten. De pony had al gauw mok en rotstraal vab de blubber en, moest bij koeien en schapen in de schuur en kreeg zo last van ze luchtwegen door de amoniak.

Daarbij wat vinden je ouders ervan dat de hoefsmid ook zo maar elke 8 weken zou moeten komen, als je even de dierenarts nodig hebt voor een wondje of iets dergelijks ben je ook een paar honderd euro kwijt. Een degelijk hoofstel en zadel kost nog zo duizend euro.

Zoek eerst eens een verzorgpony of vraag of je er 1 kan lease of de manege. Dan weet je of het bij jullie past. Zoek een baantje en kijk of het dan allemaal te doen is voor jullie.

Een pony is zo gekocht maar dan begint het pas..

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:41

Niet aan beginnen met zo weinig budget. Gaat niet goedkomen. Niet qua welzijn maar zeker niet qua onderhoud. De onverwachte kosten kunnen zomaar heel wat maanden stallingsgeld zijn.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:48

Er loopt een mooi topic op bokt; wat kost een paard nou per maand. Kijk daar eens in. Ik hou alles bij en ik heb ongeveer 5500 euro per jaar kwijt aan mn paard en dan doe ik niks geks. Je moet rekenen dat je per maand 400 euro kan missen aan je paard, kan je dat niet idd niet aan beginnen...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:57

Dat moet ik helaas wel met de bovenstaande reacties eens zijn. Een paard is heel erg duur.
Ook als je het zo goedkoop mogelijk probeert te houden.

Een verzorgpony is zo’n gek idee nog niet hoor.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:05

Succes met zoeken. Ik ben al 12 jaar pony eigenaar in deze omgeving. Ik heb nog geen stal gevonden die aan jouw eisen voldoet (meeste stallen vragen of meer dan die 200 euro of je moet zelf nog hooi/biks/stro regelen, waardoor je weer ver boven die prijs uit komt.)