Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 16:35

Hoi!
Al een tijdje zijn ik een mn vriend opzoek naar een huis hier zodat mn vriend weer dicht bij zn familie kan wonen. Ik ben zelf geboren in een boerendorp. We kunnen nu in het oude huis van zijn tante wonen wat ligt in amstelveen. Maar nu de grotere vraag. Waar moet ik mijn paarden laten?

Ik heb natuurlijk wel al rond gekeken maar dit is het een beetje met de stallen: Die in amstelveen spreken me niet echt aan. In aalsmeer heb je er veel.
Wennekers heeft ipc alle facaliteiten en niet erg dure prijs alleen in de winter staan ze weinig buiten en ook met prive weide kunnen ze er niet altijd in. Ben er wel geweest en een vriendin staat er, maar ik hou toch beetje van rust en daar moet je dan om 8 uur sohtends gaan zijn er maar ‘weinig’ mensen. Wat is jullie ervaring?
Nakita’s/haastrecht zijn niet echt mijn ding. Ervaringen met kelyna en funny horse? Nog steeds weinig weide wat voor mijn jongere paarden niet echt handig is.

Maar goed dus de vraag of jullie mij zouden kunnen helpen. Ik heb 5 paarden(komt een 6e bij, is een 1 jarige fries die gaat op de opfok).
Ik heb er 2 van 3 jaar. Die mogen dus niet meer op de opfok alleen wil ik ze niet echt oppakken voor 4 jaar. Ik wil ze dus een jaartje ergens hebben staan waar ze overdag de hele dag buiten staan en snachts gewoon op stal(deze mogen dus ook op andere plek staan als de volwassenpaarden)
De andere drie paarden zijn 5 jarig paard die ik later ga uitbrengen in springen/ cross. Een 6 jarig dressuurpaard en een alleskunnertje. Die wil ik bij elkaar hebben staan.
Mijn eisen zijn als volgt:
- ruime stallen. Liefst binnenstallen met buitenluiken
- ruime bakken (dus niet net aan 18 x 35 maar goede maat). Liefst meerdere en binnen en buiten. Springbak lijkt me geweldig
- makkelijke openingstijden
- vooral hele leuke veilige sfeer met aardige mensen. Geen ‘wie is de beste’ stal maar lekker gezellig.
- wei
- paddocks
- ze hoeven niet perse de hele dag buiten te staan maar minimaal 4 uur lekker met ruimte hun neus kunnen snuiven. (Hoe langer hoe beter natuurlijk, het liefst heb ik ze we de hele dag buiten maar dat is niet vaak niet realistisch)
- longeerbak
- stapmolen zou ook fijn zijn
- in de omgeving amstelveen, aalsmeer. Ik wil met de auto tot max 30 min rijden. Dus amsterdam, uithoorn, hoofddorp, abcoude etc etc vallen er ook nog onder.

Ik ben dus wel opzoek naar wat luxe. Liefst een max prijs van €400, voor de perfecte stal heb ik wel iets meer over.
Als ik nog wat vergeten te vermelden ben hoor ik het graag.
Groetjes!

* edit: dicht bij een bos of wat dan ook in de richting lijkt me heel fijn. Serieus trainen vinden mn paarden en ik net zo lekker als buiten rijden


Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:46

Vierhonderd euro voor vijf paarden? Of per paard?

Es war schön.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:49

Nielojram schreef:
Vierhonderd euro voor vijf paarden? Of per paard?


Daar TS Wennekers als voorbeeld aandraagt vermoed ik dat ze per paard bedoeld. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:52

Ik sta zelf met heel veel plezier op wennekers. Ben er ooit met tegenzin naar toe verhuisd (te massaal, te weinig buiten), maar het is me heel erg mee gevallen. Ik kan er heerlijk m'n gang gaan, zonder bemoeienis van andere. Bos om de hoek. Wel moet ik er bij zeggen, dat ik onregelmatige diensten heb, en dus nooit tijdens de piektijden er ben (overigens ben ik er ook nooit voor 10u sochtends haha). Mijn paard staat van mei tot nov dag en nacht op een groot weiland en in de winter heb ik mijn privé landje en bij slecht weer staat hij 2x daags in de paddock met een groepje. Je kan het bij wennekers helemaal zelf inrichten, alleen kost alles wel extra (met alleen de stal prijs ben je er meestal niet).

Voor 400€ 6 paarden stallen in Amsterdam, zeker met die wensen lijkt me zeer onrealistisch..

Voor veel weidegang kan je richting Amsterdam noord/broek in waterland kijken of richting zwanenbrug/Spaarnwoude.

Wellicht kan je uit dit topic nog stalletjes halen:
[ED] Pensionstalling amsterdam?

Succes!

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:55

Balou_k schreef:
Daar TS Wennekers als voorbeeld aandraagt vermoed ik dat ze per paard bedoeld. :)


Hoop ik ook, want inderdaad :


belindaap88 schreef:
Voor 400€ 6 paarden stallen in Amsterdam, zeker met die wensen lijkt me zeer onrealistisch..


-O-

Een flinke haflingerruin kost mij al 305 euro per maand, en dan komt het paard heel erg veel buiten, en genoeg faciliteiten..

Es war schön.

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 01:13

Nielojram schreef:
Vierhonderd euro voor vijf paarden? Of per paard?


Als dat zou lukken zou t wel heel knap zijn hahahahahha

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 01:14

Ik bedoel 400 per paard natuurlijk! Ik kom dan niet van de randstad maar snap dat met zoveel paarden je wel stukie meer kwijt bent als dat :)

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:14


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:17

Kunnen jullie dan niet beter een huis met land kopen? Ja dat is duur, maar qua hypotheek ben je voordeliger uit en kun je een mooi stekje kopen in plaats van met 6 paarden in pension...

2400 Euro dus minimaal... wow. Dat is een flinke hypotheek hoor. En dan heb je alles aan jezelf.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:43

Willemina_L schreef:
Kunnen jullie dan niet beter een huis met land kopen? Ja dat is duur, maar qua hypotheek ben je voordeliger uit en kun je een mooi stekje kopen in plaats van met 6 paarden in pension...

2400 Euro dus minimaal... wow. Dat is een flinke hypotheek hoor. En dan heb je alles aan jezelf.

Paarden aan huis gaat niet enkel om geld hebben. Dat gaat ook om non-stop verantwoordelijkheid, niet zomaar op vakantie kunnen, alles zelf moeten doen (tijdskwestie), opstaan en gaan slapen tussen het werk (want paarden hebben is nooit 'klaar') en de hele praktisch zooi van hooi/voer/stro/etc inkopen, uitmesten, weide onderhouden, terrein onderhouden, bakken in orde houden en dat soort dingen wat toch wel een hele klus is als je 6 paarden hebt.

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:56

Ik kan je hier helaas niet mee helpen, mag ik wel nieuwsgierig zijn en vragen wat je voor baan hebt waarmee je zoveel verdient om 6 paarden te kunnen houden voor 400eu/maand excl hoefsmid dierenarts etc :wow: Alleen de stalling is al ruim een fulltime maandsalaris voor de meesten... En dan heb je nog je eigen kosten, huis, verzekeringen, boodschappen etc... pfff 6 paarden, naast een fulltime baan, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen :')

Nog even ter herhaling, niet aanvallend bedoeld, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe jouw dagen er dan uit zien!

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:11

Heleennn schreef:
Willemina_L schreef:
Kunnen jullie dan niet beter een huis met land kopen? Ja dat is duur, maar qua hypotheek ben je voordeliger uit en kun je een mooi stekje kopen in plaats van met 6 paarden in pension...

2400 Euro dus minimaal... wow. Dat is een flinke hypotheek hoor. En dan heb je alles aan jezelf.

Paarden aan huis gaat niet enkel om geld hebben. Dat gaat ook om non-stop verantwoordelijkheid, niet zomaar op vakantie kunnen, alles zelf moeten doen (tijdskwestie), opstaan en gaan slapen tussen het werk (want paarden hebben is nooit 'klaar') en de hele praktisch zooi van hooi/voer/stro/etc inkopen, uitmesten, weide onderhouden, terrein onderhouden, bakken in orde houden en dat soort dingen wat toch wel een hele klus is als je 6 paarden hebt.


Hmmmm, niet aanvallend bedoeld. Maar als je 6 paarden hebt, is dat dan niet je lust en je leven? Of wil je echt alleen maar rijden en verder geen verantwoordelijkheden hebben... óf heb je echt alleen tijd om te rijden en verder geen verzorging kunnen doen? Wat een opgave joh, pension vinden dan. Kun je niet een hoop korting bedingen met zoveel paarden?

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:17

Misschien een optie om bij stallen ts informeren naar je eigen gedeelte?
Ik weet dat dit soms weleens wordt aangeboden. Je eigen blok stallen binnen een paardenstal voor de meer serieuze (sport)rijder.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:28

Willemina_L: er zijn niet enkel mensen die paarden als recreant houden. Mijn trainer had ook al x aantal jaar paarden in training en is jaaaren van de ene pensionstal naar de andere gegaan. En nu heeft ze eindelijk haar eigen stal kunnen opbouwen, als je dat meteen goed wil doen duurt het wel even voor je dat geld bij mekaar hebt. Sinds de periode dat ik ben beginnen trainen bij haar had zij ook gewoon een stuk of 6 paarden om te rijden naast een full-time baan. En vaak waren 2 of 3 paarden niet eens in haar eigendom waardoor die kost al wegviel. Niemand zegt dat dit bij TS niet het geval kan zijn. Ik vind het behoorlijk kort door de bocht om ts dan te zien als iemand die geen verantwoordelijkheden zou willen nemen omdat ze 6 paarden in pension wil zetten. Niemand kent hier de situatie, aan de leeftijden van de paarden te zien kan het toch prima iemand zijn die jonge paarden fokt/koopt en dan een opgeleid paard weer verder verkoopt? Niks mis mee als je dan jezelf werk wil besparen en de paarden in pension wil hebben. Je kan ook perfect paarden hebben als je lust en je leven zonder daar al je vrije tijd voor op te offeren (want veel vrije tijd heb je niet meer als je thuis 6 paarden hebt lopen). Dus ik snap niet goed waarom er niet gewoon op de vraag van ts geantwoord kan worden zonder dat haar rekening gemaakt wordt of ze allerlei vragen krijgt waar ze het geld vandaan haalt :?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:59

Heleennn schreef:
Willemina_L: er zijn niet enkel mensen die paarden als recreant houden. Mijn trainer had ook al x aantal jaar paarden in training en is jaaaren van de ene pensionstal naar de andere gegaan. En nu heeft ze eindelijk haar eigen stal kunnen opbouwen, als je dat meteen goed wil doen duurt het wel even voor je dat geld bij mekaar hebt. Sinds de periode dat ik ben beginnen trainen bij haar had zij ook gewoon een stuk of 6 paarden om te rijden naast een full-time baan. En vaak waren 2 of 3 paarden niet eens in haar eigendom waardoor die kost al wegviel. Niemand zegt dat dit bij TS niet het geval kan zijn. Ik vind het behoorlijk kort door de bocht om ts dan te zien als iemand die geen verantwoordelijkheden zou willen nemen omdat ze 6 paarden in pension wil zetten. Niemand kent hier de situatie, aan de leeftijden van de paarden te zien kan het toch prima iemand zijn die jonge paarden fokt/koopt en dan een opgeleid paard weer verder verkoopt? Niks mis mee als je dan jezelf werk wil besparen en de paarden in pension wil hebben. Je kan ook perfect paarden hebben als je lust en je leven zonder daar al je vrije tijd voor op te offeren (want veel vrije tijd heb je niet meer als je thuis 6 paarden hebt lopen). Dus ik snap niet goed waarom er niet gewoon op de vraag van ts geantwoord kan worden zonder dat haar rekening gemaakt wordt of ze allerlei vragen krijgt waar ze het geld vandaan haalt :?


Je leest mijn post verkeerd, ik vraag ten eerste niet waar TS het geld vandaan haalt. Daarnaast bedoel ik met verantwoordelijkheden de verzorging van paard en terrein. Ik vraag of ze daar geen tijd voor heeft en had al geschreven dat het niet aanvallend was bedoeld.

TS heeft het duidelijk verwoord en het waarom ze geen eigen stal aan huis wil/kan hebben. Ik ging er enkel praktisch vanuit en of het ook niet leuker is om ze aan huis te hebben.

Ik kom niet uit die buurten en ken wel degelijk het probleem tijd. Zelf werk ik meer dan 80 uur per week regelmatig en qua salaris zijn de paarden geen probleem. Zelf heb ik vaak twijfels tussen ze aan huis hebben of in pension. Fijn dat ik een stal heb getroffen waarbij het voelt alsof ik ze aan huis heb zonder alle verantwoordelijkheden. Maar kan me ook goed indenken dat dit moeilijk te vinden is.

TS, ik hoop dat je iets geschikts vindt. En dat je eventueel een stalling vindt waarbij je als aandeelhouder met 6 paarden een streepje voor zult hebben. Nogmaals excuus als het woord verantwoordelijkheid verwarring heeft gebracht, ik dacht aan het financiële plaatje in combinatie met je paarden.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:24


Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:27


_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:44

Wat een brutaliteit dat mensen hier zomaar naar de financiële situatie van TS vragen.

Mensen die hier aangeven dat ze beter de paarden aan huis kan houden, kijk even een rondje op Funda naar omgeving Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn, er zijn vrijwel geen woningen met (veel) land te koop. Het schamele aanbod wat er wel is ligt pal onder de aanvliegroute van Schiphol of naast de landingsbaan en kost vaak ook nog een flinke bak geld. Zelfs al zou ik dat geld hebben, zou ik daar nog niet voor kiezen, voor zowel mijn eigen rust en gezonheid, als die van de paarden.

Om de vraag van TS te beantwoorden:

- Funny Horse is een manege met een hoog houtje/pippi langkous gehalte (ofwel, het is er een beetje rommelig).
- Stal Kelyna geen ervaring mee

Je hebt ook nog stal Willemshof in Amstelveen, dat is kleinschalig, hebben paddocks, weiland, binnenbak en volgens mij stallen met een buitenluik. Al moet ik wel zeggen dat ik er vlakbij woon en nooit paarden buiten zie. Kan ook komen doordat hun paddocks achterop het perceel liggen.

Volgens mij voldoet Nikita's best wel aan je eisen, waarom spreekt dat je niet aan?

Je hebt ook nog Amstel Horsehotel. Zij hebben wel veel land en volgens mij niet heel veel paarden. Ook binnenbaan en buitenbaan. Weet alleen niet hoe de kwaliteit van de paddocks nu is, die waren een aantal jaren terug niet heel best maar die zijn volgens mij opgeknapt.

Wennekers heeft volgens mij wel een 24/7 buiten groep en veel weiland. Je zou dus op die manier je jonge dieren en je oudere paarden bij elkaar kunnen houden. Al hoor ik verschillende dingen over de sfeer daar.

Als je boven Amsterdam kijkt heb je nog Taams, voldoet ook aan je eisen. Dat is Oostzaan/Landsmeer.

Je moet ook maar net een stal treffen die 6 plaatsen vrij heeft of hoeven ze niet allemaal per se tegelijk te verhuizen?

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:47

Kijk ook eens naar Uithoorn, Mijdrecht, Waverveen en die omgeving :Y)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:01

Ik denk dat er zeker stallen zijn die aan je eisen voldoen, maar ik vraag me af of die in één keer plek hebben voor 3 paarden. Mijn paard staat in Diemen en die stal voldoet aan al je eisen (alleen niet echt dicht bij het bos) maar wij hebben op het moment geen plek. En weinig verloop, dus voordat er drie stallen vrij zijn ben je op z'n minst een jaar verder. En ik denk dat dat bij bijna alle stallen met genoeg paddock/weidegang in deze regio zo is.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*


Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:15

Kijk eens bij Vredehof in Vijfhuizen, die lijkt te voldoen aan jouw eisen. Ik weet wel dat ze een wachtlijst hebben gehad, de actuele situatie weet ik niet. Vijfhuizen ligt tussen Haarlem en Hoofddorp in en vanuit Amsterdam ben je er over de A5 of A4 zo.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:41

Je kunt Nikass hier op Bokt een berichtje sturen. Er is een stal in Nes a/d Amstel waar ze geen pension doen, maar wellicht wel meerdere boxen aan 1 persoon verhuren. Incl. veel weiland, fijne buitenbak en kleine binnenbak.

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:07

Totaal de andere kant op, maar voldoet wel aan al je eisen: Pensionstal de Heidehoek in Eemnes. Heb daar een aantal maanden geleden een clinic gereden, erg nette accomodatie, alles is netjes verzorgd en onderhouden.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:20

Stal Swagerman in Waverveen, prima te bereiken met de auto.
Ook stal Bouwman heeft weer wat stallen vrij zag ik.
Ik sta zelf op stal Panta Rhei, weet niet of dat iets is voor jullie? (Staan wel vol op dit moment)

Calente: B+15 L1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 8 bezoekers

cron