Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 00:41

Hi bokkers,

Na dat wij al jaren een mooie 2 paard weijer trailer hebben willen wij een ander... nou wist ik niet dat het zo moeilijk kon zijn!
Ik heb een paar eisen en daarbij kwam ik uit op de cheval gold touring. Ik ben zelf nog niet helemaal er uit of ik perse polyester, hout of aluminium wil.

Mijn eisen:
- hoog (paard is 1.70 en heeft wat moeite met laden)
- goede en duidelijke verlichting
- goede garantie op de bodem
- duurzaam / sterk, wij gebruiken de trailer 4-5 keer per week
- 2 paards waarbij het tussenschot er niet perse in hoeft (paard wil veel ruimte in de trailer hebbeb)
- vooruitlader ( is niet een keiharde eis maar lijkt mij wel handig)

Budget tot 8000 voor nieuw prijs

De cheval gold touring vind ik zelf erg mooi en lijkt aan alles te voldoen. Graag zou ik er meer ervaringen over weten. Misschien weet iemand een heel ander model/merk met betere kwaliteit?
Geef graag jouw ervaring aan en plus/min punten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:51

Ifor Williams?

Ik heb redelijk dezelfde eisen, alleen heb ik het nog niet 4x per week nodig. Toch kom ik telkens uit bij de Ifor Williams

Anoniem

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 06:27

Ik zou ook de Ifor aanraden. Mijn stalgenootje heeft de HB511 en haar Shire past daar met gemak in.

Anoniem

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:27

Wij hebben een aluminium humbaur en daar zijn we heel tevreden mee. Voorlader is leuk maar op concours kun je die eigenlijk nooit gebruiken. Dus als je de trailer daar voor gebruikt zou ik die eis laten vallen. Een voorlader maakt se trailer ook loodzwaar dus daar moet je wel de auto voor hebben.

Wij zijn voor aluminium gegaan omdat dat het meest duurzaam is. Polyester is minder stevig en minder duurzaam. Hout zou ik niet eens meer overna denken.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:37

Ik heb een Ifor, heel tevreden over. Nadeel is het gewicht, dat maakt dat je toch een zware auto nodig hebt.

En die voorlader....die gebruik ik eigenlijk te weinig.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:49

Totaal 5 nieuwe paardentrailers aangeschaft. 3 daarvan met torsiassen en 2 met langsliggerchassis en onafhankelijke vering. Merk is voor mij minder belangrijk dan goede wegligging en dat is beter met langsliggerchassis.

hollie

Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:23

Ik heb sinds anderhalf jaar ook een Le Cheval Alu
2 paards Gold Alu Line

Ik ben er super tevreden over, voor die prijs heeft hij allee extra's die ik graag wilde
hij ligt super achter de auto, en blijft ook mooi.

Prijs Kwaliteit is goed, en kan m je zeker aanraden.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 08:30

Daphara schreef:
Ifor Williams?

Ik heb redelijk dezelfde eisen, alleen heb ik het nog niet 4x per week nodig. Toch kom ik telkens uit bij de Ifor Williams


Alle ifor williams die ik langs heb zien rijden of gezien heb vind ik enorme rammelbakken.... Misschien heb ik net pech gehad met wat ik heb gezien maar daardoor wel een afknapper voor mij... Het word hier zoveel aangeraden dat het misschien toch maar het proberen waard is!

Tarico schreef:
Ik zou ook de Ifor aanraden. Mijn stalgenootje heeft de HB511 en haar Shire past daar met gemak in.


Ze is lang geen shire maar voelt zich denk ik wel zo haha. Toen we haar kort hadden is zij met haar schouder heel hard tegen het tussenschot gelopen en daardoor heel bang voor smalle doorgangen geworden. Ik heb dit getraind met de bekende stoeltje en noem maar op maar het gaat er bij de trailer niet uit. Mij maakt het ondertussen niet meer uit, heb het schot er uit en zij gaat heerlijk met mij mee :) alleen nu met een nieuwe trailer is het even lastig.

Anoniem schreef:
Wij hebben een aluminium humbaur en daar zijn we heel tevreden mee. Voorlader is leuk maar op concours kun je die eigenlijk nooit gebruiken. Dus als je de trailer daar voor gebruikt zou ik die eis laten vallen. Een voorlader maakt se trailer ook loodzwaar dus daar moet je wel de auto voor hebben.

Wij zijn voor aluminium gegaan omdat dat het meest duurzaam is. Polyester is minder stevig en minder duurzaam. Hout zou ik niet eens meer overna denken.


Ik heb een ford transit dus voor het gewicht maakt het niet uit. Ik wil de voorlader gebruiken om het laden voor haar makkelijker te maken maar nu heb ik zelf zonder en haar er nog steeds in kan laden is het geen hard eis. Ik ga eens naar een humbaur kijken.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:57

Ik zou ook zeggen Humbaur. Dat zijn fijne hoge, ruime trailers die vooraan niet te smal toelopen. Mijn Groninger, 1.70, breed en met veel front. staat daar super in. In een trailer die voorin te weinig ruimte heeft is ze niet te laden.

Humbaur ligt ook super stabiel achter de auto.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:06

Bij de Ifor zijn de tussenschotten zodanig gemaakt dat ze erg breed kunnen opendraaien.
Het zijn twee aparte panelen die aan een paal hangen die in het midden van de trailer staat. Je kan dus een zeer brede laadopening creëren.

Hier doe ik zelfs vaak de combi paard + pony. Zet eerst de pony erin (grote Shetlander of Welsh A) en kan dan nog makkelijk het schot helemaal opendraaien op een brede laadopening voor het paard te hebben.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:27

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 12:44

Balte schreef:
Bij de Ifor zijn de tussenschotten zodanig gemaakt dat ze erg breed kunnen opendraaien.
Het zijn twee aparte panelen die aan een paal hangen die in het midden van de trailer staat. Je kan dus een zeer brede laadopening creëren.

Hier doe ik zelfs vaak de combi paard + pony. Zet eerst de pony erin (grote Shetlander of Welsh A) en kan dan nog makkelijk het schot helemaal opendraaien op een brede laadopening voor het paard te hebben.


Het schot blijft eruit bij mij. Ze heeft het gewoon niet meer op het schot sinds ze er zo hard tegen aan is gekomen. Dus het mag nog zo breed zijn maar hij moet er helemaal uit kunnen:)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:59

tirzasarah10 schreef:
Balte schreef:
Bij de Ifor zijn de tussenschotten zodanig gemaakt dat ze erg breed kunnen opendraaien.
Het zijn twee aparte panelen die aan een paal hangen die in het midden van de trailer staat. Je kan dus een zeer brede laadopening creëren.

Hier doe ik zelfs vaak de combi paard + pony. Zet eerst de pony erin (grote Shetlander of Welsh A) en kan dan nog makkelijk het schot helemaal opendraaien op een brede laadopening voor het paard te hebben.


Het schot blijft eruit bij mij. Ze heeft het gewoon niet meer op het schot sinds ze er zo hard tegen aan is gekomen. Dus het mag nog zo breed zijn maar hij moet er helemaal uit kunnen:)


Als het schot er toch uit blijft wat is dan de reden dat je perse een 2 paards wil en niet een luxe 1,5?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:29

Alles gaat eruit bij de Ifor, gewoon de schotten van de paal tillen en daarna de paal zelf verwijderen.
Je kan een stang kopen die over de hele voorbreedte gaat, ik had zo eentje bij mijn vorige Ifor.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 15:14

Als het schot er toch uit blijft wat is dan de reden dat je perse een 2 paards wil en niet een luxe 1,5?[/quote]

Ik doe nog wel eens andere paarden vervoeren.


Balte schreef:
Alles gaat eruit bij de Ifor, gewoon de schotten van de paal tillen en daarna de paal zelf verwijderen.
Je kan een stang kopen die over de hele voorbreedte gaat, ik had zo eentje bij mijn vorige Ifor.


Bedankt! Ik ga er naar kijken

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:01

Schot opzij zetten voor het laden is ook een optie. Als paard erin zit weer terugzetten. Of wil ze onderweg veel ruimte hebben?

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:03

kan de ifor Williams aanraden en de Sirius

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 18:41

cissy schreef:
Schot opzij zetten voor het laden is ook een optie. Als paard erin zit weer terugzetten. Of wil ze onderweg veel ruimte hebben?

Ze staat een stuk rustiger zonder schot en komt er met schot trillend uit. Ik denk daarom dat ze het fijner vind om zonder te staan.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:15

Ik zou ook voor een Humbaur gaan. Helaas heb ik die van mij moeten omruilen voor een Henra, omdat de Humbaur niet in de kapschuur bij ons nieuwe huis paste en ik wil de trailer onder dak hebben. De Henra ben ik ook heel tevreden over, maar de Humbaur was net een tikje beter qua kwaliteit.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:35

Ik heb in september een nieuwe humbaur xanthos gekocht. Super ding! Extra hoog, breed en lang. Mijn Groningers staan er ruim in. M'n ruin stond in mn oude hotra jumper echt klem en vond trailerladen erg stom. Sinds deze trailer loopt hij er zonder problemen op. Kwaliteit is ook super. Gebruik hem zeker 2-3 keer in de week. In de winter 5-7 keer. Als ik hem schoonmaak ziet hij er weer als nieuw uit. En mijn ruin kan zich erg lomp in de stangen en tussenschotten gooien, nog steeds heel haha!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:38

Ik zou voor een Jean Luc Fautras trailer gaan.
Niet zo bekend in Nederland, maar echt hele fijne trailers met voorlader.

Ik had de mijne ooit geruild voor een Humbaur en dat was achteraf niet mijn handigste deal.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 06:32

Ik heb een Henra Performance XL, heel fijne ruime trailer die voldoende hoog en licht is vanbinnen en veel plek heeft in de neus :)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:11

Ifor, voldoet aan al je wensen.
Goede wegligging, goede bodem, vooruitlader, kan inderdaad met lange stangen. Tussenschot kan inderdaad voor en achter mooi wijd, mocht je andere paarden willen laden. Ik vind het een praktische trailer.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Nieuwe trailer, ik zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:54

Ifor is aan te bevelen. Houd momenteel wel rekening met lange levertijden indien niet op voorraad.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 06:29

Eline91 schreef:
Ik heb een Henra Performance XL, heel fijne ruime trailer die voldoende hoog en licht is vanbinnen en veel plek heeft in de neus :)


Die vind ik er ook wel heel fijn uit zien!