Citaat:
Ik heb daar vorige zomer een paard gehuurd voor een buitenrit in mijn eentje en ik schrok van wat ik meemaakte.
Allereerst: ik mocht niet bij het paard in de buurt komen tot ik erop stapte. Even kennis maken zat er niet in. Ook mocht ik hem zo meenemen, geen rondje voorrijden oid. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik ervaren was en het was al goed. Ik persoonlijk vind dat weinig zorg naar je paarden uitstralen.
Dan het paard zelf. Hij was vreselijk scheef in z'n lichaam (wat helaas ook wel logisch is als hij door zoveel mensen gereden wordt). Stap en draf waren stroef en hakkerig. Pas na een galopje kwam hij een beetje los, maar nooit van harte. Lief paard hoor, deed geen vlieg kwaad, maar een echt robotpaard zonder emoties. Hij was "niet thuis" leek het wel.
Bij terugkomst moest ik hem ook zsm overhandigen en toen ik dat op een rustige manier wilde doen werd de stal hulp ongeduldig. Niet fijn!
Ik snap dat dit een momentopname is en dat er wel honderd variabelen zijn waarop het anders kan lopen. Maar dit was mijn ervaring, en ik vond het drie keer niks. Ik zet geen stap meer op dat terrein!
Oei, dat is niet helemaal wat ik me erbij voorstelde.
Er zijn ook erg weinig stallen waarbij het mogelijk is om een paard te huren als je graag zonder begeleiding de natuur in wil gaan.
Heb je ergens anders een positievere ervaring opgedaan?