Hallo allemaal!
Ik ben hier nieuw, snap het nog niet allemaal maar ik ben voor nu opzoek naar ervaringen met het toedienen van het Zoledronine infuus bij hoefkatrol.
verhaal kort: paard was voor verkoop in januari op foto's gezet. afgekeurd hoefkatrol klasse 3 nergens last van. 9 mei opeens kreupel, struikelde tijdens het stappen. Naar wolvega geweest verteld wat er was gebeurt. Die zeiden na kreupelheidsonderzoek gelijk dat het het hoefkatrol was. (Dus eigenlijk einde verhaal), op mijn verzoek fotos gemaakt, geen verschil (LET OP, ER IS GEEN ECHO gemaakt) maar dat het Zoledronine infuus het kan stabiliseren. Ik met 0 verstand heb dus alles aangenomen om het paardenbeest maar te redden terwijl je zelf wel weet, als ze kreupel zijn en hoefkatrol de oorzaak is... Met tranen naar huis.
Maandag 4 juni voor second opinion naar lienden geweest. Hier hetzelfde, maar ze maakten een echo en wat blijkt! andere diagnose, slijmbeursontsteking. hiervoor behandeld. Brief naar wolvega gestuurd, en nu moet ik op gesprek komen omdat ik het er niet mee eens ben hoe er is gediagnostiseerd.. dus wil niet de complete rekening betalen nu ik overal lees dat het Zoledronine infuus niet bij hoefkatrolontsteking helpt. Dus jullie snappen wel, ik ben opzoek naar ervaringen en meningen!
Wie o Wie kan mij helpen??