Syntra leertijd paardenhouder (België)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mdb13

Syntra leertijd paardenhouder (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 14:51

Ik zou graag meningen willen over deze richting? Ik ben naar de opendeurdag geweest in Sint-Niklaas en deze richting staat mij enorm aan. Ik mag gerust zeggen dat ik echt leef voor mijn paarden en zeer graag in de paardensport wil blijven werken. Zelf heb ik er al enorm goed over nagedacht en is het niet een impulsieve beslissing dat ik maak. Ik wil iets bereiken en natuurlijk er hard voor werken maar ik wil geen fout begaan ivm de richting. Ik zelf wordt 18 in oktober en zou stoppen met de opleiding die ik nu doen aangezien door verschillende reden ik hier niet mee wil doorgaan. Dus mensen die deze richting gedaan hebben of ervaringen van kennissen. Ik zelf vind ee namelijk niet veel ervaringen over.

billionache

Re: Syntra leertijd paardenhouder (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:31

Zelf geen ervaring mee, maar je kan je vraag wellicht via Facebook stellen in de groep 'horse riding questions'. Daar zitten voornamelijk Belgen in. Hier op Bokt zijn we namelijk flink in de minderheid :D

Heb wel ervaringen van anderen gehoord en daar kwam uit dat het niveau (zowel bij paardenhouderij als bij manegehouder) toch vrij laag lag. En dan bedoel ik echt mensen die aangaven dat ze niet echt wat bijleerden en zich daar verveelden. Zelfstandig instructeur zou bijvoorbeeld een interessantere opleiding zijn bij Syntra.

En verder hangt heel veel af bij welk bedrijf je terechtkomt. Als je op een stal zit waar je bijvoorbeeld ook kan rijden en uitdagende dingen mag doen, is dat natuurlijk super. Maar bij veel stallen wordt je toch als stalhulpje gebruikt als je pech hebt, dus de hele dag gewoon stallen uitmesten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:36

Niet doen. Ik heb het gedaan en ben er na een half jaar mee gestopt. Je bent voor velen niets meer dan de ordinaire stalknecht. Je kunt de paarden op de weide zetten, stallen mesten etc voor een hongerloontje.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:41

Is dat paardenhouderij en fokkerij? Dat heb ik 1 van de 2 jaren gedaan.. Op het hele jaar tijd niets bijgeleerd eerlijk gezegd.. We zaten er met een aantal voor spek en bonen bij.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:44

Ik zou Syntra in het algemeen niet aanraden. Ik zou zo opzoek gaan naar een job in de paarden. Er zijn zeker stallen waar je laag op de ladder kan beginnen en je zo kan opwerken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:02

Dot topic hoort op stw maar omdat de topicstarter daar te weinig posts voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet ik het op slot zetten.