quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje47
Berichten: 352
Geregistreerd: 19-05-12

quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 18:48

Wie o wie kan mij helpen. Ik zit momenteel met het probleem dat ik van mijn stal waar droes is uitgebroken weg moet. Wie weet er een weiland of stal die geschikt is om haar in quarantaine te kunnen zetten (kan afhankelijk van de uitslagen van de testen tot 6 weken duren)?

Even kort het verhaal:
Mijn paard verhuist normaal iedere zomer mee terug naar Nederland (ik studeer namelijk in Belgiƫ). Dus afgesproken met de staleigenaar maanden geleden al dat ze mijn stal voor de zomer mocht verhuren. Maar nu is er in april droes uitgebroken bij ons op stal en zijn we er nog steeds niet vanaf. Maar ondertussen verwacht mijn stal eigenaar dat ik nog wel verhuis voor het einde van juni. Dan is de stal dus nog lang niet 6 weken droes vrij. Maar de stal waar ik heen zou gaan ben ik natuurlijk niet welkom zolang mijn paard mogelijk drager is van droes. Dus de enige oplossing is opzoek gaan naar een plek waar ze in quarantaine kan en we haar kunnen testen of ze nog drager is van de bacterie zonder risico dat er risico is dat ze ondertussen andere paarden besmet.
Uiteraard is over of het vervoeren van het paard toegestaan is al overleg geweest met de dierenarts.
Wie kan mij helpen?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:52

Maar Stel in het slechte geval,dat je paard drager is,dan kan het zelfs maanden,jaren en soms zelfs levenslang een besmettingsbron vormen voor andere paarden?

Ik zou nu haar bloed testen,als het negatief is,dan in quarantaine.
Bij positieve test heb je een serieuzer probleem dan quarantaineplek zoeken.

Heleennn