quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Andante13

quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:58

Wie o wie kan mij helpen. Ik zit momenteel met het probleem dat ik van mijn stal waar droes is uitgebroken weg moet. Wie weet er een weiland of stal die geschikt is om haar in quarantaine te kunnen zetten (kan afhankelijk van de uitslagen van de testen tot 6 weken duren)?

Even kort het verhaal:
Mijn paard verhuist normaal iedere zomer mee terug naar Nederland (ik studeer namelijk in België). Dus afgesproken met de staleigenaar maanden geleden al dat ze mijn stal voor de zomer mocht verhuren. Maar nu is er in april droes uitgebroken bij ons op stal en zijn we er nog steeds niet vanaf. Maar ondertussen verwacht mijn stal eigenaar dat ik nog wel verhuis voor het einde van juni. Dan is de stal dus nog lang niet 6 weken droes vrij. Maar de stal waar ik heen zou gaan ben ik natuurlijk niet welkom zolang mijn paard mogelijk drager is van droes. Dus de enige oplossing is opzoek gaan naar een plek waar ze in quarantaine kan en we haar kunnen testen of ze nog drager is van de bacterie zonder risico dat er risico is dat ze ondertussen andere paarden besmet.
Wie kan mij helpen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:59

Je paard mag die stal helemaal niet uit.
De bloedtest is in een paar dagen klaar en de testen met neusswab 3 weken.

Andante13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 22:01

janderegelaa schreef:
Je paard mag die stal helemaal niet uit.

Gezien de problematiek, is deze keuze na overleg met de dierenartsen gemaakt. Uiteraard was dit ook niet mijn eerste keuze maar we lijken geen andere keus te hebben en de dierenarts was het hiermee eens.

Andante13

Re: quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 22:04

Daarnaast is het beleid op de stal niet goed genoeg om haar op de stal te kunnen testen en in de tussen tijd zeker te kunnen zijn dat ze niet opnieuw besmet wordt.

oomens

Re: quarantaine stalling/weide gezocht in hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:09

Maar zolang jouw paard vanwege droes op stal niet weg kan, kan er toch ook geen nieuwe gegadigde in jouw stal komen? De noodzaak om voor die datum weg te zijn verdwijnt dan toch ook?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:12

oomens schreef:
Maar zolang jouw paard vanwege droes op stal niet weg kan, kan er toch ook geen nieuwe gegadigde in jouw stal komen? De noodzaak om voor die datum weg te zijn verdwijnt dan toch ook?

Dat is dus juist het probleem.. die komen er wel.

Andante13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 22:14

oomens schreef:

Het beleid is dus niet zo goed naar mijn mening...
Helaas denkt de stal eigenaar daar niet hetzelfde over (en de mensen die komen blijkbaar ook niet). Er zijn namelijk al 2 nieuwe paarden gekomen. Ik snap het zelf ook echt niet maarja ik zit dus wel met het probleem op gezadeld en probeer nu maar naar de best mogelijk oplossing te zoeken...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:19

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaan schaduwaccount plaats ik hier een slotje.