Dit jaar ga ik op vakantie naar Amerika. We hebben de kans om in Monument Valley onder begeleiding een rit te maken en dat lijkt me een gave ervaring.
Er staan nu drie mogelijke aanbieders op het lijstje. Ik ben heel benieuwd of er Bokkers zijn die ervaring hebben met deze bedrijven. Want ik ben best kritisch op dit soort verhuurbedrijven en ga er dus ook even wat research tegen aan gooien. Het lastige is alleen dat de aanbieders niet veel informatie geven over de stallen.
Zijn er Bokkers die ervaring hebben met deze partijen?
Sacred Monument Tour Roy Black's Guided Tours Monument Valley Dineh Trail Rides
Ik ben er geweest en vond de plaatsen waar de dieren stonden niet zo fijn. Echter, dat was in 2011. Ik weet echt de namen niet meer van de bedrijven maar alles stond in een kraal van schapengaas, zonder schaduw inclusief veulentjes en het water was niet zo fris. Paardjes vond ik er ook niet zo fijn bij staan, normaal gesproken zou ik ook direct een rit boeken maar we zijn vertrokken. Hier gaan ze geen geld aan verdienen bij mij. dus kijk goed waar je iets gaat doen.
ik ga even kijken of ik op een foto een naam kan ontdekken..... Wellicht zijn er ook wél goede adressen hoor.....
Tinka
Geplaatst: 29-05-18 20:39
Ik heb er paard gereden, super gaaf, echt een aanrader. De paarden stonden er goed bij, liepen gewoon los en werden bijeen gedreven als ze voor ritten moesten. Was een locatie net buiten het park, tegenover een hotel, weet niet meer hoe het heet. Mijn man en ik gingen samen met een gids een sunset ride doen. Naar boven op zo'n stijle berg, hele kleine, smalle paadjes omhoog, best eng. Was 10 jaar geleden trouwens.
Dank jullie wel voor de reacties! Ben heel benieuwd of jullie nog een naam kunnen achterhalen.
Fitzroy
Geplaatst: 30-05-18 08:17
Ik heb bij Roy Black gereden en dit was echt mijn meest fantastische paardrijrit ever! Ik kreeg een super leuke mustang hengst en had een private tour geboekt. Er ging een Indiaan met me en ik had aangegeven dat ik graag ook een stuk hard wilde galopperen. Nou, dat heb ik geweten, heb nog nooit zo hard gegaloppeerd. Echt super kicken en het ultimate cowboy/indianengevoel.
Moet wel zeggen dat de manier van paarden houden me iets tegen viel, maar ze waren verder goed doorvoed en hun manier van paarden houden is nu eenmaal anders dan die van ons.
Edit: ik zou wel zeker een private tour boeken, anders word je veroordeeld tot een suf toeristenstapritje.
Rumpleteaser
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 10:18
Dank je wel voor je feedback!
SSDesign
Geplaatst: 02-06-18 13:22
Ik weet niet of je toevallig ook nog wat westerlijker komt richting Zion? Ik heb afgelopen jaar voor de tweede keer gereden bij Jacob's Ranch in het dorpje Virgin. Echt waar, wat een geweldige ervaring! Aardige mensen met veel liefde voor de paarden - die grotendeels bitloos werden gereden. Een hele gevarieerde rit gemaakt - de ranch ligt aan een riviertje waar we regelmatig doorheen gingen. Maar we hebben ook enkele smalle, steile bergpaadjes genomen. En uiteraard mocht een crossgalop niet ontbreken (ik wist overigens niet dat paarden zó hard konden!). De paarden waren allemaal keurig gereden en prima aan de hulpen, maar zeker geen saaie dodo's