Jasje uitleggen? Ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Jasje uitleggen? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 16:35

Ik weet niet of die hier goed staat maar oke:

Ik heb een kingsland jasje die me eigenlijk wat te krap is. Maar ik vind hem zooo leuk :') nu kan ik mezelf uithongeren maar ik weet dat als ik nog afval hij nog wat krap zit.

Nu dacht ik eraan om hem te laten uitleggen bij een kleermaakster ofzo. Om me armen enzo zit ie prima alleen maar mijn vetrollen :=

Ervaringen? Iemand dat laten doen? Innemen zie je wel vaker natuurlijk. En eventueel een goed adres omg Gelderland?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lumi

Re: Jasje uitleggen? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:51

Ik heb er geen verstand van, maar begrijp wel dat je dit jasje niet zomaar weg wilt doen. De kleur vind ik heel mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:56

Ik ben zelf geen coupeuse, maar wel heel lang... Dus regelmatig getracht om mouwen uit te leggen...
Helaas is hier vaak maar zo weinig ruimte voor, dat het geen nut heeft.

Ik ben bang dat je jasje een voering heeft, dus het is niet makkelijk om te kijken hoeveel ruimte er is om uit te leggen. Dit moet je namelijk echt op de naden doen. En in dit geval op de zijnaden.
Misschien kan je voelen hoeveel stof er over is? (of als je het geen punt vindt even een sneetje maken in de binnenstof) Maar ik geef je bar weinig hoop :o

Een andere optie is om het jasje met een andere stof te pimpen, wat je wat meer ruimte geeft. Alleen betekent dat natuurlijk wel dat je met grote strepen in een contraststof op je jasje komt te zitten. Ik heb het zelf wel eens gezien bij een Kingsland jasje, waar het origineel zo hoorde... Uhm... je moet er van houden...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:57

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 18:00

Ja dat heb ik idd ook wwl is gezien, dat het aan de zijkant donker is. Ik dacht misschien in de kleur van de graag een stukje erbij, maar idd geen idee of dat moooi is.. 2e hands krijg je zowat niks voor een jasje, daarom wil ik eigenlijk kijken wat ik zelf nog eraan kan laten doen om hem toch wat passender te krijgen

Aah thanks nabser, das aardig dichtbij kan daar wellicht van de week wel eens even langs gaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:02

Ik vrees dat je grootste probleem zal zijn dat dit ook wel een beetje een stof is die dit gewoon erg snel doet... Het is zeg maar geen vergevingsgezind stofje. Daarnaast is groter maken vaak wat moeilijk in die zin dat je er niet onzichtbaar stof bij in kan zetten.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:07

Ik denk dat je prima met een wit/zwart ‘biesje’ prima het jasje kan uitleggen.

Ons mam doet altijd de kleding van de dansvereniging maken, en op die manier maakt ze sommige stukken ook groter voor nieuwe dansers die in de groep komen als er nog kleding over is maar net te klein is.

De blauwe kleur is moeilijker inderdaad, maar met een witte of zwarte kleur is dit prima te maken, aangezien er ook witte en zwarte ‘strepen’ in zitten :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 18:08

Ayasha schreef:
Ik vrees dat je grootste probleem zal zijn dat dit ook wel een beetje een stof is die dit gewoon erg snel doet... Het is zeg maar geen vergevingsgezind stofje. Daarnaast is groter maken vaak wat moeilijk in die zin dat je er niet onzichtbaar stof bij in kan zetten.

Ja het laat niets aan de verbeelding over :+ nu hoef ik niet mager te lijken want dat ben ik gewoon niet maar nu zitten de knopen gewoon strakgespannen

Kingsland heeft ook wel zoiets. In dezelfde kleur blauw zal onmogelijk wezen ben ik bang maar wellicht in het donkerblauwe van het kraagje := kan hem altijd nog weggooien haha, nu hangt ie ook maar te hangen

Afbeelding

Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:14

Inderdaad, dat idee krijg je wel zo!

Afbeelding

Anders eens kijken of je dit ook hebt in de rug? Daar kan je toch wel al wat cm van winnen ipv de zijkant.