Bestellen Agrobs(.de) ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bestellen Agrobs(.de) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:52

Zijn hier mensen die regelmatig bestellen bij Agrobs?
Ik heb al een tijd naar volle tevredenheid de Wiesencobs en Wiesenbussi in gebruik en haal het hier in de "plaatselijke" winkel, die voor mij toch wat omweg is. Daarnaast hebben zij maar een aantal keer per jaar een levering van Agrobs en dan een aantal zakken omdat er niet zoveel vraag naar is (nog onbekend hier).

Nu zat ik te denken of het niet makkelijker was voor mij om gewoon zelf te bestellen, maar ik kom er niet zo uit. Als je via de website gaat kom je bij een webshop uit, maar dat is allemaal Deutsch en mijn Deutsch is niet zo geweldig goed ;)

Het bestellen op zich zal nog wel lukken, maar ik vraag me dingen af ivm de levering en dat haal ik er niet zo meteen uit. Wie heeft ervaring? Hoe werkt het en hoelang duurt het gemiddeld?

Ik ben eruit dat je met bv. Paypal kan betalen, dus dat is voor mij prima. Ook heb ik gevonden dat het via DPD verzonden wordt. Maar verder? Ik vind iets van verzendkosten, maar dan staat er dit:

Versandkosten nach Belgien

Warenwert | Preis je 25 kg
bis 10,00 Euro | 9,99 Euro
ab 10,00 Euro | 6,65 Euro

En dat begrijp ik niet wat ze daarmee bedoelen.
Ook vind ik nergens terug hoelang een levering gemiddeld duurt, en of je eventueel een bepaald aantal kg moet hebben voordat ze leveren. Kan je gewoon bij een thuisadres laten leveren? Dat soort dingen.

Of is er een andere manier om, makkelijk, een aantal zakken te bestellen?

Alle hulp is welkom ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:54

Google translate al gebruikt?
Het is namelijk zoooo simpel

Value | Prijs per 25 kg
tot 10,00 Euro | 9,99 Euro
vanaf 10,00 Euro | 6,65 Euro

Dwz vanaf 10€ zijn verzendkosten lager dan wanneer je minder dan 10€ koopt.

Het lijkt me dat je ook gewoon 1 zak kan bestellen zoals elke andere ruitershop?
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 09-05-18 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:59

Neen, want dat is namelijk niet mijn enige vraag. Maar bedankt voor de hulp.
Al begrijp ik het dan eigenlijk nog niet, want als je voor minder dan 10 euro koopt zijn de verzendkosten voor een zak van 25 kg hoger dan wanneer je voor meer dan 10 euro koopt. Terwijl een zak van 25 kg volgens mij altijd wel duurder is dan 10 euro :?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-18 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Art_Ificious

Re: Bestellen Agrobs(.de) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:01

Hoe goed is uw engels? Bovenaan de site staan 3 vlaggetjes waarbij je de taal kan kiezen, de middelste is Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:02

Mijn engels is uitstekend, maar die vlaggetjes staan niet bij de webshop, of jij ziet iets wat ik niet zie ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:04

Ik kan gewoon via agrobs.de bestellen hoor. Niks webshop?? (Heb getest op jou te kunnen helpen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:07

Je kan het in de "watchlist" zetten en die dan bestellen via de webshop (en dat is dus die in het duits uit de openingspost). Dus dan blijven mijn vragen over de levertermijn, de verzendkosten en of het gewoon aan huis geleverd kan worden staan, want daar vind ik geen antwoord op/snap ik het antwoord niet goed.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:16

Warenwert Preis je 25 kg
ab 15,00 Euro nur 6,65 Euro
unter 15,00 Euro 30,00 Euro

Dit is wat ik zie op de webshop voor Belgie en Nederland. Je kan gewoon bestellen en aan huis laten leveren door DPD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:24

Webshop voor België en Nederland? Waar vind je die?
Dat zijn weer andere prijzen dan ik bij de verzendkosten voor België vond. En heb jij een idee wat die "per 25 kg" daarbij doet? Wil dat zeggen als je 50 kg besteld dat je dubbele verzendkosten betaald? Neen toch? Heb jij nog iets gevonden over een levertermijn? Want als dat ook 4 maanden duurt vind ik het wel goed zo, haha.

Kan voor de zekerheid natuurlijk even een mailtje doen naar Agrobs, zal ook wel in het engels kunnen veronderstel ik :Y)

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:25

Weet niet of dit mag, maar bij René Wielens Diervoeders verkopen ze ook Agrobs, is een Nederlandse webshop. Hier bestel ik het altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:26

Dank je, die naam heb ik ook zien voorbijkomen. Maar kan je daar als Belg ook bestellen? En heb je een idee van verzendkosten en leveringstermijn naar België? Ga zo eens de website opzoeken ;)

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:28

Oh sorry, had het België verhaal gemist. Ik ben daar zelf (wel Nederland) altijd zeer tevreden over, ook geen belachelijk verzendkosten en proberen ook te combineren op de meest voordelige manier als je meer besteld. Ff op de site kijken of ze ook naar België verzenden eb anders ff mailtje?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:29

Ik bestel mijn agrobs hier. Gewoon in Nederland en bezorgen tot 30 kilo is 3,95

Zie nu dat het naar België moet. Dat kan ook

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:31

Geen probleem MissWeenie, ga eens kijken of ik wat op de site vind en anders wat mailtjes de deur uit doen ;)

Moesten er nog ervaringen zijn mogen deze natuurlijk gewoon vermeld worden.

@ tinkersjakie : bedankt, ga het eens even bekijken :)

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:35

Haha van Tinkersjakie is dus die ik bedoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:40

Heb even gekeken maar alles is daar standaard 1 euro duurder dan bij Agrobs zelf, en dan ook nog eens duurdere verzendkosten (even er vanuit gaande dat ik bij Agrobs 6.65 betaal, ongeacht het aantal kg??).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:45

Waar woon je in België? Neem eens contact op met Horse Care Vaesen, zij heeft Agrobs in het assortiment en heeft verdelers over heel België. Je kan dan bij die verdelers je bestelling plaatsen en dan krijg je die zonder verzendkosten daar geleverd (wel zelf afhalen).

Ik koop tegenwoordig Agrobs bij Natuurlijk Goed in Sint-Niklaas, zij bestellen ook gewoon wat je nodig hebt als het niet op voorraad is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:49

Ik zit in Limburg maar zal even kijken of ik wat interessants vind.
Wanneer krijg je dan je levering? Want ik heb natuurlijk een winkel waar ik het om de 4 maanden kan afhalen ... dat is op zich het probleem niet.. alleen soms vervelend.

Maar begin het wel te begrijpen waarom, heb een mail naar Agrobs gedaan maar volgens mij betaal je verzendkosten afhankelijk van het gewicht van je pakket (dus per 25 kg zoals er staat). Wat dan ook weer niet interessant is want je zit al snel rond de 50-60 kg of meer en dan wordt het wel lekker duur...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:50

Vaesen zit ook in Limburg! Ik heb nooit lang moeten wachten, ik zou haar echt even contacteren als ik jou was :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:58

Ik zie geen verkooppunt staan? Kan eens een mailtje doen natuurlijk.
Maar zat even te kijken, en de producten die ik koop staan niet op de site? Wat dus betekent dat ze niet in voorraad zijn gok ik, en dus besteld moeten worden, bij Agrobs, wat dan volgens mij even lang gaat duren als de winkel waar ik ze nu haal.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:02

Ik stuur je een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:11

Van Agrobs heb ik antwoord, verzenden kan gewoon naar België en zou max. een week duren, echter lopen de verzendkosten wel erg hoog op aangezien je per 25 kg betaald dus doen we voorlopig maar even niet.

Vaesen heb ik ook een mail gedaan of er mogelijkheden zijn maar nog geen antwoord op gehad. Als dat niet is zal het toch gewoon de huidige winkel blijven, moet ik gewoon even kijken om zeker voldoende mee te bestellen en dan maar om de 4 maanden ophalen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:47

Als je bij de verkopers van Equifyt kijkt, heb je grote kans ook Agrobs te kunnen kopen. Wij verkochten het ook naast Equifyt.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je Agrobs zo moeilijk kan kopen. Overal commerciele rommel te koop, maar een redelijk fijn voer, kom je niet aan.....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:45

Ik bestelde het bij Rene Wielens of bij Equi Culinair. Die laatste is nog te rijden voor me om op te halen. Want de verzendkosten zijn erg hoog....