Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk over een paar maandjes naar Utrecht ga verhuizen ben ik me alvast aan het oriënteren op paardrijlessen in de omgeving (belangrijkste zaken eerst natuurlijk

Ik heb de afgelopen jaren een verzorgpony gehad maar omdat ik EN ga verhuizen EN een nieuwe baan heb wil ik eerst weer even 'simpel' gaan lessen. Mijn laatste (manege)les is inmiddels alweer ongeveer 7 jaar geleden, dus het zal wel weer even wennen worden. Zeker omdat ik veel maneges vrij paardonvriendelijk vind. Het wordt dus zoeken naar een speld in de hooiberg. Maar misschien weten jullie een manege (of iemand die les geeft op eigen paarden) die aan mijn eisen voldoet?
- Dressuurlessen
- Leerzaam voor gevorderde ruiter (leerdoelen stellen zou leuk zijn)
- Paarden gaan minstens een paar uur per dag buiten
- Natural horsemanship uitgangspunten zijn een pre
- passende tuigage
- paarden lopen niet meer dan 3 uur per dag
- Paarden zijn geschikt voor het werk en zijn ook geen 'afgestompte manegeknollen'
- lessen die gericht zijn op rechtrichten/het paard begrijpen/houding en zit en waar geen praktijken als zagen en slaan wordt aangeleerd als beste oplossing voor problemen.
- gediplomeerde instructie
- Afwisselende lessen (af en toe een sprongetje of buitenrit, zowel vrij rijden als oefenen op bepaalde onderdelen met instructeur)
- lessen voor 20+
Alvast bedankt!