Mijn allereerste topic... Ik ben een echte meelezer. Sinds een aantal jaar met een account en al eerder zonder.
Als jong meisje heb ik veel paardgereden tot ik ging studeren. Daarna had ik het geld en de interesse er niet voor. De laatste jaren merk ik dat ik het mis, ik kan geen sport vinden die ik zo leuk vind als paardrijden en ben jaloers op al jullie verhalen. Ik was helaas een tijd echt te zwaar en uit conditie. Inmiddels zijn er al heel wat kilo's vanaf

En nu, ik wil dus het paardrijden weer oppakken na ongeveer 15 jaar uit het zadel. Vroeger reed ik Engels. Niet op hoog niveau, maar wel van alles, cross, dressuur, springen,buitenrijden maar vooral veel "lol met je knol".
Ik woon in de directe omgeving van Maastricht en ben op zoek naar een goede plek om binnenkort weer eens aan het paardrijden te gaan snuiven. Maar waar en wat dan? Het hoeft zeker geen standaard dressuur te zijn, maar dat mag zeker. Ook western lijkt mij wel wat, of de optie om ooit eens te leren mennen..
Wie kent fijne plekken in de omgeving van Maastricht in Belgie of Nederland waar ik op een laagdrempelige manier het contact en rijden van paarden weer op kan pakken.