Gez: zowel zadelmaker als instructie omg. Arnhem/Nijmegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmotje

Gez: zowel zadelmaker als instructie omg. Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 16:55

Hallo bokkers,

Ik ben opzoek naar een betaalbare zadelmaker in de omgeving Arnhem/Nijmegen die aan huis komt. Een zadelmaker die in goed overleg werkt, niet meteen gaat aanpassen en goed kijkt naar hoe het zadel ligt tijdens het rijden. Mogelijkheid tot koop van een ander (tweedehands) zadel zou prettig zijn. Het liefst iemand die ervaring heeft met jonge paarden. Ik ben bekend met De Zadelmaker, maar wil graag weten wat verdere opties zijn in deze buurt.

Ook ben ik op zoek naar een kundige, betaalbare instructeur/instructrice die eveneens aan huis komt in deze regio. Iemand die ervaring heeft met jonge, enigszins onzekere paarden. Een flexibel iemand die de tijd neemt en ook in is voor een praatje/grapje op zijn plek.

Wie kan mij verder helpen?

Abacab

Re: Gez: zowel zadelmaker als instructie omg. Arnhem/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:01

Een hele goede maar ook druk bezette zadelmaker. http://deverlichtezit.nl/

Wat versta je onder kundig en betaalbaar bij een instructeur? Ik weet niet welke maatstaf jij gebruikt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:23

Ik geef les en ben af en toe in die omgeving, maar dat is meer eens per zoveel weken. Ik weet niet, hoe vaak jij les wil? :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:54

Abacab schreef:
Een hele goede maar ook druk bezette zadelmaker. http://deverlichtezit.nl/

Wat versta je onder kundig en betaalbaar bij een instructeur? Ik weet niet welke maatstaf jij gebruikt.

Als hij nog steeds zo werkt als een aantal jaar geleden zou ik hem niet goed vinden. Hij heeft mij nooit op mijn pony gezien of het zadel zelfs maar gevoeld op de rug van mijn pony. Hij scheen met het lampje onder het zadel en zei dat het goed was.

Ik raad Zadelmakerij Trias Equi aan. Ze neemt uitgebreid de tijd en probeert niet om je een zadel aan te smeren oid. Het paard (en natuurlijk ook de ruiter) staat op 1. Voor het zadels passen wordt eerst gekeken naar het paard, exterieur, of er geen andere problemen zijn etc. Dan de zadels passen natuurlijk en rijden op degenen die goed lijken.

DutchBeagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:44

Als instructrice zou ik Ellen Stuart aanraden, fijne instructeur met veel ervaring.