Cadeau uit eigen zak, bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Cadeau uit eigen zak, bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 18:07

Begin maart was ik jarig en kreeg ik van Divoza een cadeau cheque van 10 euro. Inwisselen voor ergens half mei en minimaal 10 euro besteden... .
Ik woon best ver van Divoza af maar toevallig was ik niet lang daarna redelijk in de buurt van Divoza Staphorst.
Ik besloot een fles Stable clean te kopen want ik was van plan mijn voerbakken eens een goede opfrisbeurt te geven.... .
Bij de kassa aangekomen wilde mijn bon niks. Niet scannen, niet met handmatig intypen van de barcode, niet op een andere kassa, niks. Na 30 ,minuten hannessen door de medewerker wilde ik ivm halen van de boot (woon op Waddeneiland) weg. De medewerker vertelde dat hij de bon helaas niet kon verzilveren en ik contact op moest nemen met de klantenservice waarvan ik mijn geld terug zou krijgen. Zou iets op bon zetten. Het zou goed komen, moest het bedrag gewoon afrekenen want om een of andere reden pakte de bon niet. Ik betaalde dus braaf in de volledige veronderstelling dat dit in orde zou komen.
NOT

Divoza gemaild en kreeg een mailtje terug dat de bon niet ingewisseld kon worden voor contant geld. Dat ik de Bon nog tot mei kon gebruiken bij mijn volgende bestelling. Ik mailde terug dat dat voelt alsof je uit eten wordt genomen voor je verjaardag en er bij het afrekenen wordt gezegd. Helaas mijn pin werkt niet, betaal jij , het komt goed. Om de week erop te horen van je “ vriend”. Sorry volgende keer betaal ik want ik geef geen geld ....... .

Afijn geen antwoord meer maar via fb kreeg ik nav review wel een reactie. Ze hadden het gecheckt en de medewerker had verteld dat hij had gezegd dat ik de klantenservice moest bellen maar van geld terug wist hij niks. Ze wilde mij i.p.v. een verjaardagspartijtje een cadeaubon geven, die is onbeperkt geldig.... maar dus zou ik een nieuwe bestelling moeten doen.

Ik ben teleurgesteld in Divoza en vooral pissig omdat zij een medewerker sneller geloven dan hun klanten. Ik snap dat ze die niet afvallen maar waarom mij dan wel? Heb er een nare smaak aan overgehouden.... .
Ben ik nou een zeikdoos?

Ik troost me met de gedachte dat ik voor mijn stal nog een hele waslijst nodig heb aan spullen en stal inventaris en ik die iig niet meer daar koop. Als ze me zo behandelen om een banketstaaf 10 euro wat doen ze dan qua service en garantie ........ .

Waarom ik dit nu post. Behalve het van me afschrijven, snap ik het gewoon niet.... Ben ik nou een zeikerd of zie ik logica over het hoofd...

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Cadeau uit eigen zak, bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:48

Omdat dit gaat over het delen van een ervaring met een ruitersportzaak past het topic beter op Ervaringen en Diensten. Ik verplaats hem daar naar toe.
HK-> ED

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:58

Welkom in de wondere wereld van de detailhandel..
Dit is nou een mooi voorbeeld van waardeloze communicatie tussen HK en filiaal..

HK levert een kortingsbon en filiaal weet niet hoe te handelen als er een probleem ontstaat.
Heb je een naam en/of personeelsnummer van de verkoper? Dan weer terugbellen en die gegevens doorgeven.. Hopelijk willen ze de zaak dan wel klantvriendelijk oplossen..

Ik ben zelf ook echt geen fan van divoza.. Poosje geleden naar divoza in Zoetermeer geweest..
Staan zakken voer bij de kassa en ik zie in twee zakken (duidelijk vraat)gaatjes..
Ik zeg, ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik ben een beetje bang dat jullie muizen hebben..

"Nee hoor, dit is met uitpakken gebeurd.."

Suuuuuuuure.. En ik ben de koningin... 8)7

(muizen oid kan altijd gebeuren daar waar met eten gewerkt wordt.. Maar om mij dan als idioot weg te zetten, stoorde me wel behoorlijk.. Buiten het feit dat men beschadigde/open paardenvoer probeert te verkopen)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:02

Wat naar, slechte klantenservice ook zeg. Misschien nog een keer beetje stampij op fb/twitter maken? Vaak willen bedrijven het dan ineens wél heel graag oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:05

Ik vind je zeker geen zeikerd. Dat is gewoon niet netjes afgehandeld door Divoza. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: uit coulance betalen we deze keer wel uit. Slechte reclame kost ze uiteindelijk meer denk ik.

Ik zou ze ook vooral melden dat je de rest van je boodschappenlijst wel ergens anders haalt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:10

Ierpier schreef:
Wat naar, slechte klantenservice ook zeg. Misschien nog een keer beetje stampij op fb/twitter maken? Vaak willen bedrijven het dan ineens wél heel graag oplossen.

Nee dat is netjes.... -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:11

Divoza en klantenservice gaat niet samen door 1 deur. Dat zegt genoeg denk ik en ik koop daar niks meer.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:13

nine1987 schreef:
Ierpier schreef:

Nee dat is netjes.... -O-

Is t ook niet. Maar als je op de nette manier niet gewoon met respect behandeld kunt worden ...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:15

Ierpier schreef:
Is t ook niet. Maar als je op de nette manier niet gewoon met respect behandeld kunt worden ...

Ik snap je, maar ik zou zelf eerst nog een keer de mogelijkheid geven om het als volwassenen op te lossen.. Tegenwoordig hoef je maar "verkeerd" te kijken een klant en het staat al op social media.. Ik vind dat een beetje zwak.. :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:18

nine1987 schreef:
Ierpier schreef:

Ik snap je, maar ik zou zelf eerst nog een keer de mogelijkheid geven om het als volwassenen op te lossen.. Tegenwoordig hoef je maar "verkeerd" te kijken een klant en het staat al op social media.. Ik vind dat een beetje zwak.. :)

Dat klopt, ik vind het ook altijd een beetje vreemd als er al een negatieve reactie op social media wordt gegeven voor het probleem bij het bedrijf gemeld is. Slimme bedrijven gaan hier nochtans goed op in, maar dit bedrijf schijnbaar niet. Zou ts idd aanraden om jouw suggestie op te volgen, maar als dat niet werkt kan beetje boze burger spelen geen kwaad :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:33

Divoza in Heteren vind ik toppie met hun service...al verschillende keren extra service gekregen....ik zou dit even telefonisch opnemen met het hoofdkantoor...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:38

Met het product teruggaan naar de winkel, zeggen dat je je geld terug wilt en het daarna wilt kopen met behulp van de kortingsbon aangezien op dag X wegens reden Y daar niet lukte.
Een goede zaak zou je dan het 10 gewoon moeten geven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:50

cobiie schreef:
Met het product teruggaan naar de winkel, zeggen dat je je geld terug wilt en het daarna wilt kopen met behulp van de kortingsbon aangezien op dag X wegens reden Y daar niet lukte.
Een goede zaak zou je dan het 10 gewoon moeten geven. :o

Maar ts gaf aan op een Waddeneiland te wonen, dan ben je niet zo even in een Divoza.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 20:59

bedankt voor jullie reacties, ik dacht echt ff dat ik een oude zeur was.

Heel tof dat jullie reageren!!!!

Ik heb dus twee mensen gesproken en de eerste zei:” Jammer maar koop nog maar iets van de bon, hij werkt nu wel” waarbij ik dus de verzendkosten moet betalen en ik iets moet gaan kopen wat ik niet nodig heb..
Toen ik aangaf dit echt heel raar te vinden kreeg ik via een ander kanaal dus dat ze de betreffende medewerker (Staphorst ) hadden gesproken en hij aangaf dat hij alleen gezegd zou hebben dat ik met het hoofdkantoor zou moeten bellen. Niet dat ik mijn geld terug zou krijgen.... .
Ik kon de verjaarcheque omzetten in een cadeau cheque maar meer deden ze niet (10 euro van het product overmaken omdat hun cheque niet werkte).
Tja ik weet wat ik heb gezegd maar kan me voorstellen dat de medewerker wellicht een selectief geheugen heeft of minder erg het gewoon anders heeft ervaren, bedoeld etc. Etc. Ik durf zelfs naar mezelf te kijken en heb wel 100x gedacht aan mijn rol en aandeel en hetgeen ik heb opgeslagen heel misschien anders is dan feitelijk is gebeurd. Leve de zelfreflectie....
Laten we er gemakshalve vanuit gaan dat hij misschien niet duidelijk genoeg was en ik niet goed heb geluisterd...

Maar dan blijft staan. Ik heb een verjaardagscheque die niet geïnd kon worden.
De fout hiervoor lag bij hen anders had ik hem nu niet meer (als ik m gebruikt had al) en ik kreeg m terug hij zou nu moeten werken.....
Je geeft je medewerker gelijk i.p.v. dat je probeert iets op te lossen ....en valt je klant af......

Ik de klant mag dus nog een bestelling doen, stuur ik dat op kost mij dit 6,95 ......... .
Daar pas ik dus voor.....

Ik heb ook via fb wat laten vallen maar ben er wel klaar mee.... Heel jammer, ik denk dat ze hier nog veel op kunnen winnen. Ze stralen iig niet hetgeen belangrijk is voor een gezonde onderneming ..... .
Karma is a bitch daar vertrouw ik dan maar op......

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:10

Jeetje, wat zuur zeg.. Als je zo onbeschoft wordt behandeld, dan sta ik wel achter de aanpak van Ierpier.. :j