Professioneel zadelmak maken D-pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Professioneel zadelmak maken D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 17:11

Voor een klant van mij ben ik op zoek naar een stal in zuid Nederland die professioneel zadelmak maken, goed bevestigen onder het zadel en bovenal dus ook D-pony's doen.

Dat laatste lopen we namelijk vooralsnog op vast, stallen die aanspreken doen geen D-pony's. Dus ik ben op zoek naar tips voor een goede stal!

Het gaat om een grote D (ca 1,45m), maar niet super breed (gewoon normaal qua bouw), wordt dit jaar 4 en is een ruin. De stal moet echt professioneel zadelmak maken en dus niet "het meisje van de buren" zeg maar. :)
Daarnaast moet de pony goed bevestigd worden onder het zadel in alle drie de gangen (eventueel ook een klein sprongetje, maar dat is absoluut geen must) zodanig dat een meisje van 12 jaar (wel redelijk ervaren) er daarna fijn mee aan de slag kan gaan. Voorkeur heeft ook dat ze onder begeleiding van de "zadelmakmaker" op dezelfde stal een of twee maand(en) de pony kan gaan rijden.

Wie heeft tips voor of weet (of zelfs heeft) een stal? Voorkeur zuid Nederland (Limburg, noord-brabant en eventueel ook Gelderland en Zeeland), omdat het lastig vinden is, zijn ze bereid stuk te rijden.

Bedankt alvast. *\o/*

BusyMissy

Re: Professioneel zadelmak maken D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:28

Ik kwam deze stal laatst tegen toen ik op zoek was naar iets anders. Op hun website staat dat ze pony's zadelmak maken, maar ken ze niet persoonlijk. Stal van Rooij in Vught

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:26

Ik heb zelf supergoede ervaringen met Renske Tiekstra in Cromvoirt. Ze heeft onze PRE merrie zadelmak gemaakt. Ze is zelf klein en kan dus makkelijk op de pony. De locatie is ook schitterend, paarden staan elke dag buiten met een bak hooi en dik opgestrooide stallen. Echt een aanrader! https://www.facebook.com/zadelmakmaken

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:43

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:41

Stal Kampinga & dochters in Kedichem (Gorinchem/Leerdam)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:35

Equinologica rijdt niet alleen in maar maakt ook meteen verkeersnak en trailer mak. Weet alleen niet of ze ook d ponys doen

Yvonnez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:51

Ik maak samen met een vriendin van mij ook paarden/pony’s zadelmak. Wij zitten in ritthem (vlakbij Middelburg).
Stuur gerust een berichtje voor meer info!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:10

Even een schopje, ik ben ook benieuwd naar opties omgeving Noord Limburg, Oost Brabant.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:00

We hebben een stal gevonden! Bedankt iedereen voor de reacties en ook pb's, dat waren er veel. :D