Hulp gevraagd: Stal omgeving Castricum/Egmond/Heiloo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maggy1989

Hulp gevraagd: Stal omgeving Castricum/Egmond/Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 11:53

Lieve allemaal,

Ruim een jaar geleden heb ik een bericht mbt een goede pensionstal in de omgeving van Den Haag geplaatst. Het is mij toendertijd niet gelukt iets geschikts te vinden. Ik heb er daarom voor gekozen mijn paardje (ruin, 23/24 jaar oud) in Noord-Holland te laten staan bij - wat ik toen dacht - een erg fijne stal waar hij van alle gemaken zou zijn voorzien. Helaas is nu het tegendeel gebleken. Ik heb het een jaar lang de kans gegeven maar er zijn een aantal dingen gebeurd die niet kunnen (mysterieuze verwondingen, heel erg vieze stallen, slecht en weinig ruwvoer, geen water), met als kers op de taart dat de verzorgster van mijn paardje deze week is uitgescholden omdat ze een aantal schimmelplekken uit het hooi had gehaald...

Nu ben ik samen met dezelfde verzorgster (die op deze stal ook een paardje heeft staan ) op zoek naar een andere stal in de omgeving van Castricum/Bakkum/Egmond/Heiloo. Ik weet dat er al een aantal topics bestaan over dit onderwerp maar deze zijn of verouderd of hebben andere verwachtingen :list:

Wie oh wie weet een stal in deze regio die plek heeft voor 2 paardjes en die voldoet aan de volgende wensen:

- Weidegang in kleine groepen, paddock kan in de winter maar dan wel de hele dag.
- Veel/ goed ruwvoer;
- Ruime stallen die elke dag worden uitgemest.
- (buiten)Bak
- Het zou fijn zijn als voeren en binnen-/buitenzetten bij de prijs zit inbegrepen.
- Mogelijkheid voor een kleine buitenrit zou ook super zijn!

Doordat ik vaak meer dan 40 uur per week werk in Den Haag zal ik voornamelijk in de weekeinden aanwezig zijn en neemt mijn verzorgster de rest van de week op zich _/-\o_ *\o/*

Budget is 200-250 euro.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:40

Stal Sprenkeling in Heiloo heeft goede faciliteiten, maar zelf wel mesten.
Stal Hes in Bakkum is goedkoper, 1 prima buitenbak waar weinig gebruik van gemaakt wordt, ook zelf mesten en volgens mij roulerend binnen halen.

Sta zelf op een kleine stal in Heiloo all in, geen bak maar een baan en helaas boven je budget,wel goede verzorging door vaste mensen en lange dagen op de paddock in 2tallen. Denk dat all in lastig wordt voor die prijs in dit gebied

Love_myhorse

Re: Hulp gevraagd: Stal omgeving Castricum/Egmond/Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:32

Stal de wit in Egmond aan den hoef, op de kromme hogedijk.
Voldoet aan je eisen, alleen weet niet precies wat stalgeld per maand is.

Maggy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 16:22

Dank voor meedenken!

Stal Sprenkeling ben ik begin vorig jaar een keer wezen kijken maar ik heb daar hier en daar wat minder goede dingen over gehoord en ze hebben volgens mij geen weiland.

Zelf mesten is geen probleem! Misschien heb ik het hierboven verkeerd geformuleerd en had ik moeten zeggen "elke dag uitgemest MAG worden", ik mag nu namelijk zelf niets doen en de stal wordt amper uitgemest.

Stal Hes heeft helaas een lange wachtlijst.

Hoe heet de stal waar jij nu staat in Heiloo dan Odetje92? Kan ook via pb als je wilt. Mn paardje is wat ouder en is een oud manegepaard, ik heb regelmatig grote omkosten naast de stalling (da, tandarts, fysio, osteopaat) dus vandaar dat ik probeer iets voor max 250euro te vinden...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 05:45

Maggy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:45

Dank Jet, ga ik zeker even kijken!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:55

Evelien1707 schreef:
Dank Jet, ga ik zeker even kijken!

Is een prima stal, ik kom als instructeur op veel plekken, sommige zijn fijn, anderen iets minder ;)