Mijn tinkermerrie van bijna 10 heeft PSSM1. Hier zijn we 2,5 jaar geleden achter gekomen en gelukkig is ze weer hersteld, maar destijds was ze zo slecht dat ik dacht dat het einde verhaal zou zijn. Ze krijgt enkel hooi en hier doet ze, het best goed op. Ze staat bij de stal waar ze geboren is, deze stal is echt fantastisch in paardenwelzijn en zorg echter is dit een uur rijden. Dit doe ik al een paar jaar en ik heb er geen tijd meer voor, ik zie m'n paard nu 1 x in de week. Hiernaast is deze stal naar een andere locatie gegaan en hebben ze hier geen binnenbak meer, welke ik wel nodig heb!
Ze heeft voor we achter de PSSM kwamen bij de Mariahoeve in Renkum gestaan, doordat ze daar waarschijnlijk een nog rijker soort gras op het land had en een klein handje brok kreeg tijdens de voertijd is de ziekte daar heel erg tot uiting gekomen. Ik heb haar dus direct terug gedaan naar haar oude stal.
Ik zoek nu dus een stal in de buurt (ik heb een auto, max 20 minuten rijden), waar ze geen weidegang hebben maar wel buiten kunnen. Ideaal zou dus een paddock/zandbak zijn waar ze met een groep buiten staan met hooi tot beschikking. Maar hier zijn er geloof ik niet zo veel van.
Verdere eisen:
- uitrijmogelijkheden
- binnenbak
- buitenbak
- kudde
- € 250 max
- volpension
Op zich is de paddock paradise (enkel zand, geen gras) van de Mariahoeve perfect en kan ik al mijn eisen op afvinken. Ik heb er toen een korte tijd gestaan maar het naar mijn zin gehad en eigenlijk weinig problemen gehad. Toch blijf ik veel reacties lezen die negatief zijn over de stal/eigenaar, dit brengt mij dus erg aan het twijfelen en daarom ben ik nu andere opties aan het bekijken. Berichten hiervoor heel graag in PB

Ik hoor graag jullie opties!
Thaaaanks