Paard keuren omgeving Utrecht/Amsterdam.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Paard keuren omgeving Utrecht/Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 09:02

Goedemorgen,

Ik heb een nieuw paard op het oog en wil deze, als ik hem ga kopen, klinisch en röntgenlogisch laten keuren. Maar ik ben niet bekend in deze omgeving dus vraag graag naar jullie ervaringen bij klinieken om en nabij Utrecht/Amsterdam.

En wat houdt een röntgenlogische keuring in? Is dat een keuring betreft de benen?
En hals en rug kan op aanvraag?

Alvast bedankt!

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:01

Ik zou gaan voor een erkend paardenkeuringsarts.

Dan weet je in ieder geval dat je een keuringsarts krijgt die dit met grote regelmaat doet en hier veel ervaring in heeft.

https://www.stichtingpaard.nl/erkende-k ... arts-paard
Op deze site staat een lijst.

Als je je paard wil verzekeren, raadpleeg dan even de verzekeraar, die kunnen je ook van advies voorzien. Sommige nemen bijv het advies van bepaalde artsen een op een over en dat weet je zeker dat het paard geaccepteerd wordt. Andere verzekeraars hanteren prijsklasses en worden steeds kritischer op de keuringsarts na gelang het paard duurder wordt.

Je het een standaard röntgenlogische keuring, daar zitten alleen de benen in. (kosten tussen de €400 en €600, rondje bellen loont dus)
Hals en rug zijn op verzoek. Kosten hiervan weet ik niet.

Maak goede afspraken met verkoper over de kosten.
Indien het paard bijv al eens op de foto is geweest maar hals en rug niet zou je daar bijv mee kunnen beginnen. Zeker als jij de kosten moet dragen.

Succes, een gezond paard vinden is lastig tegenwoordig, in mijn omgeving wordt de een na de ander afgekeurd en dat zijn geen goedkope paarden.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Paard keuren omgeving Utrecht/Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:45