Hoofdstel gekocht via fb maar niet eerlijk geweest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maria_Ussar

Hoofdstel gekocht via fb maar niet eerlijk geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 18:44

Hallo allemaal,

Ik heb via een verkoophoek van fb een hoofdstel gekocht wat maat full zou zijn. Echter toen ik het hoofdstel binnen kreeg bleek dat alle riempjes ingekort zijn en afgesneden. Het hoofdstel is nu dus geen full meer. Dit is niet verteld bij de verkoop. Er stond zelf bij dat ie zo goed als nieuw was.Toen ik melde dat de riempjes waren afgesneden werd er gezegt wist ik niet terwijl het duidelijk zichtbaar is. Nu willen ze dat ik eerst het hoofdstel terug stuur voor ik mijn geld terug krijg. Is dit normaal? Want straks heb ik en geen geld en geen hoofdstel...

Hopelijk kunnen jullie mij raad geven

khirshanta

Re: Hoofdstel gekocht via fb maar niet eerlijk geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:50

vanuit de verkopende partij kan ik me ook wel indenken dat zij hetzelfde denken...

Het lijkt mij niet onredelijk

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:52

Zou je het hoofdstel niet persoonlijk kunnen overhandigen? Ligt aan de afstand uiteraard... en om hoeveel geld het gaat wat je hebt betaald...

Maria_Ussar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:02

khirshanta schreef:
vanuit de verkopende partij kan ik me ook wel indenken dat zij hetzelfde denken...

Het lijkt mij niet onredelijk

Ik heb voorgesteld dat ze de helft overmaakt en dat ik het dan opstuurd en bij ontvangst de andere helft terug krijg dat word ook geweigert

Maria_Ussar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:03

Pistasche schreef:
Zou je het hoofdstel niet persoonlijk kunnen overhandigen? Ligt aan de afstand uiteraard... en om hoeveel geld het gaat wat je hebt betaald...

Nee dat is helaas te ver anders was ik het op gaan halen dan had ik hem ook nooit mee genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:06

Tja, andersom kan zij ook denken 'straks heb ik geen hoofdstel én geen geld'. Je kan voorstellen het onder rembours terug te sturen en de extra kosten die daar bovenop komen te splitten. En anders weer door proberen te verkopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:11

Zij heeft toch dom gehandeld, dus zij mag op de blaren zitten. Heb zelf ook eens een hoofdstel verkocht met de verkeerde maat erbij, dus gelijk geld terug gestort. Lijkt me niet meer dan normaal.

Andersom ook vaker de verkeerde maat ontvangen of "als nieuw" met flinke gebruikssporen, maar daar werd nooit wat mee gedaan. Dat is helaas ook wel een beetje het risico.

Maria_Ussar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:20

Anoniem schreef:
Tja, andersom kan zij ook denken 'straks heb ik geen hoofdstel én geen geld'. Je kan voorstellen het onder rembours terug te sturen en de extra kosten die daar bovenop komen te splitten. En anders weer door proberen te verkopen.

Ik heb voorgesteld de dat ze de helft terug stort ik het opstuur en bij ontvangst de andere helft terug stuur dat wilde ze niet

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:48

Ik ben ook bang dat dit een gevalletje geen geld geen hoofdstel gaat worden. eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat je niet weet of je de riempjes van je z.g.a.n. hoofdstel af hebt gesneden en deze vervolgens gaat verkopen en op sturen.... Ik zou het toch persoonlijk om gaan ruilen, misschien ergens halverwege afspreken als de afstand erg ver is en de verkopers hier akkoord mee gaan?