Verkoop van ruitergoederen via distributeur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyr

Verkoop van ruitergoederen via distributeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 01:42

Beste Bokkers,

Ik ben mezelf aan het verdiepen in het opzetten van een nieuw paarden merk en hoop hier aan het goede adres te zijn voor wat hulp/informatie aangezien google een beetje een doodlopend spoor is. -O-

Ik vroeg me af of iemand weet wat de gangbare manier is in de paardensport branche om je product aan een winkel te verkopen.

-zo kan je jouw product kan pitchen bij een distributeur, en wanneer zij jouw merk opnemen in hun bestand zij jouw product aan winkels proberen te verkopen.

-Of kan je als nieuw merk zelf bij winkels langs gaan en je product (zonder tussenpersoon) aan een winkel proberen te verkopen.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet! _/-\o_
Alvast bedankt

Peerke_

Re: Verkoop van ruitergoederen via distributeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:43

Het kan natuurlijk beide.

Als je zelf naar de winkel gaat, vertel je alleen over je eigen product. Een distributeur komt met wel 30 producten en moet zijn aandacht verdelen, producten die makkelijk te verkopen zijn komen dan vooraan.

Maar winkels zitten niet te wachten op 50 leveranciers, bij een distributeur bestellen ze vaak al het een en ander, en dan kan jouw product eenvoudig worden meebesteld.

Afhankelijk van wat voor soort product het is zou ik in de meeste gevallen kiezen voor een distributeur, dan kom je relatief makkelijk binnen bij een groot aantal winkels.