Stalling omgeving Almere ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaleesaa

Stalling omgeving Almere ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 21:32

Woon nu sinds een tijdje in Almere buiten. En nu ik gesetteld ben rustig aan opzoek naar een pension stalling in de buurt. Maar aangezien het nog best lastig is om hier wat te vinden in Almere hebben jullie misschien wat tips ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stalling omgeving Almere ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:41

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:48

Wat voor eisen heb je en hoever max buiten almere :)

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:45

Het liefst heb ik een 24/7 buiten stal of een stal waar ze in iedergeval overdag buiten staan.

Zolang t geen uur rijden is zeewolde heb ik ook een beetje bekeken.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:55

Helaas heb ik geen stalling in Almere of Zeewolde gevonden die aan die eisen voldoet. Mijn paard staat nu in Voorthuizen op een hele fijne stal aan de bossen, binnenbak om de hoek, veel buiten, veel ruwvoer. Nadeel is veel reistijd maar paard heeft het er prima. Er zijn nog stallen vrij.

Qua 24/7 buiten (in Zeewolde) opties die ik ken:
http://www.naturehorseparadise.nl/
http://www.manegezeewolde.nl/manege-en-pensionstalling (hebben ook 24/7 groepstalling)

De manege in Almere Buiten is ook begonnen met een HIT Actief stal: https://www.facebook.com/almeerschhippi ... OU&fref=nf

In Zeewolde heb nog je de Sprong, Bennesse, Hulkensteijn (hele fijne mensen - geen weide helaas daarom voor mij afgevallen), Zonnehoeve.

In Eemnes (ook te doen vanuit Almere) zijn Paardenvreugd of De Heidehoek.

Lees graag even mee voor suggesties in of dichterbij Almere :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:01

Zitten mooi plekken tussen, maar wat een prijzen soms! (Manege Zeewolde bijvoorbeeld)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:38

Equifrance in Lelystad :) Half uurtje rijden en je bent er. Echt een top stal. Geen 24/7 buiten, maar wel iedere dag overdag op de wei/paddock. Ook mogelijkheid tot een stal met uitloop.

Als er weer een eigen paard in beeld komt ga ik direct terug naar Equifrance! Mensen met hart voor paarden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:50

24/7 in de polder in een zware uitdaging. Of het is diepe zware klei of het is kurkdroog en een maanlandschap. Beide is niet zo best voor het paardengestel. Ik raad de zogenaamde paddock paradise in zeewolde af. Totaal ongeschikt terrein daar.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:27

Wat hier boven genoemd word is zeker iets waar je bij moet nadenken. In de polder is 24/7 buiten eigenlijk een no go door de kleigrond. Alles word heel snel een modderlandschap met diepe kraters. Binnen almere zijn er sowieso geen fijne stallingen te vinden je moet dan verderweg kijken en alles in omgeving almere is soms wel wat prijsig. Kijk vooral rond in zeewolde, het gooi, lelystad en omgeving putten/nijkerk. Zijn meerdere verschillende stallen te vinden. Ik weet wel dat er overlaatst bekant alle stallen in zeewolde vol stonden.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:40

@biancaaaa dankjewel voor je info heb ze bekeken en nature paradise lijkt me wel wat om is te gaan kijken.

@joyceb nou echt he vind de prijzen hier ook behoorlijk hoog ! Ik ben gewend waar ik woonde om tussen de 150 euro en 200 euro kwijt te zijn aan een stalling.en dan had je alles er op en eraan. Je zou denken met de ruimte en de natuur hier dat je zat stallen zou hebben. En dat de prijs dan niet zo hoog zou zijn.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:43

@Daphneeeej ik hoor al dat t een grote missie word om wat te vinden

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:48

Jaleesaa schreef:
@Daphneeeej ik hoor al dat t een grote missie word om wat te vinden

Ja heel, ik heb nu gelukkig na wat wisseling van stallen en verschillende stallen zien wel mijn plekje gevonden. Top verzorging voor de paarden voor een reeel bedrag. Echter is er geen plek meer.

Heb zelf ook nog op Pronk in naarden gestaan. Is een prima stalling (voor wat je kan vinden in de omgeving), zomers sowieso 24/7 buiten mogelijk. In de winter gaan ze 2 uurtjes de paddock op door stal doordeweeks.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:11

In Almere is het altijd een drama. Ik heb van 1981 tm 2009 in Almere gewoond en nog nooit een paard in Almere gestald. We hebben zelfs een bedrijfsplan gemaakt voor een pensionstal, aangezien de behoefte altijd al erg hoog was, maar de gemeente is ontzettend moeilijk en de grond is best duur.

In Zeewolde zijn de stallen steeds groter geworden en hier en daar is zomers wel 24/7 buiten mogelijk.

Richting het Gooi heb je wat meer kans. Als je een beetje snel op de A27 zit, zou ik eens rond Eemnes kijken.

Manege Almere Buiten heeft nu ook hit actief, dus is wel de moeite waard. Natuurlijk duur, maar als het je veel kan schelen in benzine, is dat ook wat waard.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:14

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:36

superpony schreef:
Manege Almere Buiten heeft nu ook hit actief, dus is wel de moeite waard. Natuurlijk duur, maar als het je veel kan schelen in benzine, is dat ook wat waard.

Deze manege almere buiten heeft de hit actief stal alleen voor manege paarden. Evt hadden ze wel toekomst plannen voor pensionklanten wat te maken maar dat is niet in de nabije toekomst ben ik bang.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:40

superpony schreef:
In Almere is het altijd een drama. Ik heb van 1981 tm 2009 in Almere gewoond en nog nooit een paard in Almere gestald. We hebben zelfs een bedrijfsplan gemaakt voor een pensionstal, aangezien de behoefte altijd al erg hoog was, maar de gemeente is ontzettend moeilijk en de grond is best duur.

In Zeewolde zijn de stallen steeds groter geworden en hier en daar is zomers wel 24/7 buiten mogelijk.

Richting het Gooi heb je wat meer kans. Als je een beetje snel op de A27 zit, zou ik eens rond Eemnes kijken.

Wat ontzettend jammer dat de gemeente zo moeilijk doet :( een paardvriendelijke pensionstal in Almere (of net daarbuiten) zou denk ik heel welkom zijn. Ik zou daar ook prima extra geld voor over hebben. Dan mis ik Brabant toch wel heel erg.

Op internet staan wel wat over een initiatief bij Nobelhorst maar ik kan na 2012 hier niets meer over vinden en Nobelhorst is inmiddels redelijk ver met bouwen.

http://www.wonenbijjepaard.nl/
http://www.almeredezeweek.nl/widgets/21 ... nobelhorst

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:05

Daphneeeej schreef:
superpony schreef:

Deze manege almere buiten heeft de hit actief stal alleen voor manege paarden. Evt hadden ze wel toekomst plannen voor pensionklanten wat te maken maar dat is niet in de nabije toekomst ben ik bang.

Er staan wel niet manege paarden weet ik.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:22

superpony schreef:
Daphneeeej schreef:

Er staan wel niet manege paarden weet ik.

Is inprincipe niet de bedoeling. Staan nu maar 2 ‘eigen’ paarden in maar die zijn van kennisen van de stal/manege eigenaren. Verder is het echt alleen voor manege paarden bedoelt. Is ook veel te klein om meer paarden bij te doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:51

Ja, weet het. Maar hoe meer vraag, hoe eerder het aanbod groeit. Sowieso zegt het mij al iets over de manege dat ze hier open voor staan.

Maar voor nu, is het verder waardeloos in Almere. Wij waren natuurlijk nog een van de pre historische bewoners. Maar het verbaasd me dat mensen die naar Almere verhuizen nog steeds denken dat er ergens wel een stal is. Het is er gewoon niet. Hooguit een particulier in Hout of Buiten, maar dat is ook niet altijd geweldig.