ervaring equiscore

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Joltsje

ervaring equiscore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 09:21

Hallo,

dit jaar organiseren wij weer een outdoor concours.
dit doen wij gezamelijk met een concours hippique tuigen.
bij het tuigen zijn ze verplicht digitaal te punten en waarschijnlijk gaan ze dit jaar equiscore gebruiken.
wij zitten er over na te denken of we dit voor de dressuur ook willen gebruiken.
ik ben echter heel erg benieuwd naar ervaringen

voordeel is dat je de uitslagen snel hebt (op het scherm hadden we sowieso al)
en dat je het in de rekenkamer niet hoeft over te typen.

ik begreep echter van iemand die hier eens bij heeft geschreven dat de daarnaast de punten ook nog op papier noteerde. dat is juist dubbel werk en iets wat ik niet wil :D .
en kun je ook commentaar toevoegen bij de onderdelen?

#BaasBok

Nibbit

Re: ervaring equiscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:32

Ik heb vorig jaar ergens gestart waar ze het hadden.
Schrijfster moest inderdaad de coupon ook invullen anders heb je als deelnemer niets ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:01

Ik vermoed dat het met de hand invullen ook een soort van achteraf controle kan geven. Als je alleen digitaal invult kan je zo een tikfout maken of misschien zelfs bewust als schrijfster iemand bevoordelen of benadelen, als het met de hand erbij is ingevuld zal dat misschien beter te controleren zijn.

Ik heb twee jaar geleden met dat systeem geschreven bij het springen, maar ik vond het in het begin nogal een gedoe. De uitleg was niet zo heel duidelijk ( vond ik), ik was blij dat ik het ook met de hand had ingevuld, want je loopt ergens tegenaan met digitaal invullen en voordat er iemand bij je is om het uit te leggen op dat moment ben je al weer een ( paar) ruiter(s) verder.

Op zich is het voor de rekenkamer wel een stuk makkelijker en je hebt verder niets meer te doen achteraf, want dat neemt equiscore over en als je het toch eenmaal moet huren vanwege het mennen is het misschien toch handig om het bij de dressuur ook te gebruiken.

Als je eenmaal door hebt hoe het werkt als schrijfster is het wel goed te doen, digitaal invullen en met de hand invullen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 10:42

tanx. voor de rekenkamer zal het zeker schelen inderdaad.
alleen krijg je het als schrijven dus wel druk.

nu gaat het gelukkig wat minder snel als bij het springen, maar moet je ook meer invullen.
het mooiste zou zijn dat je dan getypte coupons zo kan uitprinten :)

#BaasBok

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:05

Ja, maar in dat systeem kan je inderdaad geen commentaar invullen. En dan heb je dus totaal geen controle meer op het ingevulde.

Overigens hangt er ook vanaf wie je er als uitlegger/hulp bij krijgt ;-) . Wij hadden toen dag 1 een hele goede, dat scheelde wel. Dag 2 iemand die er niet helemaal alles van wist en dat was jammer. We hadden trouwens op dat terrein schijnbaar een slechte internetverbinding, waardoor het systeem ook niet altijd vlekkeloos werkte.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 11:37

tanx. eigenlijk zouden de schrijvers de dag ervoor ff een spoedcursus moeten hebben hoor ik wel.

commentaar er niet bij is wel erg jammer
ik wacht eerst de prijs ook nog even af. ben zelf erg digitaal fan haha. maar dubbelop dan weer niet

#BaasBok

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:17

Je krijgt wel een spoedcursusje van te voren hoor, voordat je ermee moet gaan werken, je moet ongeveer een half uur eerder bij de wedstrijd zijn dan dat je er normaal zou zijn. Maar het is best uitgebreid en dat leer je niet in 10-15 minuten, ik tenminste niet ;) .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie