Hulp bij beleren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Hulp bij beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 14:21

Hoihoi, ik hoop dat dit hier goed staat :)

Ik ben in het bezit van een 2,5 jarige ruin, hij wordt in mei 3.
Aangezien ik graag begeleiding wil bij het opleiden van mijn paard, wil ik mij alvast gaan oriënteren naar wat er mogelijk is in de regio Tilburg/Loon op Zand.

Het liefst iemand die bij mij aan stal komt, ik wil niet mijn paard ergens in training zetten.
Wij hebben nog erg weinig gedaan, Jack is nog erg groen. We zijn begonnen met de aller-basiste-basis ( :+ ) en hebben een begin gemaakt aan clickertraining. Ik wil waarschijnlijk pas in het voorjaar beginnen, wanneer het 's avonds weer wat langer licht is. Maar misschien binnenkort alvast een paar lesjes grondwerk, aangezien meneer soms wat praatjes begint te krijgen :')

Voor mij is het belangrijkste dat alles gewoon op een normale, rustige en paardvriendelijke manier gebeurt. Gewoon lekker bij het begin beginnen met grondwerk, en vanuit daar langzaamaan verder werken (leren longeren, lange lijnen, zadelmak maken etc.). Het hoeft ook echt niet snel.

Het is voor mij ook nieuw (vandaar dat ik ook begeleiding wil) dus ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn en van Google word ik ook niet veel wijzer :Y)

Dus, wie weet of kent iemand die bij mij in de buurt woont die gewoon van begin tot eind begeleiding geeft? Ik hoor het graag!

Bedankt ook namens Jack :)

Afbeelding

Annikoe

Re: Hulp bij beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 18:09

Niemand tips? :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 21:01

Jack vraagt zich af of er iemand is die ons kan helpen

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:04

Annikoe schreef:

[ [url=m/3XrmRQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

die blik met vraag is gewoon too cute. helaas kan ik je niet helpen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:04

Annikoe schreef:

die blik met vraag is gewoon too cute. helaas kan ik je niet helpen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:06

Annikoe schreef:

Haha ahh

Zou zeggen kom maar brengen, maar dat was juist het idee niet. :Y)

Ik denk dat zoiets niet echt bestaat omdat je met zo'n jong dier vaak maar een kwartiertje bezig bent. Als je daar dan helemaal voor moet komen rijden zullen veel mensen dat niet de moeite vinden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:14

Stuur ff een berichtje naar amable hier op bokt. Heb ik hele goede ervaring mee met eerste start met paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:23

Ik weet jammer genoeg ook niet iemand, maar ik wil wel alvast stemmen voor een volgtopic. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:42

Nies_ schreef:
Annikoe schreef:

Haha ahh

Zou zeggen kom maar brengen, maar dat was juist het idee niet. :Y)

Ik denk dat zoiets niet echt bestaat omdat je met zo'n jong dier vaak maar een kwartiertje bezig bent. Als je daar dan helemaal voor moet komen rijden zullen veel mensen dat niet de moeite vinden.

Die mensen zijn er zeker we hoor.

Ik doe dat zelf in mijn eigen omgeving en ken er meerdere. Zit alleen niet in jouw omgeving. Zou wat bij kennissen en stallen in de omgeving navragen want dan heb je en beter bereik dan via bokt denk ik.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 21:58

Pfieuw, toch nog wat reacties! :D
Ik had idd al eens op de site van amable gekeken, maar ik wist niet of zij ook echt het zadelmak en inrijden gedeelte doet. Maar wellicht handig om gewoon met grondwerk te beginnen envanuit daar verder te zoeken. Haar manier van werken spreekt mij wel aan.

Gini schreef:
Ik weet jammer genoeg ook niet iemand, maar ik wil wel alvast stemmen voor een volgtopic. :D

Haha aah lief, wie weet komt die er wel!

En idd op stal navragen, ga ik ook doen!

PFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:40

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:35

Jammer dat je niet in de buurt zit, had je graag geholpen! :)

En wat een ontzettend mooi paardje!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 19:29

@ PFT: dankjewel! ik ga er even naar kijken!

@JudithGigi: bedankt voor het lieve compliment :)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:46

Neem eens contact op met Suzy Deurinck van www.deurinck.nl. Ik denk dat zij heel goed past bij wat jullie zoeken. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 12:34

Effects schreef:
Neem eens contact op met Suzy Deurinck van http://www.deurinck.nl. Ik denk dat zij heel goed past bij wat jullie zoeken. :)

Ziet er zeker interessant uit, dankjewel! Wellicht dat ik contact met haar opneem :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:03

Annikoe schreef:
Effects schreef:
Neem eens contact op met Suzy Deurinck van http://www.deurinck.nl. Ik denk dat zij heel goed past bij wat jullie zoeken. :)

Ziet er zeker interessant uit, dankjewel! Wellicht dat ik contact met haar opneem :)

Denk alleen niet dat ze ook kan zadel mak maken! Maar verder zeker een heel fijn persoon! Equinova hoeve zit in Hoeven is ook niet heel ver van jou Maar daar zal je hem wel moeten stallen

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:24

Je zou eens contact op kunnen nemen met Equinologica (https://www.facebook.com/Equinologica). Zij hebben een opleidingstraject voor paardengedragstrainers en studenten (en afgestudeerden) in het hele land. Zij kunnen je sowieso fantastisch helpen bij het hele traject tot en met zadelmak en ruitermak. Voor het doorrijden zul je dan een andere instructeur moeten vinden, maar voor die basis kan ik je hun echt aanraden!

Op hun Facebook staan ook veel filmpjes van hoe zij paarden trainen. Ik heb hier zelf heel veel aan gehad en veel van hun methoden toegepast met mijn jonge paard (nu bijna 4). Succes met je knappe paard!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:32

Bij een paard dat een goede grondwerkbasis heeft, incl sturen leren via dubbele lijnen, naast en boven het paard staan op krukjes, en accepteren van gekke dingen op en om het lijf, stelt het echt zadelmak maken zo doorgaans erg weinig voor. Dus geen reden om niet een (goede) grondwerkjuf in te schakelen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:22

troi schreef:
Bij een paard dat een goede grondwerkbasis heeft, incl sturen leren via dubbele lijnen, naast en boven het paard staan op krukjes, en accepteren van gekke dingen op en om het lijf, stelt het echt zadelmak maken zo doorgaans erg weinig voor. Dus geen reden om niet een (goede) grondwerkjuf in te schakelen.

Ik zeg zelf altijd dat bijna alles vanzelf gaat wanneer je een goede grondwerk basis hebt :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 17:33

troi schreef:

Ik heb toch ook nergens gezegd dat ik geen goede grondwerk basis wil? :) Of is dit bericht niet aan mij gericht?
Ik vroeg mij gewoon af of er iemand is die alles vanaf het begin tot het einde kan begeleiden. En anders begin ik idd eerst met grondwerk en zoek ik vervolgens iemand die kan helpen met het daadwerkelijk doorrijden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:57

Ik heb volgende week zaterdag mijn eerste afspraak met Suzy Deurick! Eerst zorgen dat alles vanaf de grond goed bevestigd is en daarna ga ik op zoek naar iemand die kan helpen met inrijden :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:18

Annikoe schreef:
Ik heb volgende week zaterdag mijn eerste afspraak met Suzy Deurick! Eerst zorgen dat alles vanaf de grond goed bevestigd is en daarna ga ik op zoek naar iemand die kan helpen met inrijden :)

Goed zeg hele fijne meid! :)

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:58

Annikoe schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is gegaan Suzy Deurick :)