Pony delen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Spookje_Sam

Pony delen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:15

Beste bokkers,

Zoals vele van jullie wel kennen, is het ongelofelijk moeilijk om een geschikte verzorgpony te vinden in de buurt. Het liefste wil je natuurlijk je eigen pony, maar dat is veel te duur en neemt gigantisch veel tijd in beslag. Ik zit hier zelf ook al een tijdje mee en heb daarom een idee, maar wil even weten of er in mijn buurt animo voor is. Dus twijfel je al een tijdje om een pony aan te schaffen, lees dan snel verder!

Ik zou graag met twee andere dames/heren een pony willen delen. Wat houdt dit dan precies in? De kosten per maand worden door drie gedeeld, waardoor ze gigantisch gereduceerd worden. Stalling, dierenarts, hoefsmid etc, alles wordt natuurlijk opgedeeld. We hebben allemaal dan +/- 2 dagen tot beschikking om van de pony te genieten en natuurlijk mag alles! Het is eigenlijk hetzelfde concept als met bijrijders, alleen is de verantwoordelijkheid voor drie mensen ipv één iemand. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de pony ook beschouwt als je 'eigen'. Mijn plan is ook om de pony als drietal aan te schaffen, iedereen moet het met de keuze eens zijn. Het is wel voor de lange termijn, aangezien een wisseling van mensen niet fijn gaat zijn voor de pony. Natuurlijk als je wilt stoppen ligt de verantwoordelijkheid ook bij jou om zsm een goede nieuwe bijrijder te vinden(dit leek me redelijk toch?).

Ik wil dit idee zelf het liefste uitvoeren in de omgeving van Amsterdam/Weesp. Het lijkt mij heel gezellig om dit te doen met twee mensen die met een zachte hand rijden en 18+ zijn (dit vanwege het geldbedrag wat eraan vastzit en de verantwoordelijkheid). Ik zou zelf graag een pony hebben die bomproof is en waarmee ik lekker buiten kan rijden, maar iemand met wedstrijdambities kan ook altijd meedoen! Ik zoek hiervoor natuurlijk gemotiveerde, lieve en gezellige mensen! Iemand met een passie voor paarden, ervaring met rijden/verzorgen, verantwoordelijk en gezellig in de omgang!

Als het je wat lijkt, reageer of stuur mij een mailtje! :)

Liefs,
Sam
Laatst bijgewerkt door Spookje_Sam op 08-01-18 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KimDJarig

Re: Pony delen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:18

Bij voorbaat, dit gaat niet werken...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:20

sam, dit is een publiek forum, je kunt het beste je mail adres verwijderen (het is niet handig zulke gegevens zomaar op een forum achter te laten)

Daarnaast een goedbedoelde tip- je zult als 32 jarige vast en zeker al mee hebben gekregen dat een pony 'gelijk' delen vaak niet gemakkelijk is- het loopt helaas tussen 2 mensen al vaak spaak omdat ieder er zijn eigen idee op na houdt wat goed is en niet.

Leg dus contractueel goed vast wie eindverantwoordelijk voor de pony is (ook ivm verzekering)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:21

Ik zou hier nog eens goed over nadenken. Iedereen heeft toch zijn eigen idee over trainen en opvoeden. Dit gaat geheid voor conflicten zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:21

Sorry, maar als je dit al wilt doen kan je dat beter doen met mensen die je kent. Niet via een oproepje op internet...
Dit ga je niet voor elkaar krijgen. En zo wel, is de kans groot dat je spijt krijgt...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:22

Dit gaat niet werken. Wat als je voor keuzes staat waar niet iedereen het mee eens is? Denk bijvoorbeeld aan een operatie met 50/50 slagingskans. Of wat als iemand dingen met de pony doet die jou totaal niet aanstaan? Je kunt er dan ook niet zomaar wat van zeggen, want je hebt alledrie evenveel “recht” op de pony. Het lijkt mij beter als er altijd één hoofdverantwoordelijke is, die financieel meer bijdraagt, maar ook het laatste woord heeft wat betreft keuzes. Het lijkt een leuk idee, maar ik denk niet dat dit in de praktijk goed uitpakt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:23

Dit gaan niet werken, de 1 wil wat anders dan de ander....wat als er iemand is die wedstrijden wil rijden? Die zal toch vaker moeten rijden om te oefenen, wat als 1 iemand de pony mee het bos in neemt en kreupel terug komt? Dan krijg je jaaa dat mag je zelf betalen, heb jij gedaan.
Wat als de een b.v met koliek wil opereren en de ander niet?

Wat als 1 iemand het niet naar de zin heeft op de stalling?

En zo kan je wel uren doorgaan

Spookje_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:26

Ik snap jullie argumenten. Ik was zelf ook van plan om in ieder geval duidelijke afspraken te maken en in ieder geval te zorgen dat dat ook in een contract vastgelegd wordt.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:26

Niet doen is mijn advies. Iedereen heeft zijn eigen mening als het gaat om operaties, inslapen en veel meer. En wat als je een wedstrijd wilt rijden, maar deze op de dag van een ander valt? Dit zou best kunnen werken onder de voorwaarden dat 1 iemand de eigenaar is, meer richting lease dus.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:30

Spookje_Sam schreef:
Ik snap jullie argumenten. Ik was zelf ook van plan om in ieder geval duidelijke afspraken te maken en in ieder geval te zorgen dat dat ook in een contract vastgelegd wordt.

Je gaat nooit alles vast kunnen leggen. Er zullen altijd situaties voorkomen die je niet had voorzien. Echt, geloof me, het gaat je alleen maar een hoop gezeur opleveren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:35

En wat als pony ziek wordt, persoon A wil koste wat het kost de pony redden, persoon B wil tot zekere hoogte gaan en persoon C vind het niet eerlijk tov de pony en wil dat de pony ingeslapen wordt?
Wat als er een wedstrijden wil rijden en de ander gewoon rondhobbelen?
Wat als er iemand iets kapot maakt, maar
Komt door slecht onderhoud van de ander? Als de een de pony kreupel rijd, draaien de anderen dan ook op voor de kosten?
Plus je moet drie mensen vinden die naar dezelfde manier van huisvesting, voeding en rijden streven.. en het dan nog waar maken ook

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:41

Aangezien deze oproep niet op het forum mag plaats ik hier een slotje.