Zoals vele van jullie wel kennen, is het ongelofelijk moeilijk om een geschikte verzorgpony te vinden in de buurt. Het liefste wil je natuurlijk je eigen pony, maar dat is veel te duur en neemt gigantisch veel tijd in beslag. Ik zit hier zelf ook al een tijdje mee en heb daarom een idee, maar wil even weten of er in mijn buurt animo voor is. Dus twijfel je al een tijdje om een pony aan te schaffen, lees dan snel verder!
Ik zou graag met twee andere dames/heren een pony willen delen. Wat houdt dit dan precies in? De kosten per maand worden door drie gedeeld, waardoor ze gigantisch gereduceerd worden. Stalling, dierenarts, hoefsmid etc, alles wordt natuurlijk opgedeeld. We hebben allemaal dan +/- 2 dagen tot beschikking om van de pony te genieten en natuurlijk mag alles! Het is eigenlijk hetzelfde concept als met bijrijders, alleen is de verantwoordelijkheid voor drie mensen ipv één iemand. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de pony ook beschouwt als je 'eigen'. Mijn plan is ook om de pony als drietal aan te schaffen, iedereen moet het met de keuze eens zijn. Het is wel voor de lange termijn, aangezien een wisseling van mensen niet fijn gaat zijn voor de pony. Natuurlijk als je wilt stoppen ligt de verantwoordelijkheid ook bij jou om zsm een goede nieuwe bijrijder te vinden(dit leek me redelijk toch?).
Ik wil dit idee zelf het liefste uitvoeren in de omgeving van Amsterdam/Weesp. Het lijkt mij heel gezellig om dit te doen met twee mensen die met een zachte hand rijden en 18+ zijn (dit vanwege het geldbedrag wat eraan vastzit en de verantwoordelijkheid). Ik zou zelf graag een pony hebben die bomproof is en waarmee ik lekker buiten kan rijden, maar iemand met wedstrijdambities kan ook altijd meedoen! Ik zoek hiervoor natuurlijk gemotiveerde, lieve en gezellige mensen! Iemand met een passie voor paarden, ervaring met rijden/verzorgen, verantwoordelijk en gezellig in de omgang!
Als het je wat lijkt, reageer of stuur mij een mailtje!

Liefs,
Sam