Stalling omgeving Meppel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veeerr

Stalling omgeving Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 00:10

Hallo Bokt :wave:

Sinds kort ben ik verhuisd naar Meppel en ondertussen ben ik ook rustig aan het (bij)sparen voor een eigen paard :Y). Om mezelf een beetje voor te bereiden heb ik al wat rond gezocht op internet naar stalling mogelijkheden in/rondom Meppel, echter kan ik op verschillende websites niet veel informatie vinden (alleen als ik direct contact opneem uiteraard).

Omdat het nog niet zo ver is om per direct een stalling te zoeken, vind ik het nog niet nodig om contact op te nemen voor meer informatie. Daarom dacht ik dat jullie mij misschien al wel wat informatie kunnen geven/delen omtrent de mogelijkheden/ervaringen en prijzen. :D

Qua de mogelijkheden sta ik nog helemaal open, omdat ik natuurlijk nog niet weet wat eventueel mijn paard nodig zal gaan zijn en ik vind persoonlijk dat dit per paard anders is (het mooiste vind ik dat het paard zo veel mogelijk buiten kan staan).

Wie kent in/rondom Meppel mogelijkheden om je paard te stallen? Wat zijn je ervaringen? Prijs? Mogelijkheid tot 24/7 naar buiten? In de nacht op stal? Binnen en/of buitenbak? etc.

Graag hoor ik van jullie :o

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:35

Hallo!

Mijn ouders zijn de eigenaar van De Boterkamp (http://deboterkamp.nl/) in Broekhuizen. De paarden gaan hier normaal gesproken naar binnen zodra het donker begint te worden, maar volgens mij zijn er in overleg ook opties voor 24/7 buiten. We hebben een binnen- en buitenbak.

Qua ervaringen ben ik natuurlijk niet neutraal, maar als niet-meer-paardenliefhebber kom ik vaak buiten voor de gezelligheid, die kan je vaak wel vinden namelijk! :D

Qua prijzen en verdere dingen kan ik je niet veel informatie geven, mijn ouders slapen namelijk al. Wel kan ik zeggen dat je altijd welkom bent om eens te kijken. Sowieso is dat de beste optie, want zo krijg je echt je eigen mening mee en weet je waar je je goed bij voelt. :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:51

finnens

Re: Stalling omgeving Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:25

Hoeve beukers zit in wanneperveen, vlakbij meppel dus.

Zomer van 8 tot 6 op de wei, snachts op stal.

Winter 8 tot half 4 ongeveer op de paddock. Nachts op stal.

Prijs zit rond de 160€ all in. Er zijn twee buitenbakken.

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:41

Hiraeth schreef:
Hallo!

Mijn ouders zijn de eigenaar van De Boterkamp (http://deboterkamp.nl/) in Broekhuizen. De paarden gaan hier normaal gesproken naar binnen zodra het donker begint te worden, maar volgens mij zijn er in overleg ook opties voor 24/7 buiten. We hebben een binnen- en buitenbak.

Qua ervaringen ben ik natuurlijk niet neutraal, maar als niet-meer-paardenliefhebber kom ik vaak buiten voor de gezelligheid, die kan je vaak wel vinden namelijk! :D

Qua prijzen en verdere dingen kan ik je niet veel informatie geven, mijn ouders slapen namelijk al. Wel kan ik zeggen dat je altijd welkom bent om eens te kijken. Sowieso is dat de beste optie, want zo krijg je echt je eigen mening mee en weet je waar je je goed bij voelt. :j

Bedankt voor je reactie! Kijken was ik sowieso van plan als de tijd daar is, maar voor nu kan ik op deze manier natuurlijk mooi even ervaringen en informatie werven.

De stal van je ouders klinkt als een mooie optie. Die onthoud ik zeker!

@finnens Weet jij ook of de buitenbakken goed te rijden zijn (zoveel mogelijk) het hele jaar door?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:11

Ja ik sta er zelf, de bakken zijn bijna altijd goed te rijden. Als het echt heel veel geregend heeft (zoals nu) zijn ze wel aardig nat. Maar heb nog niet gehad dat het te erg was om helemaal niet te rijden.

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 20:34

Zijn er nog mensen die nog andere stallingsmogelijkheden in/rondom Meppel weten/kennen? Graag hoor ik het :)

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:57

SMOESxKURO schreef:
Zijn er nog mensen die nog andere stallingsmogelijkheden in/rondom Meppel weten/kennen? Graag hoor ik het :)

Hoihoi,

Ik sta zelf sinds kort bij Stal Veltkamp, is richting Rogat/de Wijk.
Als het weer het toelaat staan ze lekker buiten, verder is er een longeercirkel en buitenbak.
Voor meer info mag je mij altijd een pb sturen :)

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:44

maitestar23 schreef:
SMOESxKURO schreef:

Hoihoi,

Ik sta zelf sinds kort bij Stal Veltkamp, is richting Rogat/de Wijk.
Als het weer het toelaat staan ze lekker buiten, verder is er een longeercirkel en buitenbak.
Voor meer info mag je mij altijd een pb sturen :)

Ik ben zeker benieuwd naar meer informatie. Ik stuur je even een PB. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:48

je hebt ook nog benak in koekange

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:55

Alja schreef:
je hebt ook nog benak in koekange

Benak heb ik nog niet voorbij zien komen op internet. Weet jij toevallig wat hier de mogelijkheden zijn? :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:00

ik heb er ongeveer 100 jaar geleden gestaan :+
maar er is een binnenbak bij, buitenbak en fijne stallen

meer info zou ik zo niet hebben

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 23:00

Alja schreef:
ik heb er ongeveer 100 jaar geleden gestaan :+
maar er is een binnenbak bij, buitenbak en fijne stallen

meer info zou ik zo niet hebben

_O- Duidelijk haha!
Ik noteer deze stal in ieder geval wel even op mijn lijstje om in de 'toekomst' even te gaan kijken.