Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:57

pieterverh schreef:
Ze heeft wel eigen paarden, pas nog een eigen paard erbij gekocht (wordt niet verteld op Facebook) dochter ook tig eigen paarden. Dat alleen voor de duidelijkheid want van mij mogen ze, echt. Alleen cijfert niemand zich weg en kan er gewoon veel beter voor de paarden en de vrijwilligers gezorgd worden. Steek de handen uit mouwen, vroeg uit bed en gewoon 7 dagen in de week voor de paarden zorgen. Moet iedereen met paarden.


Oke dat wist ik niet. Worden die eigen paarden ook betaald uit geld van de stichting dan?

pieterverh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:08

Er zijn geen andere inkomsten. Maar nogmaals van mij mogen ze. Maar zorg er zelf voor.
Laatst bijgewerkt door pieterverh op 25-12-22 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:10

pieterverh schreef:
Er is geen ander geld, dus ja zal moeten.


Hier schrik ik best van. Nu doneer ik aan geen enkele stichting dus van mij zullen ze niet rijk worden. Maar geld bedelen voor opvangpaarden en daar je eigen paarden ook van onderhouden vind ik wel heel slecht.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:15

Puur uit belangstelling ... er zijn dus geen verschillende bedrijfstakken? Pensioenpaarden waar eigenaren gewoon per maand voor betalen, vallen ook onder de stichting?

pieterverh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:15

Als je zelf hele dagen met alle paarden bezig zou zijn, met een ieder die inkomen krijgt uit de stichting, dan snap ik dat wel. In dat geval heb je geen mogelijkheid om ergens anders inkomen vandaan te halen.
Laatst bijgewerkt door pieterverh op 25-12-22 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pieterverh
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-04-21

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:17

MoniqueT, dat klopt. Niet alle eigenaren betalen voor hun paard, maar sommigen doen heel veel werk voor de stichting. Sommigen ook niet. Maar veruit de meeste mensen betalen voor hun eigen paard inderdaad.

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:21

pieterverh schreef:
Als je zelf hele dagen met alle paarden bezig zou zijn, met een ieder die inkomen krijgt uit de stichting, dan snap ik dat wel. In dat geval heb je geen mogelijkheid om ergens anders inkomen vandaag te halen.


Maar dan heb je dus een soort van salaris wat door de stichting betaald wordt. Daar is op zich niets mis mee als je dat gebruikt voor het onderhoud van jezelf en je paarden. Maar je eigen paarden en die van je dochter onderhouden met geld wat gedoneerd wordt voor de opvang paarden vind ik echt niet kunnen.

tengeltje11
Berichten: 7167
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:25

Idd, een salaris is prima, maar dan ben je een bedrijf en moet je niet gaan bedelen als stichting. Een stichting hoort met vrijwilligers te werken en ja, er zijn ook vergoedingen voor vrijwilligers, maar daar onderhoud je geen paard van.

Dus neen, hier ook geen fan.

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:30

tengeltje11 schreef:
Idd, een salaris is prima, maar dan ben je een bedrijf en moet je niet gaan bedelen als stichting. Een stichting hoort met vrijwilligers te werken en ja, er zijn ook vergoedingen voor vrijwilligers, maar daar onderhoud je geen paard van.

Dus neen, hier ook geen fan.



Dat is niet helemaal waar. Er zijn meer stichtingen waar iemand een salaris uit ontvangt. Maar die zijn dan inderdaad ook minimaal een volledige werkweek aan het werk voor de stichting.

tengeltje11
Berichten: 7167
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:38

Dat kan idd, maar die hebben dan openbare cijfers, inzages, echt een werkcontract,…..
En dat maakt het allemaal transparant en correct….

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:40

fransje23 schreef:
Dus stel (is dus een voorbeeld) als een groot deel, neem 50%,in haar eigen portemonnee verdwijnt maakt dat niet uit?

Hou toch eens op. Als dit zo was had Laura toch al lang een huis gekocht?.

SjonnieZ

Berichten: 2398
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:40

Dreamboy schreef:
pieterverh schreef:
Als je zelf hele dagen met alle paarden bezig zou zijn, met een ieder die inkomen krijgt uit de stichting, dan snap ik dat wel. In dat geval heb je geen mogelijkheid om ergens anders inkomen vandaag te halen.


Maar dan heb je dus een soort van salaris wat door de stichting betaald wordt. Daar is op zich niets mis mee als je dat gebruikt voor het onderhoud van jezelf en je paarden. Maar je eigen paarden en die van je dochter onderhouden met geld wat gedoneerd wordt voor de opvang paarden vind ik echt niet kunnen.


Volgens mij wordt dat laatste ook niet beweerd. Die Laura leeft uiteraard niet van de lucht en zal een salaris uit de stichting halen. Wat ze daar dan mee doet is aan haar.

Marika
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-12-22

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 02:09

Ik kom al jaren op de stichting,ik vond het al raar dat Pieter zich heel erg in de stichting drong.
Nu zie ik al een paar maanden dat hij zijn frustraties botviert.
En echt heel vals bezig is. Wat ik raar vindt waarom hij en meerdere uit zijn groep de stichting zo aanvalt.
Geniet hij hiervan.
Ik heb hele andere verhalen, ik zag alleen maar hardwerkende mensen.
En heeft vele meisjes geholpen met hun persoonlijke problemen.
Wij zelfs Laura hebben moeten wasrschuwen omdat zij te veel vergt van zichzelf.
Dit is hoe ik het ervaren heb.
Vindt het heel erg wat er nu over de stichting wat mijn tweede thuis is, geschreven wordt en zeker over Laura
Zij heeft zelfs weekendje weg gedoneerd gekregen, ik meen zelfs ook van Pieter en van Angelque.
Kortom ik hoop dat dit geschop een keer klaar is.
Vond dat ik wat moest zeggen.

Brainless

Berichten: 29767
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 02:32

Marika schreef:
Ik kom al jaren op de stichting,ik vond het al raar dat Pieter zich heel erg in de stichting drong.
Nu zie ik al een paar maanden dat hij zijn frustraties botviert.
En echt heel vals bezig is. Wat ik raar vindt waarom hij en meerdere uit zijn groep de stichting zo aanvalt.
Geniet hij hiervan.
Ik heb hele andere verhalen, ik zag alleen maar hardwerkende mensen.
En heeft vele meisjes geholpen met hun persoonlijke problemen.
Wij zelfs Laura hebben moeten wasrschuwen omdat zij te veel vergt van zichzelf.
Dit is hoe ik het ervaren heb.
Vindt het heel erg wat er nu over de stichting wat mijn tweede thuis is, geschreven wordt en zeker over Laura
Zij heeft zelfs weekendje weg gedoneerd gekregen, ik meen zelfs ook van Pieter en van Angelque.
Kortom ik hoop dat dit geschop een keer klaar is.
Vond dat ik wat moest zeggen.

Er zijn meerdere mensen die zowel goede als slechte dingen benoemen.
Maar dat ze vele meisjes hebben geholpen met hun persoonlijke problemen? Daar heb ik mijn vraagtekens bij.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 07:25

Nou joh wat een verhalen, en wat een verschillende ervaringen. Ik moet zeggen dat ik het wel eens voorbij heb zien komen, maar nooit gedoneerde heb.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:21

elmiran schreef:
fransje23 schreef:
Dus stel (is dus een voorbeeld) als een groot deel, neem 50%,in haar eigen portemonnee verdwijnt maakt dat niet uit?

Hou toch eens op. Als dit zo was had Laura toch al lang een huis gekocht?.

Ik type stel en "dit is een voorbeeld" , hoeveel duidelijker moet ik zijn om aan te geven dat het puur een voorbeeld is?

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:27

Uit het jaarverslag 2021


    Beloningsbeleid

    De Stichting Paard In Nood Spanje draait op vrijwilligers.
    Er werden in het verslagjaar via Stichting Paard In Nood Spanje geen salarissen en lonen betaald.
    Wel is in het verslagjaar, vooruitlopend op vast te stellen beleid in het najaar van 2021, begonnen met
    het uitbetalen van vrijwilligersvergoedingen aan die vrijwilligers die langer dan een half jaar
    meewerken op de stichting en zelfstandig wonen in Almaden de la Plata.


Er stond in 2021 niemand op de loonlijst.
Uiteraard kan er inkomen uit andere bronnen zijn.

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:35

elmiran schreef:
fransje23 schreef:
Dus stel (is dus een voorbeeld) als een groot deel, neem 50%,in haar eigen portemonnee verdwijnt maakt dat niet uit?

Hou toch eens op. Als dit zo was had Laura toch al lang een huis gekocht?.


Deze reactie beaamt gewoon alles wat er is gezegd

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:44

Amber_anne schreef:
elmiran schreef:

Dus stel (is dus een voorbeeld) als een groot deel, neem 50%,in haar eigen portemonnee verdwijnt maakt dat niet uit?

Hou toch eens op. Als dit zo was had Laura toch al lang een huis gekocht?.


Deze reactie beaamt gewoon alles wat er is gezegd[/quote]

Want? Niet iedereen kiest ervoor om in een (groot) huis te wonen. Er zijn zat mensen met geld die in een flatje of caravan wonen

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:57


Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:52

@dreamboy omdat er staat '(is dus een voorbeeld)' maar de volgers van deze stichting springen op elk negatief bericht zonder te lezen. Dat is precies wat er hier wordt verteld door de mensen met negatieve ervaringen. Het heilig geloven in een persoon en geen fout kunnen zien.

Deze volgers zijn zo fanatiek in het verdedigen zonder open te staan voor kommentaar dat ik persoonlijk al nooit betrokken zou willen zijn bij een stichting als dit.

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:07

Amber_anne schreef:
@dreamboy omdat er staat '(is dus een voorbeeld)' maar de volgers van deze stichting springen op elk negatief bericht zonder te lezen. Dat is precies wat er hier wordt verteld door de mensen met negatieve ervaringen. Het heilig geloven in een persoon en geen fout kunnen zien.

Deze volgers zijn zo fanatiek in het verdedigen zonder open te staan voor kommentaar dat ik persoonlijk al nooit betrokken zou willen zijn bij een stichting als dit.

Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:11

Wat een klucht is dit zeg. Zit al een poosje vol verbazing mee te lezen....Tis een welles/nietes verhaal aan het worden.Lijkt ook wel alsof dat Spaanse dorp een Nederlands/Belgische enclave is, zoveel Bokkers lijken er te wonen...
Ik krijg het gevoel dat hier iets van een dorpsruzie/vaste vakantieplekruzie wordt uitgevochten. Iedereen probeert elkaar te overtuigen hier...

Ik kan al niet begrijpen waarom zo'n in Nederland/Belgie geworteld paard aan de andere kant van Europa met pensioen zou moeten gaan, maar ok, ieder zijn ding....

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:41

Charmaine schreef:
Ik kan al niet begrijpen waarom zo'n in Nederland/Belgie geworteld paard aan de andere kant van Europa met pensioen zou moeten gaan, maar ok, ieder zijn ding....


Hier wil ik wel even op in gaan, los van Los Caballos Luna. Wij hebben in 2010 besloten naar Spanje te emigreren, omdat mijn man in de Nederlandse winters maandenlang uitgeschakeld was door heftige pijnklachten. We hadden twee paarden van onszelf en een pensionpaard (ook blijven staan nadat de klant het paard van ons kocht). De laatste is met haar naar een andere stal gegaan.

Onze 19-jarige en zijn 7-jarige broertje met een gebrek, wilden we voor geen goud in de handel terecht zien komen, maar ook niet mee naar het hete en dorre Spanje nemen. Wij kozen voor Frankrijk om twee redenen. Ten eerste kostte het veel minder dan twee paarden jarenlang nog in Nederland op pension houden en ten tweede gunden we ze vooral een paradijs op aarde. Heel veel ruimte, het jaar rond buiten met veel gras en een grote inloop stal met hooi en waar nodig alle medische zorg waar behoefte aan was. Ze hebben dat gekregen, we gingen er jaarlijks heen en er was een actieve groep eigenaren die elkaars paarden ook in de gaten hield. Wij betaalden gewoon allemaal en er ook dierenarts, tandarts en hoefsmid zaten bij de prijs inbegrepen. Wij hebben nooit een extra rekening gezien.

Ik snap dus heel goed dat mensen voor het buitenland kiezen. Maar juist het zuiden, dat wilden wij onze vossen niet aandoen, die stonden in Nederland in de hete zomerdagen al een aantal uren op stal wegens de verbrande neusjes.

Wij wonen trouwens niet in de regio waar het nu om draait, maar Nederlanders en Vlamingen vind je hier overal.

fleurtjeuh
Berichten: 10374
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:21

Wat ik vooral bijzonder vind aan dit soort discussies, is dat er geen middenweg mogelijk lijkt.
Waarom kunnen de mensen met positieve ervaringen niet zeggen 'joh, bij mij alleen goede dingen, maar rot voor je dat het bij jou slecht is gegaan '
En de mensen met slechte ervaringen 't is bij mij echt poedersuiker gegaan, maar fijn dat er paarden zijn die het daar wel goed doen'
Waarom moet een topic waar ervaringen gedeeld mogen worden zo vervallen in waarschuwingen en elkaar is diskrediet proberen te brengen?
Waarom kunnen beide kanten niet gewoon bestaan?