Special care paard en stalling

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gambler21

Special care paard en stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 22:49

Hallo,

Zijn er in Nederland ook stallingen die zich richten op paarden die extra zorg nodig hebben? Voor mijn paard die vanwege gezondheidsklachten extra zorg en speciaal voer nodig heeft ben ik aan het bekijken wat de opties zijn. Ik ben eigenlijk benieuwd of er stallen zijn die zich echt richten op paarden die extra zorg nodig hebben, waar deze zich dan bevinden, wat de mogelijkheden zijn etc. Wie heeft er een special care paard en waar staat deze? Kortom, wie heeft er tips/ervaringen voor het perfecte thuis waar paardenwelzijn en individuele zorg echt hoog in het vaandel staan.

cobiie

Re: Special care paard en stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:04

Stallen die zich op revalidatie richten zou iets voor je kunnen zijn zoals bijv. https://www.deboevehoeve.nl/pages/wat-d ... idatie.php , maar ook bijv. de Gezonde hoeve in Oud Beijerland doet klein schalig paarden in pension opnemen om het revalidatieproces optimaal te laten verlopen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:19

Ben benieuwd wat voor zorg je paard dan nodig heeft. Je zou toch zeggen dat voor elk paard met baas wel iets passends te vinden is...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:31

Bij ons op stal krijgt ieder paard wat hij of zij specifiek nodig heeft. Standaard.
Maar wat zoek je precies. Een stal waar je hem/haar met pensioen zet, of gewoon een pensionstal maar dan net met wat extra dan bij de meesten?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:23

Het zal ervan afhangen wat je paard aan special care nodig heeft. Is het alleen aparte voeding, is het aparte huisvesting, is het dat hij drie keer per dag gestapt moet worden etc.

http://www.dewildtshof.nl/ is in principe voor paarden met pensioen, maar volgens mij nemen ze als ze plek hebben ook paarden voor kortere tijd aan die speciale zorg nodig hebben.

Anders beland je inderdaad bij revalidatiestallen, die zitten door heel Nederland verspreid.

Je zal je wel moeten realiseren dat hier wel hogere kosten aan verbonden zijn dan je paard op een "gewone" stal zetten.