Animo voor paardenspullen beurs/markt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Animo voor paardenspullen beurs/markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 18:27

Allereerst, mocht dit verkeerd staan dan mijn welgemeende excuses!

Ik heb in mijn kast(en) heel erg veel paardenspullen liggen. Tig dingen met het kaartje er nog aan en nooit gepast of iets mee gedaan maar ook gebruikte spullen die eruit zien als nieuw.
Wat ik nu vooral merk is dat de verkoop via marktplaats of FB niet echt lekker loopt en ik weet denk ik waarom. Niet zozeer om te prijzen.
Als ik zelf iets wil kopen, heb ik het graag even in mijn handen, wil ik het graag even passen of de stevigheid ervan voelen en kwaliteit bepalen. Dit kan niet door middel van een foto. Verzenden is vaak verkocht en dan zit ik er mee als het niet bevalt of past.

Nou kwam ik op het idee om met mijn spullen naar een rommelmarkt of paardenspullen beurs te gaan, dit laatste leek mij het beste. Maar ik kan niks vinden! Dus of ik zoek niet goed, of het bestaat (nog) niet of het wordt maar heel weinig georganiseerd.

Nou keek ik eens op marktplaats en facebook en zag dat er mega veel spullen worden aangeboden.
Nou leek het mij een leuk idee om ergens centraal in het land (arnhem, deventer, apeldoorn e.o.) zo iets te gaan organiseren.
Een mooie beurs met alleen maar paardenspullen of paard gerelateerde spullen in elk geval.
Maar mijn grote vraag, is hier animo voor? Zo ja, wat moet er dan allemaal geregeld worden?
In elk geval een locatie, indoor of outdoor? heb ik vergunningen nodig? Wat zullen de kosten zijn die hieraan hangen? verhuur je de kraampjes? zo ja, voor hoeveel? noem maar op...
Dus ik ben benieuwd naar jullie ideeën en hoor graag suggesties!

Dayanara

Re: Animo voor paardenspullen beurs/markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:37

Je zult een vergunning moeten hebben, ruimte om te parkeren en vooral heeeeel veeeeel promoten. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat het publiek vaak tegenvalt..

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:43

Zoiets zou ik proberen bij een vereniging te organiseren, en dan op de manier van de knhs. Dat je je spullen inleverd van te voren bij de organisatie, er kaartjes aankomen met prijs en info. En dat mensen aan het einde kunnen afrekenen met de organisatie.

Een vereniging heeft vaak de ruimte (bak) en hulp (leden). En als je genoeg reclame maakt komen er genoeg mensen spullen inleveren en vaak dus ook weer spullen kopen ;)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 21:20

Annemeik schreef:
Zoiets zou ik proberen bij een vereniging te organiseren, en dan op de manier van de knhs. Dat je je spullen inleverd van te voren bij de organisatie, er kaartjes aankomen met prijs en info. En dat mensen aan het einde kunnen afrekenen met de organisatie.

Een vereniging heeft vaak de ruimte (bak) en hulp (leden). En als je genoeg reclame maakt komen er genoeg mensen spullen inleveren en vaak dus ook weer spullen kopen ;)

Daar zat ik ook aan te denken maar als het bij een vereniging moet zou het onze vereniging moeten zijn. Ik gok niet op problemen qua gebruik manege maar wel qua vrijwilligers, opbouw etc. Ik zou het het mooist vinden dat mensen zelf bij hun kraampje kunnen staan. Zij weten immers alles over hun eigen spullen. Maar het is nu nog spelen met een idee hoor! Of het daadwerkelijk er van komt is een tweede

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:54

Zoiets bestaat wel al. Wij organiseren 2 keer per jaar een tweedehands beurs. Er komen altijd bizar veel bezoekers.
Kijk hier anders even naar: Staan tips/ideeën tussen die je gebruiken. https://www.horsetopshop.com/tweedehandsbeurs

Qua vrijwilligers leggen wij met +/- 10 man op donderdagavond alles klaar. En vrijdag en zaterdag staan wij gewoon met betaald personeel. Uiteraard kunnen dat in jouw geval ook vrijwilligers zijn.
Let er wel op dat het heel moeilijk is om aan vrijwilligers te komen.

Wij huren een grote loods waar we vooraf allen in opslaan. Als je wilt dat iedereen zelf met zijn spullen komt staan zal je moeten zorgen voor tafels/kraampjes.

Bij ons zijn er voor de aanbieders geen kosten aan verbonden. Onze ervaring is dat er dan geen animo voor is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:08

In Dedemsvaart bij de molen wordt er ook elk jaar zoiets georganiseerd. :)

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:10

Bij de Paardenschuur in Amerongen is ook jaarlijks een 2de hands paardenspullen beurs. Is altijd druk bezocht.