Al enige tijd ben ik op zoek naar een klein huisje met een mogelijkheid paarden aan huis te houden in Friesland. (geen specifieke plaats) Dit valt niet mee, er zijn wel huizen maar bij veel moet er toch flink nog wat werk/geld tegenaan voordat het kan gaan werken. Omdat ik toch heel graag uit de Randstad weg zou willen naar Friesland begint de volgende optie zich te vormen; een "gewoon" huis met een goede pensionstalling voor mijn paard in de buurt. Omdat ik dus nog geen huis op het oog heb kan ik het omdraaien, eerst eens kijken waar leuke stallen zitten en dan eens kijken wat er qua huizen in de buurt is. Ik heb al gekeken naar stallen en hun websites maar ik weet zeker dat er in Friesland, net als overall in NL, heel veel stalletjes moeten zijn die geen website hebben maar wel zijn wat ik zoek. Dus...wat ik zoek....
Een stal in het gebied zuid-west Friesland (Westelijk vd lijn Dokkum, Drachten, Heerenveen. (Voor mijn werk moet de afsluitdijk een beetje te bereiken zijn) Mijn paard kan vanwege zijn rugklachten niet meer bereden worden dus een stal (min 3x4 met buitenluik of groepsstal) waar hij in zomer in de wei en s winters minimaal vier uur buiten komt in paddock of wei. Hoeft geen binnen- of buitenrijbak te hebben als ik maar wel ergens grondwerk (los) met hem mag doen op droge grond het hele jaar door. Verder uitmesten en buitenzetten/ binnenhalen (tegen extra betaling mag) moet gedaan worden. Ik geef hem onbeperkt hooi uit een slowfeeder, Dus samengevat, een ruim, licht plekje waar hij dagelijks uit zijn stal komt en waar hij onbeperkt hooi kan eten het liefst met vriendjes.
Ik hoop dat dit in de mooie provincie Friesland te vinden is!
Daphne