Ik zit met een dilemma.
Ik heb in april custom chaps besteld bij een persoon die deze zelf maakt.
Dit op aanraden van iemand die ik goed ken (en die betrouwbaar is).
Vooraf moest ik hem 60% aanbetalen.
Telkens getelefoneerd in het duits om alles duidelijk te maken wat ik wou.
Hij beloofde eraan te beginnen en ze zouden in juni af zijn.
Klonk goed.
Hij bleef maar excuses vinden om me telkens opnieuw te bellen en begon best wel creepy te doen.
Kort verteld vroeg hij me of we niet halfweg gingen daten (ik met mn duits had pas door wat hij bedoelde toen ik dichtlegde). Meteen na het telefoontje vroeg hij via whatsapp een foto van mezelf.
Wat ik natuurlijk niet stuurde. Ik maakt hem ook meteen duidelijk dat ik helemaal niet wou afspreken (+ hij is getrouwd en heeft 2 kids...

Na mijn afwijzing kreeg ik minder berichtjes over de stand van zaken. Juni naderde, niets gehoord, ik appje sturen. Hij zegt augustus. Augustus werd september. Ik mail mijn kennis om het verhaal te doen en die verteld dat hij betrouwbaar is (in zijn werk ofc) en dat het enige minpunt is dat hij geen rekening houdt met de deadlines.
September wordt oktober. Ik raak stilaan mijn geduld kwijt en app hem enkele keren per week om te zien hoe het gaat. Telkens zegt hij dat het bijna af is.
Ik appte hem voor het weekend omdat ik nu echt wel beu ben van te wachten (zonder ook maar enige foto of dergelijke te zien) en hij zegt dat de chaps klaar zijn. Hij zou ze vandaag versturen en voor hij ze verzend foto's sturen om te zien wat ik er van vind.
Vandaag natuurlijk niets gekregen, geen foto's geen traceercode.
Ik moet hem nog 40% betalen bij aankomst. Maar nu begin ik echt serieus te twijfelen of ik dit uberhaubt wel nog wil doen.
Wat zouden jullie doen?
De volle 40% betalen? Of toch een stukje achterhouden omdat hij niet netjes naar mij is (Deadlines, contact en gekke verzoeken)?
Moest ik hem niet aangeraden gekregen hebben van die kennis voor zijn fijne en mooie werk had ik echt gedacht dat ik erbij gedaan werd.
En ik merk ook wel dat z'n chaps altijd wel gemaakt worden uiteindelijk (zijn facebook staat vol van zijn gemaakte spullen.)
Vind het echt een gekke situatie zo.
Heb deze avond hem nog een sms, appje, messenger gestuurd en z'n vrouw gevraagd of het nu al klaar is. Maar nog steeds geen antwoord.
Oke dat je soms je niet aan je deadlines kan houden, zeker als je het als hobby doet. Maar dan niets laten weten vind ik echt niet netjes.
Hopelijk zie ik mijn chaps nog...