Gezocht: stalling voor lieve Friese ruin omgeving Marknesse.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frodo77

Gezocht: stalling voor lieve Friese ruin omgeving Marknesse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 08:46

Hallo,

Mijn Friese ruin van 11 jaar heeft altijd in de sport gelopen tot nu.
Hij heeft 'lichte' longproblemen wat nu goed onder controle is.

Maar omdat ik eerlijk tegenover hem wil blijven, hoeft hij van mij de sport niet meer in. (Hij liep op Z2 dressuur) Dat is nu te zwaar.
Nu wil ik hem een leuk recreatief leven geven want hij wilt nog heel graag wat doen!

Het gaat om een lieve soms wat eenkennige Friese ruin van 11 jaar. Al vanaf veulen in mijn bezit en ik weet veel over hem. Hij kan goed met andere paarden en draagt geen ijzers.

Maar omdat ik nu nog vrij duur sta ivm met binnenbak en gerichte stal voor sport, ben ik opzoek naar een goedkopere plek gericht naar de meer wat recreatieve ruiters.

Naar wat ben ik op zoek:

*Een plek waar toezicht is op de paarden

*Veel buiten komen op de wei en/of paddock.

*Waar veel goed ruwvoer word gevoerd. Liefst meerdere keren per dag, ruimschoots of onbeperkt ruwvoer.

* Een goede rijbak die de meeste tijd van het jaar rijbaar is. Met verlichting ivm dat ik ook vaak in de avonden moet komen.

*Zelf mesten geen probleem. Wel zou ik het handig vinden dat er gevoerd word en de paarden binnen en buiten worden gezet.

*Een kast/plek om je spullen in op te bergen.

* Liefst met een bos in de buurt. Omdat ik nu liever in het bos rij dan in een bak.

Ik woon zelf in Marknesse en zoek de stalling in de omgeving van Marknesse/Luttlegeest/Kuinre/Blokzijl/vollenhoven/Ens enz enz.

Weet je een leuke plek dan hoor ik het graag!
Helaas staat niet iedereen op marktplaats of internet zelf en hoop ik zo misschien een leuk plekje te vinden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:51

marije1109

Re: Gezocht: stalling voor lieve Friese ruin omgeving Marknesse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:57

Cinic stable, doe het zelf Emmeloord bij de renbaan, stal berkenhof aan de zuurbeek Vollenhove, naast de manege van PSV Vollenhove.....
Sta zelf aan de voorsterweg. Daar zijn meer mensen met paarden, stoute schoenen aan doen en vragen of je ergens bij mag?

marije1109

Re: Gezocht: stalling voor lieve Friese ruin omgeving Marknesse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:25

Toevoeging :PB Sijbrand haagsma aan de voorsterweg heeft zelf gelezen en vanaf zijn erf rijd je zo het bos in. Daarbij heeft hij 2 fijne rijbakken. Misschien het navragen waard!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:29

Doe het zelf in Emmeloord zit vol, hier sta ik sinds kort zelf en ik ben de laatste die erbij kon :')
Witte burcht is een mooie stal, wel alles zelf doen..
Ik heb hiervoor gestaan bij een particulier in Kuinre :)
Is hippisch centrum NOP niks voor je ? Geen mega bos maar prima om te rijden :)
Ik woon zelf in marknesse en werk in emmeloord dus de afstand is echt ideaal

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:04