Waar hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

affy2000

Waar hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 18:55

Ik ben er over aan het nadenken waar ik me pony wil laten verzekeren.

Nu heb ik bij Hippozorg en Efo een offerte aangevraagd.
Maar ik wil graag eerst ervaringen van andere mensen horen over verschillende paardenverzekeringen.

Dus waar hebben jullie je paard/pony verzekerd en wat zijn de ervaringen ermee?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:09

Ik heb alles uit de verzekering gehaald. 5 Paarden en (toen nog) 4 honden.
Gelegaliseerde oplichterij is het.

Heb 5400 euro kosten gehad aan een hond. Hiervan werd 350 euro uitgekeerd.
Alle veel voorkomende problemen zoals HD, cherry eye, maagtorsie, etc. zijn uitgesloten. En dit was nog de meest uitgebreide verzekering ook. De rest keerde nog minder uit.
Met de paarden is het helemaal drama. Ze pleuren je er gewoon uit als je paard voor hun te oud wordt.
In 26 jaar nog nooit wat geclaimd. Claim je een keer wat, vergoeden ze het niet.

Hier gaat elke maand 50 euro in een potje en als het nodig is pak ik het daarvan.
Dit heeft me al heel wat opgeleverd.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:13

Met mijn auto idem hoor. Ben allrisk verzekerd (nieuwe auto). Ik krijg een aanrijding (mijn schuld), schade aan mijn auto was 650 euro. Maak ik aanspraak op mijn verzekering, want ik ben immers volledig verzekerd. Kan ik óf die 650 euro uit eigen zak betalen óf mijn premie gaat voor 1 jaar lang met 100 euro per maand omhoog.
Stelletje oplichters. Waar ben ik zo goed voor verzekerd dan?

affy2000

Re: Waar hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 14:51

Zijn er ook mensen met goede ervaringen.
Apart leggen wil ik ook gaan doen, maar dit kost tijd voor je een aardig bedrag heb. En er zal maar net ervoor iets gebeuren wat meer geld kost dan je gespaard hebt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:58

Ik heb mijn paard verzekerd gehad bij 1 van de genoemde in de OP maar never nooit meer :n

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:52

moyra schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd gehad bij 1 van de genoemde in de OP maar never nooit meer :n

Mag ik vragen bij welke en je ervaringen, kan evt ook in een pb als je dat liever hebt?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:03

Hier had mijn zusje haar veulen verzekerd. Op haar eerste verjaardag gaat ze door het draad en heeft een draadwond die wij pas opmerken een paar uur na het gebeuren (stond in de opfok en wij waren toevalling die dag langs gegaan) kon niet meer gehecht worden maar was wel een vieze wond. DA vaak langs geweest en veel kosten voor verband dat dagelijks verwisseld moest worden.
0,0 uitgekeerd omdat het niet levend bedrijgend was. Ja niet behandeld was been amputeren geweest en paard op 3 benen is einde verhaal. Maar was volgens hun niet levend bedreigend. Was juist verzekerd voor dit soort dingen.

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 16:26

conejo schreef:
Hier had mijn zusje haar veulen verzekerd. Op haar eerste verjaardag gaat ze door het draad en heeft een draadwond die wij pas opmerken een paar uur na het gebeuren (stond in de opfok en wij waren toevalling die dag langs gegaan) kon niet meer gehecht worden maar was wel een vieze wond. DA vaak langs geweest en veel kosten voor verband dat dagelijks verwisseld moest worden.
0,0 uitgekeerd omdat het niet levend bedrijgend was. Ja niet behandeld was been amputeren geweest en paard op 3 benen is einde verhaal. Maar was volgens hun niet levend bedreigend. Was juist verzekerd voor dit soort dingen.

Bij Efo of hippozorg?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:30

ervaringen van beide, ik verzeker niet meer, mijn paard is bij een onderlinge verzekerd voor dood, dan krijg ik 2000 euro, verder zorgen dat er genoeg op de spaar staat voor dierenarts kosten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:33

Bij Efo dacht ik.

Robbie had ik ook gedaan. Maar er weer uit gehaald omdat ik dan niet zelf mocht bepalen wat er met mijn pony gebeurde na de dood.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:00

conejo: hier bij de onderlinge wel..maar goed dood is dood..zo zie ik dat bij mezelf ook

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:08

Zo ongeveer 35 jaar heb ik mijn paarden verzekerd gehad bij EFO waarvan 34,5 jaar tot volle tevredenheid. In totaal 4 paarden overleden dus 4 keer een uitkering van verzekeringsgeld. De eerste drie waren zo geregeld, de vierde was een drama. De voorwaarden zijn niet zo lang geleden veranderd waardoor je boven een bepaalde leeftijd bijna niets meer krijgt. Paar jaar geleden kreeg ik voor een 36 jarige pony nog 80% vergoed, dit jaar voor een 22 jarig paard nog geen 30%. En om dat beetje te krijgen ben ik bijna 2 maanden bezig geweest. Ik verzeker een eventueel toekomstig paard daardoor niet weer bij EFO.