Gez: Stalling omgeving Breda-Roosendaal-Zundert-Hoeven

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kimberly1995

Gez: Stalling omgeving Breda-Roosendaal-Zundert-Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 18:42

Hallo allemaal,

Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe stal voor mijn paard en mij?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Heel belangrijk:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).

Wat ik verder graag wil, maar waar overleg over mogelijk is:
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien! Ook dingen die in de buurt komen van mijn wensen mogen genoemd worden, dan kijk ik wat ik ermee kan.

Groetjes Kimberly.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 20:42

Niemand?

Voor een vriendin die een stal zoekt voor haar paard, ben ik op zoek naar een plaatsje waar:
- iedere dag zomer en winter weidegang mogelijk is overdag en 's nachts op stal
- voldoende ruwvoer (minimaal 2x p dag en 's avonds minstens genoeg voor de hele nacht)
- een goed te rijden buitenbak (liefst bij nat weer nog droog)
- maximaal 270 euro per maand volpension
- voor het ideale plaatsje op maximaal 20 km vanaf Etten-leur

Willen jullie met me meedenken?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie