Zadelpasser die bomen verbreed

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Zadelpasser die bomen verbreed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 23:20

Beide mijn zadels zijn inmiddels te smal voor mijn paarden geworden. Liever koop ik geen nieuwe zadels. Ik zoek dus een goede zadelmaker die bomen kan verbreden.

De omgeving is amsterdam.

Veulen84

Re: Zadelpasser die bomen verbreed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:10

Kick, Helemaal niemand die een adresje heeft?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:16

Wat voor zadels hebt je, er zijn veel zadels waarbij het verbreden van de boom niet aan te raden is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:17

Zadelmeester in Bunschoten is een hele goede zadelmeester. Maar of hij bomen verbreed dat weet ik niet. Je zou hem kunnen bellen. Is een hele aardige man :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:17

Een adres heb ik niet voor je. Maar wat voor boom zit er in je zadel? Kunststof of hout? Weet wel dat hout maar minimaal breder gemaakt kan worden, en dat ook alleen maar door er wat af te schaven. De kunststofbomen, zoals Kiefer, Sommer enz kunnen wel breder gemaakt worden, maar ook hier geld dat is niet onbeperkt.
Moet je zadel echt een stuk breder zou er een complete nieuwe boom ingemaakt moeten worden. Daar hangt en nogal een kostenplaatje aan, waarbij je dus moet kijken of je zadel dat nog waard is, en ook dat kan niet onbeperkt breder en bij sommige zadels helemaal niet.

Een zadelpasser/verkoper/maker waar ik veel goeds over hoor is de Country Mill. Maar of die ook bomen verbreden weet ik niet. Je zou eens contact met ze op kunnen nemen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:20

Een massimo en een ander merk waarvan de maker zegt dat het kan. Beide kunnen dus verbreed worden.

Kan alleen geen bedrijf vinden die het voor een normale prijs doet. De enige die ik weet vraagt 287,50 euro.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:25

Wat vind jij dan een normale prijs?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:29

antje_vip schreef:

Ik heb dezelfde vraag als Antje. Want eerlijk ik vind een krappe 300 om een zadel compleet uit elkaar en weer in elkaar te zetten om de boom te verbreden echt niet duur. Vergeet niet dat het echt wel even een klus is. En je wilt ook graag dat het goed gedaan wordt. Iemand die dat voor 100 euro doet, kan je op wachten dat die ergens op bezuinigd.

Kijk een Kiefer of Sommer met hun kunststofboom kan onder infraroodlicht breder of smaller gemaakt worden. Die hoeft daarvoor niet compleet uit elkaar. maar bij een niet-kunststofboom kan dat gewoon niet. en dus is het breder of smaller maken een stuk duurder.
Laatst bijgewerkt door rina op 13-10-17 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:31

Om een boom te verbreden word het zadel niet uit elkaar gehaald.
Tenminste niet bij Massimo, die verbreden ze zo.

Ik weet wel een zaak die het veel goedkoper doet, of deed iig, ben er nu weer een hele poos niet geweest. Maar dat is niet jou regio.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:31

Zadelmakerij Polane heeft bij mij destijds een boom in het zadel gezet die zij ook kan verbreden. Ik weet dus niet of ze het met alle merken kan. Ze zit overigens niet bij je in de buurt, namelijk Gasselternijeveen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:31

Anne_mieke88 schreef:
Zadelmeester in Bunschoten is een hele goede zadelmeester. Maar of hij bomen verbreed dat weet ik niet. Je zou hem kunnen bellen. Is een hele aardige man :j

Site gevonden, meteen even een mailtje gestuurd.

rina schreef:
Een adres heb ik niet voor je. Maar wat voor boom zit er in je zadel? Kunststof of hout? Weet wel dat hout maar minimaal breder gemaakt kan worden, en dat ook alleen maar door er wat af te schaven. De kunststofbomen, zoals Kiefer, Sommer enz kunnen wel breder gemaakt worden, maar ook hier geld dat is niet onbeperkt.
Moet je zadel echt een stuk breder zou er een complete nieuwe boom ingemaakt moeten worden. Daar hangt en nogal een kostenplaatje aan, waarbij je dus moet kijken of je zadel dat nog waard is, en ook dat kan niet onbeperkt breder en bij sommige zadels helemaal niet.

Een zadelpasser/verkoper/maker waar ik veel goeds over hoor is de Country Mill. Maar of die ook bomen verbreden weet ik niet. Je zou eens contact met ze op kunnen nemen.

Country mill doet dat niet.

Zadelmaker is van mening dat het zou moeten kunnen. Alleen heeft ze het apparaat niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:36

Edwin Ligtvoet kan dat :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:37

antje_vip schreef:

De verhouding is nogal zoek. Het verbreden van de massimo kost 35 euro, van het andere zadel 75 euro. Maar er komt nog 2 x 85 euro bekijk kosten voor het paard bij en 7,50 voorrijkosten.

Normale prijs, 200 euro lijkt me redelijker.

bruintje123 schreef:
Om een boom te verbreden word het zadel niet uit elkaar gehaald.
Tenminste niet bij Massimo, die verbreden ze zo.

Ik weet wel een zaak die het veel goedkoper doet, of deed iig, ben er nu weer een hele poos niet geweest. Maar dat is niet jou regio.

Gooi de naam maar :) Kan het altijd proberen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 11:37

Happjoyce, loulou: Die ga ik opzoeken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:48

Veulen84 schreef:
Country mill doet dat niet.

Vaag. Ik heb even lopen zoeken (op de Duitse Massimo site :D was nl nieuwschierig hoe dat dan precies met die boom zat) maar de Country Mill staat daar wel als dealer op de site aangegeven. En ik weet dat zij ook zadels aanpassen.

Hier overigens de lijst van Massimo dealers in NL. http://www.massimo-sattel.de/niederlande-1.html

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:17

Van Massimo is Country Mill voor zover ik weet de enige die de zadels van dat merk netjes kunnen verbreden, 2 maten smaller en 2 maten breder. het si niet aan te raden dat te doen als het al eens gebeurd is.

Ik snap dus niet dat je zegt dat CM dat niet doet... Misschien niet bij andere merken zadels, maar bij Massimo zeker weten wel!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:29

Westeind ruitersport heeft daar de mogelijkheden voor, speciale pers. En betaalbaar. Ze kan het ter plaatse bij je paard, zodat het precies past. Kan niet onbeperkt heb ik begrepen. Maar wel een stukje.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:30

Hier inderdaad ook. Country mill kan dat zeker met de massimo’s. Hebben ze zelf verteld bij het passen van dit zadel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 22:41

Lante schreef:
Westeind ruitersport heeft daar de mogelijkheden voor, speciale pers. En betaalbaar. Ze kan het ter plaatse bij je paard, zodat het precies past. Kan niet onbeperkt heb ik begrepen. Maar wel een stukje.

Ga ik die opzoeken. Thanks.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:43

Volgens mij heeft pas des deux in Noordwijk ook een apparaat waarmee ze bomen kunnen verbreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:44

Als je een goede zadelpasser/ zadelmaker zoekt dan is Westeind ruitersport echt het adres waar je NIET moet zijn. Ze komt ervaren over, maar de praktijk bewijst het tegendeel, en zodra je klachten hebt is er ook geen communicatie meer. Ik snap werkelijkwaar niet dat zij nog is aangesloten bij de vakbond, maar dat geeft wel enige garantie want die kunnen wel bemiddelen om tot een oplossing te komen (meer ook niet overigens). Persoonlijk raad ik westeind dus echt bij niemand aan, tenzij je scheve/ niet passende zadels goed genoeg vind en daar ook graag mee wilt blijven zitten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:09

Country Mill doet zeker wel Massimo aanpassen, ik heb zelf namelijk een Massimo via hun gehad. Prima service daar! Ik ben inmiddels overgestapt op een ander merk, maar dat had meer te maken met mijn rugklachten :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 17:01

Shanna schreef:
Als je een goede zadelpasser/ zadelmaker zoekt dan is Westeind ruitersport echt het adres waar je NIET moet zijn. Ze komt ervaren over, maar de praktijk bewijst het tegendeel, en zodra je klachten hebt is er ook geen communicatie meer. Ik snap werkelijkwaar niet dat zij nog is aangesloten bij de vakbond, maar dat geeft wel enige garantie want die kunnen wel bemiddelen om tot een oplossing te komen (meer ook niet overigens). Persoonlijk raad ik westeind dus echt bij niemand aan, tenzij je scheve/ niet passende zadels goed genoeg vind en daar ook graag mee wilt blijven zitten.

Is dit een ervaring specifiek met verbreden? Ik weet namelijk precies hoeveel hij verbreed moet worden en ik heb inmiddels heel veel oog voor zadelspassen en niet passen. Dus als het ter plekken is kan ik er oog op gouden. Waarschuwingen zijn trouwens altijd welkom.

Pas de deux heb ik dan weer slechte ervaringen mee. Daar kunnen ze dus echt geen zadels opmeten en onderhouden.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:06

Misschien kun je ze ruilen met iemand die een smallere zoekt?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:15

Shanna schreef:

Deze ervaring deel ik totaal niet gelukkig. Ik denk dat ieder bedrijf wel eens een ontevreden klant heeft. Jammer dat het niet goed opgelost is.