Wie heeft de gouden tip, geschikte plek voor merrie gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babyyentje

Wie heeft de gouden tip, geschikte plek voor merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 17:54

Ik ben al vanaf september aan het zoeken naar een geschikte plek voor onze 22 jarige haflinger merrie met ppid
Al verschillende rusthuizen bezocht
Oa Jakari het Brieschend paard en vd Kruis en Sonneveld
Het is t net allemaal niet ..ik ben niet van de groepsstalling.ben bang dat die van ons daar niet kan aarden
Laat zich snel weg jagen en ik vind dat ze niet meer moet knokken op haar leeftijd
Sonneveld gaat ze snachts in een eigen box maar vind de uitloop te klein en best duur
PP zou ik ook heerlijk vinden voor haar maar dan zitten we weer met haar medicatie kan dit wel gegeven worden ?

Ik zoek dus iets waar ik haar met een gerust hart achter kan laten .al doet t me zo.n verdriet dat ik haar niet meer dagelijks kan bezoeken
Dus het moet echt een super plek zijn

Max uur rijden vanaf Rotterdam

Wie oh wie er is enige spoed bij ze moet hier namelijk 31 okt weg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-10-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Twinklebel

Re: Wie heeft de gouden tip, geschikte plek voor merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:10

De individuele stalling bij van der Kruis?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:07

Ja Idd , je zou toch naar de individuele stal van v/d kruis gaan ?

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:18

Het voldoet niet aan je wensen maar wie weet is het wat. Bij de stal waar mijn paard staat hebben we een opfok waar ook oude paarden die met pensioen zijn tussenlopen. Ze lopen in prachtige natuur gebieden en er heerst altijd een rustige sfeer in de opfok. Het zijn trouwens allemaal koudbloeden in de opfok!

Ewichen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:53

Omdat mijn oude paard te mi te lang op stal stond ben ik bij Rusthuis Jakari in Lopik gaan kijken. Marcel vertelde eigenlijk vol te zijn maar mijn paard kon er nog wel bij on de groepsstalling. Heb vrij snel besloten dit te doen, omdat er gaan andere opties waren. Mijn paard heb ik er zaterdag gebracht. Ik ging elke dag even kijken en zag dat hij werd weggejaagd bij het voer en hij werd opgejaagd door de andere paarden. Marcel verzekerde mij dat het wel goed zou komen en dat ik beter niet elke dag kon komen kijken......
De derde dag dat ik kwam stond mijn paard apatisch in de inloopstal vermagerd en ongelukkig. Ook liep hij alsmaar langs t hek te tijgeren. Ik kon het niet meer aanzien en heb de vierde dag gebeld dat ik hem weer oo kwam halen. Marcel bleef de discussie aangaan dat ik langer moest aankijken maar ik ken mijn paard uiteindelijk het best en wist dat het niet ging lukken daar. Overigens zag ik omdat ik er langere tijd bij mijn paard bleef kijken ook dat er veel flink vermagerde en kreupele paarden met voeten om te huilen rondliepen in de groepsstal. Al met al niet wat ik voor mijn trouwe vriend wenste. Ik heb m dus weer opgehaald na vier dagen en gevraagd of Marcel bereid was mij een deel van mijn geld terug te geven. Reactie was dat hij dat niet ging doen want hij kon de stal( welke stal? er stonden al teveel paarden(14) in de groepsstal......) niet deze maand verhuren. Ik heb er erg veel spijt van dat ik een overhaaste beslissing heb genomen om mijn paard daarheen te brengen. En ben blij dat hij weer terug is op de stal waar hij stond, weliswaar vermagerd en met ernstig afgesleten voeten van het alsmaar rennen in de betegelde paddock(geen zand en veel mest). Ik vind het ook niet acceptabel dat hij niet bereid is een deel van mijn geld terug te storten.
Kortom: kijk goed rond en denk goed na voordat je besluit je paard hier achter te laten; het gaat toch vooral om geld verdienen en niet om paardenwelzijn.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:54

Oh , wat vreselijk om te lezen en superfijn dat je hem weer weggehaald heb daar ..
Ik heb zelf ook een oud en niet berijdbaar paard en heb-toen ze werd afgekeurd -ook bij verschillende rusthuizen gekeken .. geen 1 was goed genoeg en heb ook veel ellende gezien.
Ze staat nu op een klein doe het zelf stalletje op 5 minuten rijden van huis en heb alles zelf in de hand .. en haar zelf onder eigen beheer en voor ons is dit gewoon de beste keuze en oplossing geweest ..

Denk dat je paard zielsgelukkig is dat hij weer op zijn eigen plek os en bij jou ..
Geniet van elkaar !

Ewichen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:14

Dank voor je lieve bericht, dat doet me goed!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:23

TS, geen idee of je op tijd iets hebt gevonden, maar ik kan je op de Veluwe de Wildtshof aanraden. Er si heel veel mogelijk voor het individuele pensioenpaard. Het is wel iets verder dan een uur bij Rotterdam vandaan, hoewel dat ook zal afhangen van de kant van Rotterdam waar je woont.
http://www.dewildtshof.nl/paardenpension/ .

Ewichen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:28

Heb geinformeerd daar maar de prijzen zijn hoog.......

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:52

Dat kan hoor, dat het niet goedkoop is. Maar als je bepaalde wensen hebt, wil dat je paard goed in de gaten gehouden wordt, medicatie bijvoorbeeld op tijd gegeven wordt etc., is het het vast wel waard ( als je het niet zelf in de hand wil houden en dagelijks naar je paard toe wil).

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:03

Misschien op een stal met ijslanders? deze worden altijd vrij buiten gehouden. als ik een oproepje moet boen voor je, pb me maar.

Hu? TS geband ?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:01

Ewichen schreef:
Omdat mijn oude paard te mi te lang op stal stond ben ik bij Rusthuis Jakari in Lopik gaan kijken. Marcel vertelde eigenlijk vol te zijn maar mijn paard kon er nog wel bij on de groepsstalling. Heb vrij snel besloten dit te doen, omdat er gaan andere opties waren. Mijn paard heb ik er zaterdag gebracht. Ik ging elke dag even kijken en zag dat hij werd weggejaagd bij het voer en hij werd opgejaagd door de andere paarden. Marcel verzekerde mij dat het wel goed zou komen en dat ik beter niet elke dag kon komen kijken......
De derde dag dat ik kwam stond mijn paard apatisch in de inloopstal vermagerd en ongelukkig. Ook liep hij alsmaar langs t hek te tijgeren. Ik kon het niet meer aanzien en heb de vierde dag gebeld dat ik hem weer oo kwam halen. Marcel bleef de discussie aangaan dat ik langer moest aankijken maar ik ken mijn paard uiteindelijk het best en wist dat het niet ging lukken daar. Overigens zag ik omdat ik er langere tijd bij mijn paard bleef kijken ook dat er veel flink vermagerde en kreupele paarden met voeten om te huilen rondliepen in de groepsstal. Al met al niet wat ik voor mijn trouwe vriend wenste. Ik heb m dus weer opgehaald na vier dagen en gevraagd of Marcel bereid was mij een deel van mijn geld terug te geven. Reactie was dat hij dat niet ging doen want hij kon de stal( welke stal? er stonden al teveel paarden(14) in de groepsstal......) niet deze maand verhuren. Ik heb er erg veel spijt van dat ik een overhaaste beslissing heb genomen om mijn paard daarheen te brengen. En ben blij dat hij weer terug is op de stal waar hij stond, weliswaar vermagerd en met ernstig afgesleten voeten van het alsmaar rennen in de betegelde paddock(geen zand en veel mest). Ik vind het ook niet acceptabel dat hij niet bereid is een deel van mijn geld terug te storten.
Kortom: kijk goed rond en denk goed na voordat je besluit je paard hier achter te laten; het gaat toch vooral om geld verdienen en niet om paardenwelzijn.

Ik kan me hier absoluut niet in vinden. Mijn paarden staan er ander half jaar naar alle tevredenheid.

Niet heel netjes om zoiets te posten als u er net twee dagen heeft gelopen. U paard komt in een hechte kudde, natuurlijk heeft het even de tijd nodig te aarde.

Mijn paarden worden prettig verzorgd, krijgen tijdig bezoek van de Hoefsmid en gaan jaarlijks naar de tandarts.

U snapt toch ook wel dan paarden van 30 plus niet altijd even vol blijven? U bent toch ook van te voren gaan kijken?