Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ewichen schreef:Omdat mijn oude paard te mi te lang op stal stond ben ik bij Rusthuis Jakari in Lopik gaan kijken. Marcel vertelde eigenlijk vol te zijn maar mijn paard kon er nog wel bij on de groepsstalling. Heb vrij snel besloten dit te doen, omdat er gaan andere opties waren. Mijn paard heb ik er zaterdag gebracht. Ik ging elke dag even kijken en zag dat hij werd weggejaagd bij het voer en hij werd opgejaagd door de andere paarden. Marcel verzekerde mij dat het wel goed zou komen en dat ik beter niet elke dag kon komen kijken......
De derde dag dat ik kwam stond mijn paard apatisch in de inloopstal vermagerd en ongelukkig. Ook liep hij alsmaar langs t hek te tijgeren. Ik kon het niet meer aanzien en heb de vierde dag gebeld dat ik hem weer oo kwam halen. Marcel bleef de discussie aangaan dat ik langer moest aankijken maar ik ken mijn paard uiteindelijk het best en wist dat het niet ging lukken daar. Overigens zag ik omdat ik er langere tijd bij mijn paard bleef kijken ook dat er veel flink vermagerde en kreupele paarden met voeten om te huilen rondliepen in de groepsstal. Al met al niet wat ik voor mijn trouwe vriend wenste. Ik heb m dus weer opgehaald na vier dagen en gevraagd of Marcel bereid was mij een deel van mijn geld terug te geven. Reactie was dat hij dat niet ging doen want hij kon de stal( welke stal? er stonden al teveel paarden(14) in de groepsstal......) niet deze maand verhuren. Ik heb er erg veel spijt van dat ik een overhaaste beslissing heb genomen om mijn paard daarheen te brengen. En ben blij dat hij weer terug is op de stal waar hij stond, weliswaar vermagerd en met ernstig afgesleten voeten van het alsmaar rennen in de betegelde paddock(geen zand en veel mest). Ik vind het ook niet acceptabel dat hij niet bereid is een deel van mijn geld terug te storten.
Kortom: kijk goed rond en denk goed na voordat je besluit je paard hier achter te laten; het gaat toch vooral om geld verdienen en niet om paardenwelzijn.