stalling Putten, voorthuizen en omgeving gezocht (aan bos)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mandy_toy

stalling Putten, voorthuizen en omgeving gezocht (aan bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:21

Hallo allemaal,

Voor mijn 25 jarige ruin ben ik op zoek naar een plekje op de veluwe waar hij veel buiten komt. Ik woon zelf in Almere, wil maximaal 45 km en 45 minuten reizen. Ik vind het niet erg om lang in de auto te zitten, als paard maar goed staat en ik lekker kan buitenrijden. Ik denk aan Putten, Voorthuizen en omgeving.

Eisen
    Veel naar buiten, liefst weide maar in de winter is paddock ook goed, wel maximaal 6 uur naar buiten in de winter.
    Grote stal (groter dan 3x3, liefst 3x4 of 3,5x3)
    Zeer goede uitrijdmogelijkheden, niet een drukke weg over of zoiets.
    Volpension: omdat het niet naast de deur is, zal ik maar 2x per week naar mijn paard gaan (mede omdat paard half half met pensioen staat) daarom wil ik wel een stal waar alles gedaan wordt.
    Liefst onbeperkt ruwvoer
    Een goede buitenbak
    Kleine stal, max 20 paarden. Op grote stallen voel ik mij niet thuis, evenals stallen waar een wedstrijdsfeer hangt. Ik voel mij prettig bij medepensionklanten die ook een beetje tutten met hun paard en recreatief rijden

mandy_toy

Re: stalling Putten, voorthuizen en omgeving gezocht (aan bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 09:31

niemand?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:19

Dat is hier moeilijk te vinden gewoon. Wij hebben ook in Almere gewoond en paar jaar in Noorden. Toen we hier kwamen dachten we ook dat het geweldig zou zijn op de veluwe, maar de stallingen zijn echt niet best helaas.
Putten en Ermelo hebben heel weinig stallen/pension direct aan bos. De kwaliteit van de stallen is niet heel best. Echt jaren gezocht hier.

Nu eigen plekje, dus alles naar eigen wens.

Beste kun je ook mp in de gaten houden. ER is weleens een particulier die bijv een maatje voor eigen paard zoekt en alles gedaan wordt.

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 15:05

Bedankt, ik merk inderdaad dat het best lastig is. Nu heb ik ook nog best wat eisen wat het niet makkelijker maakt. Niet zozeer qua luxe voor mijzelf, want daar geef ik niet om, maar wel qua verzorging paard. Plus ik wil echt in of aan het bos, dus dat maakt het allemaal best beperkt. Ik had een top stal gevonden in Putten, goede verzorging, etc, maar daar hing weer zo’n wedstrijdsfeer.

O ja, misschien handig om te vermelden, budget is max 325

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:48

Hoe groot is hij?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:21

Misschien kun je beter in het Gooi zoeken. Daar zijn volgens mij meer kleine stallen direct aan het bos, en het is ook nog dichter bij Almere.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:26

ik zou hier wel een ideale stal voor je weten maar helaas veel verder weg dan 45 km

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:27

Stal Lozeman? Echt geen flauw idee of die aan jouw eisen voldoen hoor. Maar ik weet dat die aan het bos zitten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:16

Net randje Voorthuizen / Stroe, Infinity Horses! ;) Te vinden op Facebook. Voldoet aan je gestelde eisen!

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 20:22

amado7 schreef:
Hoe groot is hij?

1.75, wat het helaas ook weer wat moeilijker maakt. Ik had een fijne stal in Putten gevonden in het bos, maar helaas nemen die geen grote paarden aan.

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 20:22

Seventeen schreef:
Stal Lozeman? Echt geen flauw idee of die aan jouw eisen voldoen hoor. Maar ik weet dat die aan het bos zitten.

Lozeman zit niet op een stapafstand van max 10 minuten van de bossen helaas

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:56

En kabeko stables? Die zitten meteen aan het bos.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:09

Lozeman zit niet echt aan het bos en ik vind dat ze daar nog te weinig buiten komen. Infinity horses zou ik nooit doen. Info per pb dan maar.

Het ligt er een beetje aan waar je in Almere woont, maar ik zou ook eens kijken richting Gooi. Daar hebben wij lang gestaan en is goed bereikbaar, maar wij woonden in Haven.
De andere kant op is bijv Eemnes of Soest misschien een optie. Daar zijn toch meer stalletjes waar ze lekker buiten komen en je aan een bos zit.

Hier zitten maar weinig stallen helaas echt aan het bos. En het is een drama qua buiten en ruwvoer.

Op mp rond kijken en hopen dat een particulier iets biedt is dan een optie. Komt echt weleens iets voorbij.

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 10:28

ik heb een paar keer advies gekregen meer richting gooi te zoeken. Ik denk dat ik inderdaad die hoek uit ga kammen!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:39

Oh sorry, ik weet dat ze aan een onverhard weggetje zitten en daar lijkt het alsof je het bos ingaat. Sorry! :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:52

superpony schreef:
Lozeman zit niet echt aan het bos en ik vind dat ze daar nog te weinig buiten komen. Infinity horses zou ik nooit doen. Info per pb dan maar.

Het ligt er een beetje aan waar je in Almere woont, maar ik zou ook eens kijken richting Gooi. Daar hebben wij lang gestaan en is goed bereikbaar, maar wij woonden in Haven.
De andere kant op is bijv Eemnes of Soest misschien een optie. Daar zijn toch meer stalletjes waar ze lekker buiten komen en je aan een bos zit.

Hier zitten maar weinig stallen helaas echt aan het bos. En het is een drama qua buiten en ruwvoer.

Op mp rond kijken en hopen dat een particulier iets biedt is dan een optie. Komt echt weleens iets voorbij.

Hoe kun je vinden dat ze bij Lozeman te weinig buiten komen? Is de enige stal die ik ken waar ze 365 dagen per jaar op de wei komen en niet op modderige zandpaddocks in de winter ;)

TS: ben benieuwd of je ondertussen wat gevonden hebt? Is niet makkelijk hè om een goede combinatie met bos en veel buiten te vinden in de omgeving.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:11

Uit betrouwbare bron vernomen dat er bij lozeman niet te veel ruwvoer wordt gevoerd! Niet aan t bos en een mega drukke stal! Veel wedstrijden, veel drukte om over de prijs nog maar niet te praten! Lijkt me niet wat ts zoekt!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:23

Er is nog een kleine stal aan het bos tussen putten en voorthuizen.

Ik weet alleen het adres niet.

Weet niet of je weet waar kieft zit die winkel en die meubelzaak?
Als je die rotonde 3/4 neemt vanuit Putten en helemaal rechtdoor rijd echt een stuk rechtdoor is het.

Het huis net voordat je het bos in rijd.

Geen idee of er plek is maar je kan altijd kijken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:25

Stal bijnen heet dat volgens mij :)
Veenhuizeveldweg

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:07

Ik vind inderdaad dat ze te weinig buiten komen bij Lozeman. Dat de mensen die daar staan het genoeg vinden, snap ik, anders ga je er niet staan.

Linnie050, dat is volgens mij particulier.

v Bijnen verhuurt paarden en heeft volgens mij geen pension, maar zou ik ook never willen staan. Zou er echt eerst gaan kijken als ze het aanbieden.

Wat er her en der aan kleine stalletjes zit, is vaak ook geen volpension, dus moet je meedraaien in een rooster of zelf uitmesten bijv.

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 18:34

Caatje87 schreef:
superpony schreef:

Hoe kun je vinden dat ze bij Lozeman te weinig buiten komen? Is de enige stal die ik ken waar ze 365 dagen per jaar op de wei komen en niet op modderige zandpaddocks in de winter ;)

TS: ben benieuwd of je ondertussen wat gevonden hebt? Is niet makkelijk hè om een goede combinatie met bos en veel buiten te vinden in de omgeving.

Naar mijn wens is Lozeman genoeg naar buiten hoor! Maar het is te groot, te duur en heel belangrijk te ver weg van het bos.

mandy_toy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 18:36

Caatje87 schreef:
superpony schreef:

Het is inderdaad super lastig! ik heb ook nog niets gevonden. Ik heb ook op zich geen haast, hij staat nu goed! maar het kan altijd beter. Als hier straks het paddockseizoen begint, is hij nog maar 2 uurtjes per dag buiten, plus ik wil gewoon echt betere uitrijdmogelijkheden.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:36

Stal bus ( Mirko bus), weet alleen niet of die nog grote stallen vrij heeft.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:30

amado7 schreef:
Stal bijnen heet dat volgens mij :)
Veenhuizeveldweg

Nee die is het niet.
Nog verder rechtdoor.
Je komt er inderdaad langsheen maar het is aan de linkerkant.

Het valt ook niet zo op.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:54

Amber_ schreef:
Net randje Voorthuizen / Stroe, Infinity Horses! ;) Te vinden op Facebook. Voldoet aan je gestelde eisen!

Die hebben waarschijnlijk inmiddels de hele stal leeg. Infinity Horses kan ik je afraden.